Reţeaua socială care te face „nerd & sexy”

Autor: Ioana Niţă Postat la 02 aprilie 2024 204 afişări

Pierzi mult timp pe reţelele sociale dând „scroll” pe ecran fără a vedea şi învăţa nimic util şi folositor? Cum ar fi însă ca timpul petrecut pe reţelele de socializare să fie cu adevărat folositor şi să înveţi lucruri noi din ariile tale de interes?

Un start-up local s-a gândit deja la acest lucru şi a dezvoltat SoNexy – o reţea socială bazată pe învăţare care ţine cont de multitudinea de surse din care o persoană învaţă în ziua de azi. Aplicaţia a fost lansată recent pe piaţa din România, start-up-ul fiind acum în căutare de finanţare pentru a putea accelera dezvoltarea businessului.

„Dacă te uiţi la reţelele sociale unde promovăm succesul - succesul ia forma modului în care arăţi sau succesul ia forma vacanţei de vis pe care ţi-o permiţi sau a maşinii Porsche etc., forma succesului numită «ai învăţat ceva» nu este promovată. Ca obicei social, nu ne lăudăm cu ceea ce învăţăm, eventual ne lăudăm cu titlurile pe care le-am primit în urma învăţării, sau ne lăudăm pe platforme sociale de tipul LinkedIn cu competenţele pe care credem că le avem, în speranţa că vom fi în atenţia potenţialelor angajatori. Însă satisfacţia sau aprecierea pentru actul de învăţare în sine, deşi este una dintre nevoile învăţate în copilărie, lipseşte astăzi printre satisfacţiile pe care ţi le pot oferi reţelele sociale. Şi este un spaţiu surprinzător de liber pe care îl ocupăm noi.

Este o platformă socială la polul opus faţă de TikTok. Adică TikTok te duce spre cât mai uşor, atât de uşor încât tot ce îţi rămâne este distracţia“, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Adrian Florea, fondator al SoNexy. El a pus bazele proiectului în urmă cu circa un an şi jumătate, ideea venind din dorinţa de a le oferi oamenilor o altfel de modalitate de învăţare, platforma SoNexy putând fi numită chiar un agregator de conţinut pentru învăţare, indiferent de domeniu, prin prisma conţinutului postat de fiecare utilizator în parte, care poate fi din orice sursă - articol, podcast, carte etc. „Noi facem parte dintr-un grup mai mare de companii, Trend Consult, şi suntem foarte apropiaţi de ceea ce înseamnă educaţie şi de ceea ce înseamnă în special învăţare la adulţi. Ştim şi de apetitul crescut sau scăzut pentru învăţare la adulţi, dar ştim şi dificultăţile pe care le poţi întâmpina, fie atunci când vrei să înveţi, dar îţi este greu să găseşti ceea ce să înveţi, fie un obicei pe care îl atacăm la nivel social, care astăzi arată mai degrabă că, dacă te lauzi cu ceea ce înveţi, ai mai multe şanse să fii luat «la mişto»”, a precizat el, adăugând că în aplicaţia SoNexy, a adăugat Adrian Florea, interacţiunile sociale se duc într-o zonă “un pic mai complicată, mai selectă, mai rafinată, unde accentul se pune pe capacitatea intelectuală şi pe menţinerea şi îmbunătăţirea acestei capacităţi intelectuale continue”.

Deşi din aplicaţia SoNexy utilizatorii pot învăţa, aceasta este diferită faţă de platformele clasice de învăţare online precum Udemy, Coursera sau Masterclass, dat fiind faptul că nu există nicio limitare privind sursa conţinutului postat. Practic, aplicaţia funcţionează ca un agregator al diferitelor surse şi platforme de învăţare.

„Pe o platformă de învăţare, de tipul, să zicem, Udemy, eşti limitat la conţinutul pe care ţi-l oferă Udemy. Şi practic, dacă motivaţia ta rămâne încă valabilă, vei căuta să obţii maximul posibil din ceea ce îţi oferă un abonament pe o astfel de platformă. Observaţia noastră vine din faptul că marile procese de învăţare capăt o formă de tip «journey» în care spui: «Ca să ajung liderul de azi, eu am învăţat şi la Oxford, am învăţat şi pe Udemy, am învăţat şi de la un curs Trend Consult, am învăţat şi cu un coach». Adică poveştile despre învăţare vin sub forma unor «journey-uri» în care staţiile de învăţare sunt stimuli diferiţi, vin de pe platforme diferite. Că platforma se numeşte inclusiv educaţie formală, Udemy, nişte ore de coaching cu un coach, un PDF scos de Harvard Business Review sau se numeşte un podcast, sursele care ţi-au asigurat staţiile de învăţare sunt diferite. Şi atunci ne trebuie un integrator de platforme”, a menţionat Florea. În prezent, pe SoNexy există diferite «staţii de învăţare», adică subiecte de interes: de la „cum se repară un carburator la o maşină de tipul Dacia 1300” sau „cum să îţi calci cămaşa”, până la „fragmentarea gândirii”.

Momentan, utilizarea aplicaţiei este gratuită, însă start-up-ul analizează mai multe modele de monetizare – de la cel de tip marketplace pentru furnizorii de educaţie şi până la o subscripţie lunară pentru funcţionalităţi premium care ar putea include şi un coach bazat pe AI.

„Pe măsură ce creşte conţinutul pe reţea, oricât de bine ai avea stabilite zonele de interes, nu vei putea acoperi în feed-ul personal toate staţiile cu adevărat interesante pentru tine. Pentru simplul fapt că totul se algoritmizează, adică nu vei putea vedea într-un feed tot ce se postează în toată reţea. În schimb AI-ul poate vedea. Şi atunci vrem să construim un «premium subscription» pentru cei care îşi pot cumpăra serviciile unui AI coach, un coach virtual, care poate monitoriza toată reţeaua, care îţi poate şti preferinţele în termen de învăţare şi declaraţiile de intenţie, îţi poate învăţa ritmul de învăţare, categoriile de nuanţe, adică ce preferi tu, chiar dacă e video şi una şi alta, totuşi ai anumite preferinţe care facă aceste videouri să fie preferate de tine. Toate aceste trăsături pot fi învăţate de AI, ceea ce înseamnă că de câte ori apar într-un colţ al lumii, o staţie evaluată ca fiind eficace şi eficientă pentru tine, să ţi-o poată sugera”, a punctat fondatorul SoNexy.

SoNexy a fost lansată recent pe plan local în urma unei investiţii de circa 150.000 de euro, iar în prezent start-up-ul se află în plin proces de a ridica o primă rundă de finanţare, suma ţintită fiind de 500.000 de euro. Încă din prima săptămână de la lansare, aplicaţia a ajuns la 1.000 de utilizatori, însă pentru a putea atrage şi mai mulţi utilizatori şi a accelera dezvoltarea businessului, start-up-ul are nevoie de un aport financiar mai mare.

„Suntem în mijlocul primei runde de finanţare. Până acum am investit bani personali. Fiind un proiect în care cred foarte tare, eu am investit 100.000 de euro, iar aproximativ 50.000 de euro au fost investiţi de grupul Trend Consult. Iar acum suntem în mijlocul primei runde de finanţare, în care vrem să strângem până la 500.000 de euro la o capitalizare de 5 milioane de euro. Adică am descoperit că nu suntem singurii entuziasmaţi de această idee de reţea socială şi am structurat o rundă de finanţare pentru investitori de tip business angels“, a spus Adrian Florea.

Până la finalul acestui an, start-up-ul şi-a propus să ajungă la 100.000 de utilizatori din România, planul fiind ca pentru introducerea unui model de monetizarea şi dezvoltarea funcţionalităţilor pe bază de AI să acceseze o a doua rundă de finanţare, în valoare de circa 1,5 mil. euro.  

Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma

www.zf.ro/zf-it-generation



Rubrica „Start-up Pitch”

1. Invitat: Adrian Florea, fondator al SoNexy

Ce face? A dezvoltat reţeaua socială cu acelaşi nume ce se bazează pe învăţare.

2. Invitată: Ştefana Rondak, fondatoare a Mommy HAI

Ce face? A lansat o aplicaţie care integrează toate resursele de care au nevoie părinţii pentru organizarea agendei copiilor lor - de la evenimente dedicate, locaţii, magazine şi furnizori de servicii.

„După un an avem peste 20.000 de utilizatori. Partea bună este că am început să creştem organic. Adică mamele care folosesc aplicaţia o recomandă şi în comunităţile din care fac parte şi avem o creştere de aproximativ 500 de utilizatori noi săptămânal, fără să investim în promovare suplimentară. De altfel, avem 250 de colaboratori şi parteneri care s-au alăturat - inclusiv instituţii de stat, ONG-uri. La final de an sperăm să ajungem la peste 100.000 de părinţi şi 1.000 de colaboratori.”

3. Invitat: Ovidiu Ciurte, CEO al SpotUs.Space

Ce face? A dezvoltat o soluţie ce digitalizează interacţiunea dintre clădirile de birouri şi angajaţii şi vizitatorii sau partenerii acestora.

„Am reuşit să instalăm aplicaţia în şapte clădiri de birouri mari din Bucureşti şi avem peste 15.000 de utilizatori - care sunt angajaţi în clădirile respective. În prezent suntem în plină desfăşurare a instalării aplicaţiei într-un mare complex de birouri din Capitală, dar este un proiect despre care vom putea vorbi abia după ce finalizăm implementarea soluţiei. Anul acesta încercăm să ne extindem baza de clienţi pe care îi avem în România. Avem discuţii cu aproape toţi marii dezvoltători de clădiri de birouri din România, suntem în diverse stadii de discuţie.“


Rubrica „Start-up Update”

1. Invitaţi: Horea Toniuc şi Tudor Beleuţă, fondatorii Rastel.io - soluţie inteligentă de parcare şi monitorizare a bicicletelor.

Ce e nou? Soluţia inteligentă Rastel.io, prin care bicicliştii pot găsi un loc de parcare, îşi pot parca bicicleta, o pot închide şi o pot monitoriza, este disponibilă în prezent în trei oraşe din România, iar start-up-ul se află în proces de implementare a unei astfel de parcări pentru biciclete în Bucureşti – unde vrea să dezvolte o reţea care să acopere toate zonele importante din Capitală.

Horea Toniuc: „Deocamdată suntem prezenţi în trei oraşe din România. Astfel, avem două parcări implementate la Cluj, una la Oradea şi una la Târgu-Jiu şi suntem în proces de extindere, în sensul că luna următoare ne propunem să instalăm prima unitate din Bucureşti şi apoi să extindem reţeaua cu cât mai multe astfel de unităţi în Bucureşti. Am discutat cu mai multe municipalităţi din România, am văzut că există interes în zona asta, dar din păcate am remarcat că lucrurile se mişcă destul de greu, spre deosebire de ce am văzut la alte municipalităţi din străinătate cu care am interacţionat “

Tudor Beleuţă: „Pe lângă clienţii privaţi care şi-au arătat interesul pentru soluţia noastră, în România, am reuşit să colaborăm inclusiv cu municipalităţi din afara ţării. Astfel, am reuşit să obţinem proiecte cu municipalităţi din Heraklion (Creta), din Grecia şi din Slovacia, prin intermediul unor programe europene susţinute de European Institute of Innovation & Technology (EIT), care facilitează accesul nostru ca ofertaţi de soluţii către anumiţi clienţi cheie, cum ar fi municipalităţile din străinătate.“

2. Invitat: Alexandru Holicov, fondator & CEO Adservio - platforma edtech.

Ce e nou? Start-up-ul local se află în discuţii cu reprezentanţi ai gigantului american Microsoft pentru a integra tehnologia OpenAI - „părintele ChatGPT“ - în anumite module ale platformei, pentru a le permite clienţilor să valorifice mai bine datele existente în cadrul aplicaţiei.

„În acest moment căutăm împreună cu specialiştii de la Microsoft să integrăm OpenAI, inteligenţa artificială de la OpenAI în anumite module din cadrul platformei Adservio, pentru că noi stocăm foarte multe date, generăm foarte multe statistici la nivel de şcoală sau la nivel de oraş, pentru că avem oraşe întregi digitalizate. Adică volumul de date este foarte mare şi putem cu ajutorul inteligenţei artificiale să structurăm mai bine aceste date şi să le oferim utilizatorilor noştri analize valoroase la nivel de predicţie pe anumite lucruri şi perspective mult mai mai limpezi.“


Rubrica „Investor Watch”

Invitat: Dan Mihăescu, partener fondator GapMinder VC

Al doilea fond de investiţii în start-up-uri tech lansat de GapMinder va atinge o dimensiune de 80 de milioane de euro.

„Ne vom uita la toată regiunea, şi la ţările din jur, în Bulgaria, Croaţia, Slovenia, Serbia, Moldova. Probabil că 50-70% din ceea ce vom investi va fi în România - companii născute în Ro­mâ­nia sau diaspora românească - antreprenori care au plecat deja din România, poate că au ceva un centru de dezvoltare aici, dar care reuşesc să vândă către clienţi care sunt deja în Marea Britanie sau în SUA. Vom face investiţii în start-up-uri B2B care sunt orientate în principal pe câteva verticale şi au o componentă de deep tech, verticalele fiind cybersecurity, fintech, devtools, data.“



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma

www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Reţeaua socială,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.