Alexandru Stoinea, General Manager, ASBIS Romania: „Nobody cares, work harder”
...este cea mai importantă lecţie de carieră, conform lui Alexandru Stoinea, General Manager, ASBIS Romania. Tot el explică sensul acestei idei: suntem singurii responsabili pentru eşecurile şi succesele noastre.
Alexandru Stoinea, General Manager, ASBIS Romania
Vârstă: 37 de ani
Cifră de afaceri (2023): 281,9 mil. lei
Profit net (2023): cca 381.000 lei
Număr de angajaţi: 65
Principalul său obiectiv de carieră este să capete cât mai multă experienţă pe o poziţie de conducere astfel încât să îşi poată ajuta colegii şi compania în care lucrează să evolueze. „Sunt multe provocări, atât interne, cât şi externe, şi este normal, ţinând cont de vremurile în care trăim şi de dinamica din jurul nostru. Le analizăm pe fiecare în parte, măsurăm impactul şi apoi luăm măsurile necesare.”
Alexandru Stoinea este general manager al ASBIS Romania din 2023, când a preluat această funcţie după trei ani petrecuţi în companie la conducerea diviziei consumer. Cu o carieră de 17 ani în IT, care include atât poziţii în companii locale, cât şi internaţionale, dar şi o experienţă de antreprenoriat, Alexandru Stoinea este licenţiat în economie şi urmează un program de Executive MBA de la Quantic School of Business and Technology din Washington.
Compania pe care o conduce a înregistrat afaceri de 61,63 milioane dolari în 2023, plus 20% faţă de anul precedent, fiind din punct de vedere al veniturilor în top zece ţări ale grupului Asbis din punctul de vedere al veniturilor obţinute anul trecut.
1. Care este obiectivul de carieră pe care îl aveţi în prezent?
Să capăt cât mai multă experienţă pe o poziţie de conducere astfel încât să îmi pot ajuta colegii şi compania în care lucrez să evolueze.
2. Care sunt principalele provocări pe care le aveţi în atingerea acestuia şi cum v-aţi propus să le depăşiţi?
Sunt multe provocări, atât interne, cât şi externe, şi este normal, ţinând cont de vremurile în care trăim şi de dinamica din jurul nostru. Le analizăm pe fiecare în parte, masurăm impactul şi apoi luăm măsurile necesare.
3. Cum arată săptămâna/ziua de lucru ideală pentru dvs., în contextul actual?
Ziua sau săptămâna ideală de lucru este aceea când reuşesc să interacţionez cu cât mai mulţi colegi şi/sau parteneri.
4. Cum vă gestionaţi timpul şi priorităţile într-o zi aglomerată de lucru? Aveţi vreo metodă sau rutină specială pentru acest lucru?
Nimic special - mă trezesc devreme în fiecare zi, îmi pun gândurile în ordine, stabiliesc priorităţile şi apoi acţionez. De multe ori planul de dimineaţa nu corespunde cu ce se întâmplă pe parcursul zilei, aşa că e nevoie să mă adaptez la realităţile zilei respective.
5. Cum vă dezvoltaţi continuu abilităţile de leadership şi management? Participaţi la cursuri de specialitate, seminare, citiţi cărţi sau aveţi alte modalităţi?
Da, citesc cărţi despre leadership, dar cred că cel mai bine îţi dezvolţi anumite abilităţi prin practică. Oricine interacţionează cu oameni poate fi un lider, nu e nevoie de o funcţie sau de un titlu pe LinkedIn pentru asta. Este o abilitate pe care o avem cu toţii, dar, dacă nu o dezvoltăm şi nu o practicăm, nu o putem aplica. Asta nu înseamnă că toţi îşi doresc să fie lideri, unii nu îşi doresc şi este ok.
6. Muncă remote sau de la birou? De ce?
Flexibilitate, adică remote sau la birou, în funcţie de nevoia fiecăruia. Dacă ai o echipă formată din profesionişti, ai încredere că îşi pot gestiona timpul foarte bine şi că urmăresc rezultatele indiferent de locul în care sunt. Eu personal prefer să merg la birou.
7. Care sunt calităţile pe care le apreciaţi cel mai mult la colegii din echipele pe care le coordonaţi? Dar defectele pe care nu le puteţi tolera?
Apreciez foarte mult iniţiativa şi autonomia. Îmi place să văd când colegii mei sunt responsabili de ceea ce fac, sunt proactivi, iar în momentele în care se lovesc de ceva ce necesită ajutor vin şi îl cer. Nu pot tolera când cineva îşi asumă meritele pentru ceva la care, de fapt, nu a contribuit cu nimic şi nu îmi plac oamenii care se feresc să facă greşeli.
8. Care este cea mai importantă lecţie pe care aţi învăţat-o până acum în cariera dvs. şi cum v-a influenţat aceasta modul de a conduce echipe sau de a vă aborda munca?
Cea mai importantă lecţie: „Nobody cares, work harder” şi înseamnă că suntem singurii responsabili pentru eşecurile şi succesele noastre.
9. Există work-life balance în prezent?
Nu am înţeles niciodată conceptul acesta de work-life balance. Munca face parte din viaţa fiecăruia şi nu mă refer aici doar la job. Uneori fac lucruri în timpul liber care mă solicită sau care mă obosesc mult mai mult ca statul 8 ore la birou şi le fac din plăcere. Dacă suntem nemulţumiţi de situaţia în care ne aflăm, este treaba noastră să o schimbăm.
10. Cine este mentorul/persoana care vă inspiră în carieră?
Nu ştiu dacă îl pot considera neapărat un mentor, dar în ultimii ani sunt influenţat de Jocko Willink, care are un mod foarte stoic de gândire. Cartea lui “Extreme Ownership” este singura carte pe care am citit-o de două ori.
11. Ce hobby-uri aveţi şi care sunt învăţăturile de carieră desprinse din acestea?
Jujitsu brazilian şi crossfit. De curând am obţinul atestatul de Crossfit Level 1 Trainer. Am învăţat că este necesar să faci lucruri grele de bună voie, astfel, atunci când trebuie să faci lucruri grele, tu deja eşti format şi impactul este mult mai mic.
12. Mai este loc de lectură în agenda unui lider al prezentului? Ce citiţi şi care sunt titlurile preferate?
- Citesc doar când găsesc ceva interesant, nu îmi place să citesc doar pentru că alţii o fac. Ultimele trei cărţi citite anul acesta: „Obstacolul e calea” de Ryan Holiday, „Stell*r” de Adrian Florea şi “Manăs Search for Meaning” de Viktor E. Frankl. Acum citesc “Outlive” de dr. Peter Attia.
BUSINESS Magazin a lansat o nouă ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP. Sub umbrela „Rising Stars: Cum schimbă liderii din noile generaţii businessul românesc?”, ediţia din 2024 a catalogul îşi propune să releve faptul că liderii de afaceri din noile generaţii sunt la fel de dornici să genereze profituri ca şi generaţiile anterioare, dar nu cu orice preţ, fiind primii executivi care fac trecerea spre o libertate şi o relaxare asumate. Alexandru Stoinea, General Manager, ASBIS Romania, se numără printre cei 100 de tineri manageri pe care BM îi include la ediţia din acest an a catalogului.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro