Willkommen in virtual
Studiul unei companii de cercetare arata ca doua treimi dintre rezidentii lumii virtuale Second Life traiesc in realitate in Europa, desi jocul a fost inventat in Statele Unite.
Studiul unei companii de cercetare arata ca doua treimi dintre rezidentii lumii virtuale Second Life traiesc in realitate in Europa, desi jocul a fost inventat in Statele Unite.
Daca pentru un european refugiul intr-o lume virtuala este motivat si de posibilitatea de a interactiona cu oameni provenind din alte culturi, Second Life nu este neaparat cea mai buna alegere. Conform companiei americane de cercetare Comscore, locuitorii batranului continent sunt cei mai deschisi spre experienta vietii virtuale din jocul Second Life. Date valabile pentru sfarsitul lunii martie indica un numar de aproape 800.000 de membri europeni ai comunitatii virtuale, reprezentand 61% din numarul total al locuitorilor activi ai Second Life. Cel mai mare interes l-au manifestat germanii, care au cucerit 16% din lumea virtuala, la egalitate cu locuitorii care provin din SUA. Balanta a fost inclinata definitiv spre Europa de francezi si englezi, cu cate 8, respectiv 6 procente din numarul total al locuitorilor activi.
Creata de compania Linden Lab din San Francisco, Second Life este o lume virtuala unde fiecare membru este reprezentat de un personaj animat ce interactioneaza cu ceilalti locuitori, poate cumpara terenuri si obiecte. Totul in moneda proprie, dolarul linden, convertibil la casele de schimb virtuale in dolari americani reali. Numarul celor care s-au inscris in acest joc depaseste 6 milioane, dar cei care il acceseaza frecvent este in realitate mult mai mic. Faptul ca 84% dintre utilizatorii provin din afara Statelor Unite a fost o surpriza si pentru cei de la Linden Lab, care s-au declarat multumiti de internationalizarea jocului si au adaugat ca pe viitor vor arata mai multa atentie locuitorilor majoritari. Asa cum a fost cazul anul trecut, cand sarbatoarea traditionala germana Oktoberfest a fost reprodusa in Second Life. Toti participantii, care au baut bere cu halbe de un litru, au putut apoi sa zboare in linie dreapta spre casele lor. Judecand dupa remarcele de pe bloguri, francezii se simt cei mai nedreptatiti ca din cele patru limbi oficiale in Second Life (cele in care sunt scrise site-urile oficiale), niciuna nu este franceza. De mai multa atentie s-au bucurat vorbitorii de limba engleza, germanii, japonezii si cei din Coreea de Sud. Nici nu e de mirare pana la urma nemultumirea celor care intra in Second Life folosind "ordinatoare" si care controleaza personajul animat cu ajutorul unui "souris".