S-a dat verde la negru
"Internetul este mort", spunea recent Mark Cuban, un antreprenor care s-a imbogatit din... internet. Ceea ce voia sa spuna de fapt prin aceas?ta declaratie era insa ca acum nu mai pot fi generate averi atat de usor din internet. Solutia? O idee geniala sau doar inovatoare. Inovator se vrea si <a href='http://www.blackle.com/' class='link3' target=_blank>Blackle.com</a>, care spera sa "fure" utilizatorii Google interesati de combaterea incalzirii globale.
Reteta dupa care a fost facut Blackle este una deja cunoscuta pe internet. Atat de cunoscuta incat tocmai de asta a ales Heap Media, compania creatoare a site-ului, sa o imprumute. Cand intri pe Blackle.com, ai impresia ca te afli pe pagina web a Google, cu o singura diferenta, destul de evidenta: in locul spatiului alb prin care se identifica Google de cand a fost lansat, din 1998, Blackle este o pagina de internet predominant neagra. De fapt, Blacle este versiunea pe negru a Google, inclusiv cautarile pe care le efectueaza pe internet fiind facute prin intermediul celui mai mare motor de cautare din lume. Heap Media, compania australiana din spatele Blackle, pretinde insa ca pixelii negrii "inghit" mai putina energie decat cei albi, iar prin utilizarea motorului lor de cautare se economiseste astfel energie. Principiul se bazeaza pe faptul ca expunerea unei imagini este in primul rand o functie a setarilor de culoare si a graficelor computerului utilizatorului, precum si a culorii si a marimii unei aplicatii windows. Iar concluzia este aceea ca un monitor necesita mai multa energie pentru a afisa un ecran alb (luminos) decat in cazul unuia negru (intunecat).