Livrări cu pilot automat: cum face un start-up românesc trecerea de la servicii de curierat la dezvoltarea unei platforme inteligente de management al flotelor

Autor: Ioana Niţă Postat la 23 decembrie 2024 21 afişări

Într-o industrie în care viteza şi eficienţa livrărilor devin tot mai critice pentru succesul afacerilor, un start-up românesc transformă experienţa operaţională într-o soluţie software bazată pe cele mai noi tehnologii. Cu peste 300.000 de livrări realizate şi o finanţare recentă de 450.000 de dolari, BeeFast face trecerea de la servicii de curierat la dezvoltarea unei platforme inteligente de management al flotelor, având deja în portofoliu cel mai mare jucător din piaţa locală – Fan Courier.

Vizând pe un modul inovator de autodispecerat bazat pe inteligenţă artificială, a cărui lansare este planificată pentru aprilie anul viitor, compania vizează venituri de ordinul milioanelor de euro în 2025 şi aspiră să devină un jucător global în optimizarea serviciilor de livrare instant.

„Vrem, în primul rând, să dezvoltăm acest autodispecer foarte avansat, care să fie cel mai performant autodispecer de pe piaţă. De asemenea, ne propunem să investim consistent în cercetare şi dezvoltare. Pe lângă aceasta, vom folosi o parte din fonduri pentru extinderea internaţională. Acestea sunt cele două direcţii principale în care vom investi banii obţinuţi”, a declarat Cristian Grozea, CEO şi cofondator BeeFast, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Start-up-ul a reuşit să atragă această nouă finanţare de la Lucian Despoiu, antreprenor român cu experienţă în dezvoltarea afacerilor digitale la nivel internaţional şi fondator al unor companii renumite precum eJobs, Kondiment, Majoritas şi Skyy Network. BeeFast îşi propune să atingă venituri de ordinul milioanelor de euro în 2025, obiectiv condiţionat de lansarea modulului de autodispecerat programată pentru aprilie anul viitor. „Dacă vom lansa autodispecerul la timp, anul viitor, estimăm venituri de ordinul milioanelor de euro. Dacă nu reuşim să-l lansăm în timp util, veniturile vor fi de ordinul sutelor de mii de euro. Sunt conştient că este o provocare să finalizăm acest modul cât mai rapid, dar Lucian a investit în noi, în primul rând, pentru echipa noastră”, a explicat Grozea.

În urmă cu aproximativ doi ani, BeeFast a făcut tranziţia de la o platformă de livrări rapide la o soluţie software complexă pentru managementul livrărilor. Compania a realizat această schimbare după ce a acumulat experienţă operaţională şi date din peste 300.000 de livrări efectuate. „Am făcut tranziţia de la zona operaţională către software, o schimbare firească având în vedere că suntem, în esenţă, o companie de software. Ne concentrăm acum exclusiv pe partea software, dar această platformă a fost construită pe baza experienţei noastre din teren. Am livrat sute de mii de comenzi, am făcut dispecerat, am discutat cu mii de curieri, sute de flote şi companii mici de curierat, precum şi cu restaurante, florării, supermarketuri şi alţi clienţi din diverse domenii. Am analizat nevoile şi lipsurile lor şi, pe baza acestei experienţe, am dezvoltat o platformă software care să optimizeze procesele operaţionale. Din acest motiv, am făcut trecerea de la operaţional la software”, a explicat Grozea.

Odată cu schimbarea direcţiei, start-up-ul a atras cel mai mare jucător din piaţa locală de curierat, FAN Courier, prin divizia de livrări instant Fan Priority. BeeFast îşi propune să se adreseze atât companiilor de curierat rapid, cât şi celor tradiţionale care doresc să dezvolte servicii de livrare instant. „Livrarea instant nu este doar un trend temporar, ci direcţia spre care ne îndreptăm cu toţii. Companiile tradiţionale de curierat ar trebui să ia în considerare acest lucru şi să fie pregătite pentru momentul în care acest model de livrare va deveni normă. Generaţiile tinere de consumatori sunt obişnuite cu livrarea rapidă”, a subliniat Grozea. Platforma BeeFast include mai multe componente principale, cea mai importantă fiind cea de dispecerat. Dezvoltarea modulului de autodispecerat bazat pe inteligenţă artificială va revoluţiona acest segment. „Platforma este disponibilă clienţilor în modelul «Software as a Service». Are mai multe componente, iar cea mai importantă este cea de dispecerat, care permite vizualizarea comenzilor într-un mod intuitiv, cu diverşi parametri, precum metoda de plată, distanţa dintre punctele de pick-up şi drop-off şi altele. De asemenea, include o aplicaţie pentru curieri şi un modul avansat de raportare”, a detaliat Grozea. BeeFast a obţinut până acum două runde de finanţare, în valoare totală de aproximativ 930.000 de euro: o primă finanţare de 500.000 de euro pentru modelul anterior de business şi cea mai recentă de 450.000 de dolari.    



Rubrica „Sfatul Expertului”

Invitat: Sabin Gîlceavă, fondator Leverage Negotiation

„Balanţa de putere existentă între părţile implicate în negociere s-a schimbat în favoarea fondurilor de investiţii, deoarece resursele financiare sunt mai limitate în contextul actual al pieţei. În aceste condiţii, presiunea s-a mutat de la «cine poate să-mi ofere bani» la «dacă mai pot atrage finanţare». În plus, fondurile aflate la început de drum pot să aştepte până când identifică mai multă valoare în piaţă. Start-up-urile trebuie să fie mai bine pregătite, să demonstreze rezultate concrete şi să îşi susţină promisiunile cu realizări tangibile.”


Rubrica „Start-up Update”

1. Invitat: Alice Ionescu, fondator DoctorBusiness.ro – soluţie software pentru analiza afacerilor

Noutăţi: Start-up-ul local a ajuns la peste 2.000 de utilizatori, cuprinzând firme cu cifre de afaceri între 55.000 de lei şi 450 de milioane de lei anual. Majoritatea utilizatorilor sunt antreprenori, urmaţi de firme de contabilitate şi consultanţă financiară.

„În ultimii doi ani, ne-am concentrat pe adăugarea de beneficii pentru utilizatori şi am dezvoltat trei tipuri de rapoarte financiare care pot fi descărcate instant în 5 secunde. Acestea sunt destinate antreprenorilor fără cunoştinţe financiare, firmelor de contabilitate şi consultanţă financiară, precum şi diagnosticării rapide a situaţiei financiare în maximum 100 de cuvinte. Am adăugat şi versiuni în limba engleză, la cererea firmelor din România cu acţionariat străin”, a declarat Alice Ionescu.

2. Invitat: Tudor Darie, cofondator şi CEO al Fagura – platformă de finanţare participativă

Noutăţi: Start-up-ul lansat în Republica Moldova şi extins pe piaţa din România a finalizat o rundă de finanţare de 1,1 milioane de euro, în pofida dificultăţilor de pe piaţă.

„Anii 2023 şi 2024 au fost extrem de dificili pentru atragerea investiţiilor. Totuşi, am reuşit să obţinem o finanţare de peste 1 milion de euro de la 7 investitori de tip angel şi 2 fonduri de investiţii”, a declarat Tudor Darie. Printre aceştia se numără Liviu Munteanu de la Founders Bridge şi Radu Cheltuială, fondatorul iTicket. De asemenea, investiţiile au fost susţinute de U.Ventures, un fond american, şi Mozaic Ventures, care agregă investiţii de la alţi mici investitori.

3. Invitat: Cristian Grozea, CEO şi cofondator BeeFast – platformă de management al livrărilor

Noutăţi: Echipa BeeFast îşi propune să dezvolte un autodispecer bazat pe inteligenţă artificială şi să se extindă internaţional, utilizând cea mai recentă finanţare de 450.000 de dolari obţinută de la Lucian Despoiu.

„Principalul nostru obiectiv este dezvoltarea autodispecerului, pe care îl vrem cel mai avansat de pe piaţă. În paralel, ne vom extinde internaţional folosind finanţarea obţinută”, a subliniat Grozea.


Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plusvaloare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Tehnologie,
curierat,
servicii

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.