Pe noi sa nu ne plangeti

Postat la 11 ianuarie 2009 40 afişări

In conditiile unei rate de penetrare de 130% a telefoniei mobile, va fi destul de dificil pentru companiile telecom sa atraga noi clienti la fel de repede pe cat vor simti nevoia sa reduca preturile si costurile. Moment in care cota de piata si veniturile le vor fi afectate.

Pentru domeniul telecom, anul trecut a fost unul ferit de criza. va fi insa Si 2009 un an la fel de bun? 

“Nicio industrie nu este imuna la criza internationala, efectele negative fiind puse in special pe seama faptului ca oamenii incep sa cheltuiasca mai putin”, sustine Liliana Solomon, directorul executiv al Vodafone Romania. Operatorii gasesc insa destul de dificil sa aprecieze cu exactitate care va fi impactul crizei asupra industriei. “Data fiind natura indispensabila a serviciilor de telecomunicatii, pana in acest moment ne-am desfasurat activitatea fara a resimti un impact al crizei”, apreciaza Richard Moat, directorul executiv al Orange Romania. Pe de alta parte, Chris Bataillard, directorul executiv al Zapp, crede insa ca anul acesta ar putea fi unul destul de dur pentru operatorii telecom, care ar putea chiar sa inregistreze o scadere a businessului.  

Va avea comertul electronic mai mult succes decat retailul traditional?  

Nici pentru retailul online, perspectivele de crestere nu sunt foarte bune. “Anul 2009 va fi extrem de ciudat, intrucat efectele crizei de-abia acum incep sa se simta”, comenteaza Madalin Matica, managing partner in cadrul DotCommerce Romania.
Ritmul de crestere al industriei se va diminua pana la 35%, fata de dublarea afacerilor inregistrata anul trecut, pana la 250 de milioane de euro. “Peste 10% dintre magazinele online vor iesi de pe piata anul acesta din cauza lipsei de strategie, in conditiile in care pana acum au dat faliment 5-7% dintre magazine”, spune Marius Ghenea, proprietarul PCFun si ElectroFun. ANC sustine contrariul, numarul magazinelor online urmand sa creasca cu 50% in perioada 2009-2011, ajungand in final la 3.000. 

Cum va evolua retailul de produse electronice, electrocasnice si IT&C? 

Piata de electronice, electrocasnice si IT&C a resimtit deja efectele crizei financiare internationale, fiind unul din segmentele cele mai afectate. “Fata de cresterea estimata initial, de 15% fata de 2007, retailul probabil a stagnat in 2008, la 1,1 de miliarde de euro”, apreciaza Dragos Simion, presedintele Consiliului de Administratie al Flamingo International. Simion estimeaza ca in prima jumatate a lui 2009, vanzarile de electronice, electrocasnice si IT vor inregistra o scadere de cel mult 20%, urmand ca de-abia in a doua parte a anului sa revina pe crestere.  

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
analize,
dileme,
economie,
previziuni 2009
/business-hi-tech/pe-noi-sa-nu-ne-plangeti-3732305
3732305
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.