Un altfel de Google
Daca aparitia Internetului a sporit viteza de circulatie a informatiilor, de ce nu ar fi crescut exponential si ritmul in care se face auzita "gura lumii"?
Daca aparitia Internetului a sporit viteza de circulatie a informatiilor, de ce nu ar fi crescut exponential si ritmul in care se face auzita "gura lumii"?
Acelasi lucru se poate face pentru lucruri, evenimente sau locuri geografice, cu conditia ca inaintea cautarii sa fie selectata categoria din care face parte cuvantul. Dar, pentru ca rezultatele se bazeaza pe mentiunile care apar pe site-uri web, nu intotdeauna informatiile obtinute sunt si cele mai adevarate. La aceeasi cautare a lui Ceausescu pe Googlism, mai putem afla cateva "noutati" de ultima ora: fostul dictator este membru al Parlamentului si are doar 16 ani. Scoase din contextul site-urilor pe care sunt postate, o parte dintre informatiile returnate pot parea cel putin ciudate: "Ion Iliescu este noul presedinte al Romaniei".
Totusi, "Googlism-ul" este o buna modalitate pentru a va crea o imagine rapida despre un subiect, asa cum este el reflectat pe Internet. Creatorii Googlism, compania australiana Domain Active, spun ca au incercat sa conceapa o unealta hazlie prin care sa poti afla "ce scrie Internetul" despre un anumit subiect. Site-ul a fost lansat in octombrie 2002, iar la inceputul lui 2004 devenise atat de popular incat cei de la Google i-au restrictionat accesul la o parte din continutul site-urilor, pentru ca serverele motorului de cautare erau supra-solicitate.
Intr-o singura zi, doar de pe site-ul googlism veneau 35.000 de cautari. Popularitatea Google i-a facut pe cei din companie sa limiteze accesul serviciilor bazate pe motorul de cautare pentru a nu suprasolicita infrastructura hardware. Cel mai bun exemplu este serviciul Google Web, un program care poate fi implementat aproape oricarui site pentru ca utilizatorii acestuia sa poata folosi motorul de cautare fara a parasi pagina pe care se afla. Aceasta a fost o modalitate folosita pentru a creste popularitatea motorului de cautare, dar a avut un succes atat de mare incat Google a trebuit sa impuna ulterior anumite restrictii. In prezent, de pe un site care foloseste Google Web pot veni maxim 1.000 de cautari/zi.
Implementarea Google in interiorul site-ului este poate cel mai simplu exemplu de acest fel. Cei familiarizati cu algoritmul de functionare al unui motor de cautare - in special cu cel al Google - au dat dovada de creativitate si au lansat tot felul de servicii, de cele mai multe ori hazlii, care folosesc resursele Google.
Un exemplu este Googlefight.com, site prezentat anterior in aceasta pagina ce decide care dintre doi termeni oarecare, introdusi de utilizator, este mai popular in viziunea Google.
Dependenta Googlism fata de popularul motor de cautare nu se opreste doar la folosirea bazei de site-uri indexate, ajunsa acum la peste 8 miliarde de pagini. Pentru ca rezultatele afisate de Googlism sunt doar niste enunturi care nu au atasate vreun link catre site-ul unde exista acele mentiuni, utilizatorii curiosi in privinta sursei acestor informatii le pot afla ulterior, folosind direct Google.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană