Oracolul de gadgeturi

Postat la 31 ianuarie 2006 1 afişăre

Engadget.com a ajuns atat de cunoscut peste Ocean, incat provoaca o reactie curioasa producatorilor de electronice: daca apare o stire despre produsul nostru, inseamna ca va avea succes pe piata. Nu apare? Inseamna ca mai avem de lucrat.

Engadget.com a ajuns atat de cunoscut peste Ocean, incat provoaca o reactie curioasa producatorilor de electronice: daca apare o stire despre produsul nostru, inseamna ca va avea succes pe piata. Nu apare? Inseamna ca mai avem de lucrat.

 

Ultimele tehnologii si cele mai noi echipamente digitale sunt prezentate zi de zi pe www.engadget.com, cel mai popular site de gadgeturi din lume. Site-ul, redactat in limba engleza, face parte din reteaua de jurnale personale online Weblogs Inc., care a fost cumparata anul trecut de America Online (AOL), divizia de Internet a Time Warner, pentru 25 de milioane de dolari. Engadget si-a castigat pozitia pe vremea cand nu existau foarte multe site-uri de gen si blog-urile (jurnale personale online) se puteau mandri cu independenta lor, neavand sponsori.

 

Acum exista peste 26 de milioane de blog-uri, conform directorului Technorati.com, insa Engadget a ramas un brand puternic in industrie. Site-ul organizeaza informatiile in aproape 30 de categorii, iar dispunerea articolelor este specifica jurnalelor personale online: unul deasupra altuia, aparent fara o ordine prestabilita (alta decat cronologia). Poate tocmai de aceea pe Engadget nu o sa apara niciodata un articol care sa para neinteresant, pentru ca orice mesaj devine automat povestea principala atunci cand este postat pe site.

 

Oarecum haotica este, in schimb, aranjarea reclamelor, care abunda in multe sensuri si pozitii, in special dupa achizitia companiei de catre AOL. Unii rivali au notat chiar ca Engadget ruleaza pe prima pagina 4-5 calupuri de reclame Google, incalcand regulamentele de folosire ale serviciului AdSense, care permit maximum trei aparitii pe o singura pagina. Se stie ca, inainte de preluarea de catre AOL, reteaua Weblogs Inc. castiga din reclame circa 45.000 de dolari pe luna.

 

Oricum, Engadget este citit de peste 20 de milioane de internauti pe luna, fiind unul din cele mai populare site-uri din lume. Si-a adaugat editii in alte limbi, pentru moment in spaniola, in chineza si in japoneza.

Site-ul a profitat rapid de aparitia noilor tehnologii populare: si-a adaugat jurnal audio (podcast), iar cu ocazia targului de electronice CES 2006 de la Las Vegas a avut un jurnal video, care poate fi vizionat si acum pe site.

 

Evident, cea mai gustata rubrica de pe Engadget este cea de zvonuri din industrie. Unul din cele mai recente mesaje de aici spune ca Motorola va renunta la linia de telefoane Q, cu care isi propusese sa concureze gadgeturile cu Blackberry, avand tastatura completa si alte facilitati de comunicatii online.

 

Anul trecut, site-ul a inceput sa organizeze evenimente proprii, in care premiaza cele mai interesante produse electronice ale anului. Pana la finalul acestei luni se va incheia a doua editie a premiilor Engadget si vom cunoaste "gadgetul anului 2005", dar si "cel mai asteptat produs al anului 2006".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Oracolul de gadgeturi
/business-hi-tech/oracolul-de-gadgeturi-977261
977261
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.