Efectul Facebook: Google isi deschide ferma online
Jocurile in retelele de socializare online, de genul fermei virtuale a Facebook, i-au captivat pe atat de multi internauti, incat le-au atras atentia si celor de la Google. Mai nou, acestia par tentati si ei de ideea unor ferme virtuale ori razboaie cu mafioti, dar in ciuda zvonurilor care circula, strategia ramane invaluita in mister.
"Nu exista seara in care sa vin acasa de la serviciu si sa nu stau macar o jumatate de ora sa imi culeg recolta si sa sap dupa comori pe insule", marturiseste Sandra Tudor, o tanara de 22 de ani din Capitala, care lucreaza intr-o librarie din centrul orasului. Ea nu vorbeste de recolta din gradina si nici de comorile piratilor din basme, ci de jocurile de pe Facebook. "Pur si simplu m-au fascinat", zice ea, afirmand ca la Farmville a ajuns la nivelul 80, iar la Treasure Isle la 98. "De altfel, toti prietenii mei se joaca, iar unii dintre ei si-au facut cont doar pentru ca sa aiba si ei ferma."
Sandra face parte dintre cei care intra in retelele sociale mai degraba ca sa se joace decat sa comunice cu prietenii ori sa-si caute cunostinte noi. Si nu sunt deloc putini. Facebook, cea mai mare retea sociala online din lume, are in prezent aproximativ 500 de milioane de utilizatori, iar veniturile totale ale pietei de jocuri sociale pe net, ale producatorilor de jocuri dedicate si ale companiilor de tehnologie ce dezvolta soft specific sunt estimate la un miliard de dolari pe an.
Potentialul pietei a tentat si producatori de jocuri, ca Electronic Arts, dar si companii care au incercat sa se impuna in domeniul retelelor sociale, cel mai recent caz fiind cel al Google. Potrivit majoritatii analistilor de pe piata, compania care detine cel mai mare motor de cautare din lume vrea sa foloseasca jocurile sociale pe net ca sa atraga utilizatori pentru propriile proiecte, urmand astfel exemplul Facebook, care cu ajutorul faimoaselor Farmville si Mafia Wars, dezvoltate de firma Zynga, a adunat milioane de noi membri.
Deocamdata, pasii pe care Google i-a facut anul acesta converg spre un asemenea plan. Compania a cumparat cu 50 de milioane de dolari Aardvark, un serviciu care permite utilizatorilor sa caute in retelele sociale informatii despre prieteni.
In aprilie l-a angajat pe Mark DeLoura, un veteran in industria jocurilor care a lucrat pentru Sony, Nintendo si Ubisoft. Intr-un post recent pe blog, DeLoura a spus ca Google lucreaza pentru a introduce jocurile in mai multe din produsele sale, incluzandu-le si pe cele pe care compania vrea sa le lanseze anul acesta - serviciul care imbina TV-ul si internetul, Google TV, respectiv magazinul online Chrome Web Store, de unde utilizatorii vor putea descarca aplicatii pentru calculator.
"Ma ocup sa tin in top toate produsele pe care Google le-a facut de-a lungul timpului si au legatura cu jocurile - iGoogle, Android, Chrome, ChromeOS si Google TV", a scris DeLoura pe blog.
Analistii au observat deja ca noile achizitii facute de Google sugereaza o strategie de a adauga noi caracteristici sociale la produsele sale de baza - e-mail, cautarea pe web si software-ul pentru smartphone-uri Android. "Unul dintre cele mai importante lucruri care ii lipseau lui Google erau jocurile", conchide Al Hilwa, analist al companiei de cercetare IDC.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro