La doar 29 de ani a fondat o afacere bazată pe reguli SEO, iar încasările lunare depăşesc 10.000 de euro
Între 600 şi 700 de rochii vinde în fiecare lună Carmen Dascălu, care a fondat o afacere bazată pe reguli SEO. De la momentul în care o clientă lansează o comandă pe net şi până la livrare trec maximum 48 de ore, iar tânăra antreprenorare se aşteaptă pentru anul în curs la o cifră de afaceri de două ori mai mare decât anul trecut, ajungând la 300.000 de euro. „Am ajuns la nouă angajaţi şi am externalizat o parte din producţie“, spune antreprenoarea despre afacerea fondată în urmă cu câţiva ani, dar care de anul trecut şi-a schimbat strategia şi încasările.
Înainte de a începe efectiv să croiască şi că coasă rochii, a făcut o cercetare de piaţă legată de competiţie, chiar şi magazinele offline, şi a constatat că sunt două categorii de rochii de ocazie: „cele ieftine, până în 300 de lei, care sunt făcute din materiale foarte proaste, şi rochiile de peste 1.000 de lei“. Preţul rochiilor de ocazie, pe care mizează de la jumătatea anului trecut, este de 500 de lei, iar încasările lunare depăşesc acum 10.000 de euro, cu un profit net de 2.500-3.000 de euro.
Carmen Dascălu ştie exact ce are cerere şi îi spune precis designerului ce fel de rochii de ocazie au căutare. De pildă, „pe Google, într-o singură lună, s-au înregistrat 30.000 de căutări pentru «rochie de seară lungă, neagră, cu spatele gol». Designerul propune şi alte modele, mereu am discuţii cu el şi îi spun că încă nu a venit vremea pentru idei de acest fel“. Adică pentru modele gândite, realizate şi impuse de casele de modă.
Ideea atelierului a existat dintotdeauna, povesteşte Carmen Dascălu. „Ultimele pagini din caiete aveau mereu schiţe de rochii“, spune ea, deşi a urmat cursurile Academiei de Studii Economice. În urmă cu câţiva ani a făcut un calcul despre ce însemna investiţia într-un atelier de producţie-creaţie şi a ajuns la o sumă despre care spune că este enormă, adică 20.000 de euro, pentru a porni, cu utilajele necesare, chiria spaţiului şi salariile a doi oameni pentru trei luni. Bani pe care nu-i avea. „Am decis să fac altceva pentru a face rost de bani şi m-am angajat.“
Carmen Dascălu are o imagine clară şi a viitorului mai îndepărtat. Peste zece ani, crede ea, afacerea sa va fi suficient de mare pentru a „face producţie la nivel înalt şi pentru a livra în întreaga lume“. Primul pas peste hotare ar putea fi făcut în toamnă, pe piaţa din Italia, pe care tânăra o urmăreşte cu atenţie şi pentru care pregăteşte o colecţie specială.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro