Consola sau computer? Cum vor sa schimbe companiile din domeniu tactica jocului

Autor: Anca Arsene-Barbulescu Postat la 05 mai 2011 91 afişări

Intre consola si computer, un pasionat de jocuri va alege intotdeauna consola. Pe o piata atipica unde lucrurile stau tocmai invers, companiile din domeniu cauta acum sa schimbe tactica jocului. Sa fie consolele de buzunar trecerea la nivelul urmator?

Nu mai este demult un secret ca romanii se joaca mai mult pe calculator decat pe consola. Se vede inca din vanzarile de jocuri, dintre care aproape trei sferturi sunt pentru computere, in timp ce restul se imparte intre toate tipurile de console existente pe piata. Pe de-o parte, nici n-ar avea cum sa fie altfel deocamdata, de vreme ce aproape ca nu mai exista locuinta, cel putin in marile orase, fara un calculator, pe cand console de jocuri au doar aproximativ 150.000 de romani, potrivit estimarilor din piata.

Pe de alta parte insa, cresterile din ultimii ani au dat sperante distribuitorilor si comerciantilor din domeniu ca balanta poate ajunge macar sa se echilibreze in urmatoarea perioada, mai ales ca piata, desi inca destul de mica, a fost mai rezistenta la criza decat multe altele. Consolele au devenit practic o forma mai ieftina de distractie decat iesirile in oras sau mini-vacantele de la sfarsit de saptamana. Si totodata mai comoda prin comparatie cu calculatorul, pentru ca jocurile pe consola nu presupun instalarea de sistem de operare si drivere, un procesor mai puternic sau memorie si placa video performante, lucruri de care se lovesc adesea jucatorii pe computer, mai ales atunci cand e vorba de jocurile de ultima generatie.

Anul trecut romanii au cumparat in total peste 30.000 de console pentru jocuri, cifra estimata sa creasca anul acesta cu 17 procente pana la 35.000 de bucati, dupa calculele lui Mihail Stegaru, product manager in cadrul RHS Gaming Business Unit, companie care aduce pe piata locala produse Nintendo. Cea mai mare parte sunt console pentru acasa, precum Xbox de la Microsoft, Wii de la Nintendo sau PlayStation de la Sony, insa aproximativ 10.000 de bucati vor fi anul acesta din categoria portabilelor, cifra in crestere fata de nivelul de 8.000 din 2010. "Consola Nintendo 3DS va insemna in jur de 15% din piata", completeaza managerul despre dispozitivul recent lansat pe piata locala, asteptarile vizand cel putin 1.500 de bucati vandute anul acesta, dintre care o treime chiar in prima luna de la lansare.

In total, consolele vor insuma anul acesta o piata de peste 11 milioane de euro, dintre care sapte milioane de euro dispozitivele in sine si patru milioane de euro jocurile pentru acestea, peste nivelul de noua milioane de euro (sase pentru echipamente si trei pentru jocuri) inregistrat in 2010, potrivit estimarilor lui Stegaru. "Consolele portabile sunt deocamdata un segment mai putin dinamic din cauza gamei mai reduse", completeaza el. Situatia a inceput insa deja sa se schimbe, avand in vedere avansul mai mare al vanzarilor de portabile estimat pentru acest an prin comparatie cu cresterea asteptata pentru consolele fixe. Iar faptul ca au un public diferit este unul dintre motive - consolele de buzunar se adreseaza in general tinerilor din familii cu venituri peste medie, segment care va continua sa faca astfel de achizitii indiferent de situatia economica, in timp ce consolele pentru acasa sunt folosite de un public ceva mai matur, fiind dedicate intregii familii, care e in continuare destul de sensibila la contextul economic. Totusi, cele doua categorii de consumatori nu se exclud una pe cealalta, ba din contra, este posibil ca un consumator sa achizitioneze ambele tipuri de console sau chiar doua dispozitive din aceeasi categorie, intrucat multe dintre seriile de jocuri sunt compatibile cu mai multe platforme si pot fi folosite atat pe consola de acasa, cat si pe cea din buzunar.

Apetitul de joc al romanilor sau, mai bine zis, inclinatia catre un anumit tip sau marca de consola ramane totusi strans legat de factorul pret. Nintendo 3DS, consola portabila care le permite consumatorilor sa experimenteze jocuri 3D fara a avea nevoie de ochelari speciali, a ajuns la finele lunii martie in magazinele din Romania la un pret de 1.300 de lei, la care se adauga si costul jocurilor, de aproximativ 280 de lei pentru un titlu. "In acest moment exista doar sase jocuri, insa numarul lor ar putea depasi 50 pana in 2012. Estimam vanzari de cateva zeci de bucati din fiecare titlu", spune Mihail Stegaru. O miscare mai recenta in piata ar fi ieftinirea consolei de buzunar PlayStation portable aplicata de producatorul japonez Sony inclusiv in Romania in urma cu doua saptamani. Pretul recomandat a scazut cu 24%, pana la 550 de lei, iar jocurile din seria Essentials costa ince-pand de la 50 de lei, in functie de titlu. Este insa prea devreme de spus daca din aceasta competitie va iesi castigator doar pretul sau in balanta va inclina si functionalitatea inedita a unei console 3D, fie ea si cu dureri ocazionale de cap.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
hardware,
jocuri,
console,
computer,
piata,
date
/business-hi-tech/consola-sau-computer-cum-vor-sa-schimbe-companiile-din-domeniu-tactica-jocului-8204461
8204461
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.