3 mld. euro cheltuie anual romanii pentru copiii lor. Va regasiti in aceasta statistica?
In ciuda crizei, afacerile cu produse si servicii dedicate copiilor cresc in continuare. indiferent de varsta, venituri, studii sau regiune geografica, parintii cheltuiesc in medie o treime din bugetul familiei pentru intretinerea si cresterea copiilor, arata un studiu realizat pentru BUSINESS Magazin de compania de cercetare de piata 360insights.
Paradoxal probabil, cei mai mici membri din familiile cu copii atrag cele mai mari cheltuieli din bugetul familiei. Conform calculelor BUSINESS Magazin, piata bunurilor si serviciilor destinate celor peste 4 milioane de copii si tineri din Romania cu varste pana la 18 ani depaseste 3 miliarde de euro anual, adica mai mult decat vanzarile cumulate inregistrate anul trecut de Metro si Carrefour - cele mai mari retele de magazine de pe piata. Iar cheltuielile dedicate copiilor cresc de la an la an, stimuland afacerile cu produse si servicii specifice.
Doi factori duc la cresterea acestei piete: pe de o parte, cheltuielile parintilor sporesc odata cu varsta copiilor, iar pe de alta parte, comportamentul de consum se schimba, pe masura ce veniturile cresc, parintii preferand produse de calitate mai buna, dar mai scumpe. O valoare exacta este insa greu de stabilit, pentru ca dintre cei peste 4 milioane de copii si tineri cu varste pana la 18 ani, un sfert au varste de peste 12 ani, iar cheltuielile nu mai pot fi departajate in mod clar de cele ale adultilor cand e vorba de produse cosmetice, jocuri pe calculator, imbracaminte sau alimente.
"In esenta, indiferent de categoria de varsta, in topul costurilor dedicate copiilor se plaseaza alimentele, imbracamintea si incaltamintea", spune Alecsandra Fulga, business development manager la firma de cercetare de piata 360insights. Evident, daca pentru primii ani din viata copiilor sunt specifice cheltuieluile pentru bunurile primare, de-a lungul anilor se adauga si bugete dedicate educatiei si pentru petrecerea timpului liber, adauga Fulga, care citeaza din studiul de tip Omnibus realizat de 360insight.
Pentru producatorii de materiale didactice, imbracaminte si incaltaminte, acesta este un varf de sezon, la fel ca si in cazul unitatilor de invatamant particulare. Pentru multe alte segmente - de la alimentatie si pana la produse cosmetice sau de ingrijire care nu sunt la fel de puternic influentate de sezon - toamna aduce un flux constant de incasari in conturile producatorilor si ale vanzatorilor.
Mai mult, in timp ce alte domenii sufera din pricina scaderilor, cele mai proaste vesti din industria produselor ce se adreseaza copiilor sunt de stagnare: pentru cele mai multe categorii, vanzarile marcheaza in continuare plusuri de peste doua cifre. Sunt doua motive clare, crede Diana Stoian, psiholog si psihoterapeut: "In primul rand, copilul este vazut ca o completare a ideii de implinire si realizare in viata" - ca atare, chiar daca parintii au fost nevoiti sa reduca in ultima perioada cheltuielile pe ansamblul bugetului familial, nu fac deloc rabat in ce priveste copilul. "In al doilea rand, ritmul de viata alert, care reduce timpul alocat familiei, face ca parintii sa vada ca o compensatie ceea ce ofera material copiilor."
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană