Cum poţi să vinzi produse pe Amazon. Românii deja fac milioane de euro din asta

Autor: Florin Casota Postat la 12 martie 2018 12338 afişări

Amazon a creat un nou domeniu de activitate, iar acest model de business a ajuns deja în România la cifre de minim 50 de milioane de USD pe an. Vânzătorii din top 10 au realizat anul trecut vânzări de peste 25 de milioane de USD.

Cum poţi să vinzi produse pe Amazon. Românii deja fac milioane de euro din asta

În contextul creşterii accelerate a numărului de cumpărători de pe Amazon.com şi numărul celor care îşi doresc să facă bani din listarea produselor a crescut considerabil. Acest nou mod de business atrage tot mai mulţi oameni prin flexibilitatea pe care o oferă.

”Platforma Amazon în momentul de faţă este cel mai simplu mod de a porni o afacere în domeniul comerţului electronic datorită resurselor pe care le oferă, fiind cel mai mare retailer din lume. Prin serviciul FBA, vei avea un stoc în depozitele Amazon care ajunge acolo direct de la furnizor, iar comenzile vor fi prelucrate de angajaţii Amazon. Astfel, vei putea administra afacerea din orice loc unde ai un calculator cu conexiune la internet. Pentru independenţa şi modalităţile nelimitate de scalare va fi însă nevoie să-ţi diversifici canalele de vânzare, Amazon rămânând o parte importantă din ele”, explică Sergiu Nichitean, fondatorul comunităţii amazon-seller.ro.

Pentru început o persoană care îşi doreşte să înceapă un business pe Amazon trebuie să aibă un calculator cu o conexiune la internet, iar cunoştinţele de vânzări şi marketing prezintă un avantaj, dar nu sunt obligatorii pentru că se vor învăţa pe parcurs. În ceea ce priveşte calităţile unui antreprenor de succes, Sergiu Nichitean este de părere că: ”O persoană care vrea să vândă pe Amazon în primul rând trebuie să aibă un mindset potrivit pentru business în general şi să fie dornic să înveţe. Este important să aibă determinarea să nu se dea bătut atunci când vor apărea inevitabilele obstacole şi să fie dispus să îşi asume nişte riscuri”.

”Ca şi proprietăţi fizice, target-ul pentru un produs uşor de lansat pe Amazon este să fie mic, uşor şi cu puţine părţi mobile. Preţul de vânzare este recomandat să se încadreze între 15-70 USD. La fel de importantă este şi situaţia nişei, aceasta trebuie să aibă o cerere cât mai mare şi o concurenţă cât mai mică”, sfătuieşte Nichitean.

Alegerea eronată a nişei este cel mai mare risc pe care şi-l asumă cei care încep un business în acest nou domeniu. În topul categoriilor care conţin oportunităţi majore de afaceri se află casa şi bucătărie, sport şi outdoors, copii, unelte şi produsele pentru animalele de companie.

Citeşte aici povestea lui Alex Huditan, românul care câştigă 1 milion de dolari vânzând pe Amazon

Un seller pe Amazon are trei modalităţi de a activa: ca persoană fizică, firmă în România sau firmă în SUA. Pentru cineva aflat la începutul business-ului este recomandată prima variantă care presupune o simplificare a birocraţiei. În acest caz listarea produselor pe Amazon se realizează similar cu cea a vânzării ocazionale pe OLX. Veniturile suplimentare trebuie declarate în declaraţia 600 şi trebuie plătit impozitul aferent.

Următorul pas, după stabilirea tipului de business, recomandat pentru cei care îşi doresc să îşi crească afacerea este înfiinţarea unei firme fie în România, fie în Statele Unite ale Americii. Ambele opţiuni prezintă atât avantaje, cât şi dezavantaje, iar taxele sunt plătite către statul din ţara în care este înfiinţată firma.

Sergiu Nichitean recomandă celor care vor să vândă produse pe Amazon să înceapă în funcţie de viteza cu care îşi doresc să crească de la 2000-5000 de dolari al căror profit să îl reinvestească în ritmul natural al creşterii. Pentru o creştere mai mare a afacerii este necesar să fie accesate şi alte canale de vânzări precum un site propriu sau alte platforme de comerţ electronic ca eBay.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.