Miza pe segmentul de business care a crescut exponenţial şi care influenţează direct sistemul medical din România

Autor: Georgiana Călin Postat la 22 mai 2017 1910 afişări

Piaţa locală a abonamentelor de sănătate a depăşit anul trecut pragul de un milion de unităţi, la împlinirea a două decenii de la apariţia serviciului. Profitul rezultat din avântul acestor pachete de prevenţie s-a reflectat, de-a lungul timpului, şi în reinvestiţii ale furnizorilor privaţi în sistemul naţional de sănătate. CEO-ul reţelei de sănătate Regina Maria explică de ce „furnizorii privaţi construiesc sistemul de sănătate din România” şi care sunt perspectivele acestui segment pe termen lung.

Miza pe segmentul de business care a crescut exponenţial şi care influenţează direct sistemul medical din România

Abonamentele medicale sunt un segment de business care a crescut exponenţial de la introducerea pe piaţa locală şi care a influenţat direct sistemul medical din România, pe mai multe direcţii. „Abonamentele de sănătate au schimbat percepţii, au îmbunătăţit calitatea serviciilor oferite şi au reprezentat motorul financiar pentru performanţele medicale”, consideră Fady Chreih, CEO al reţelei de sănătate Regina Maria.

Dacă la început companiile au fost cele care au înlesnit accesul către furnizorii privaţi pentru că le-au oferit angajaţilor abonamente medicale, astăzi românii au descoperit că pot avea acces facil la servicii de calitate, iar cu timpul aşteptările au crescut. Conform unui studiu realizat anul trecut de compania de cercetare de piaţă GfK pentru Regina Maria, peste 60% dintre locuitorii marilor oraşe apelează la serviciile din privat pe parcursul unui an. Iar acesta este rezultatul unor investiţii constante; contrar percepţiei generale, în România s-au construit multe spitale şi clinici în ultimii 28 de ani, însă exclusiv în sistemul privat.

Furnizorii medicali privaţi au reinvestit constant sute de milioane de euro din profiturile obţinute pentru a aduce sistemul medical din România la un nivel similar celui occidental şi pentru a atrage clienţii care căutau calitate în alte ţări, argumentează Fady Chreih. „Piaţa medicală privată e una extrem de competitivă, iar ca să fii în top eşti obligat să investeşti permanent pentru a menţine un standard înalt de calitate”, adaugă CEO-ul. Iar în această ecuaţie pachetele de prevenţie şi evoluţia sistemului medical sunt interconectate; mai mult chiar, sunt direct proporţionale, afirmă CEO-ul.

Mai exact, cu cât a crescut numărul de abonamente, cu atât principalii furnizori medicali au deschis mai multe locaţii şi au putut acoperi mai multe regiuni din ţară. „Toţi furnizorii medicali privaţi au umplut un gol lăsat de stat. Abonamentele medicale reprezintă, de fapt, o investiţie pe termen lung în sistemul naţional de sănătate prin profitul reinvestit anual de furnizorii medicali privaţi în extinderea şi modernizarea reţelei medicale”, spune Fady Chreih. Pe deasupra, un mediu de lucru propice dezvoltării şi salariile decente oferite în sistemul privat îi determină pe unii medici să rămână în ţară, completează acesta. 

Abonamentele de sănătate au deja o istorie de 21 de ani pe piaţa din România, acest concept fiind introdus pentru prima dată pe plan local de Regina Maria, la doar un an de la înfiinţarea companiei. „Iar acest moment nu este important doar pentru noi. E un fel de kilometru zero pentru întregul sistem românesc de sănătate. Este momentul în care s-au pus bazele noului val de investiţii în infrastructura medicală naţională”, ţine să precizeze Fady Chreih.

La început, abonamentul de sănătate era mai degrabă un produs exclusivist, destinat clienţilor obişnuiţi cu acest tip de servicii – în acest caz expaţii, care veneau cu o mentalitate puternic axată pe prevenţie şi pentru care investiţia într-un astfel de produs era una obişnuită. Iar evoluţia segmentului a ţinut pasul cu noile trenduri din economie; pe măsură ce marile companii s-au extins şi pe piaţa locală, cererea pentru abonamentele de sănătate a crescut. „Astăzi, acestea sunt cerute la scară largă pentru că românii încep să înţeleagă că e mai bine să previi decât să tratezi. Odată cu apariţia abonamentelor s-a construit o fundaţie solidă necesară pentru a schimba comportamente”, completează Chreih.

Mergând preventiv la medic, un pacient poate identifica din timp problemele grave, ceea ce duce la menţinerea unei vieţi active şi la creşterea speranţei de viaţă; totodată, acest lucru înseamnă şi mai puţini bani cheltuiţi pentru tratamente sau intervenţii complicate, adaugă reprezentantul reţelei.

Studiul GfK mai arată că abonaţii corporate accesează serviciile medicale de 2,5 ori mai mult decât cei care nu au acest avantaj şi merg la medic de circa şapte ori în decursul unui an. De asemenea, abonaţii individuali accesează serviciile chiar şi de 5,5 ori mai mult decât pacienţii neabonaţi. „Toate aceste cifre demonstrează că atunci când le asiguri oamenilor acces facil şi necondiţionat la servicii medicale, dar şi calitate, medici bine pregătiţi şi un sistem integrat în care găsesc toate serviciile de care au nevoie, le este mult mai uşor să aibă grijă de sănătatea lor”, menţionează CEO-ul companiei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.