In Romania, cei ce citesc editiile online ale ziarelor aleg mai intai un tabloid sau un cotidian sportiv si abia apoi publicatiile quality. In SUA, care este etalonul in materie de evolutie a pietei media, editiile ziarelor generaliste clasice raman cele mai citite, desi tabloidele se remarca prin viteza cu care isi cresc traficul.
Potrivit datelor furnizate de Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI), care masoara traficul si audienta site-urilor web, editiile online ale tabloidelor romanesti atrag cei mai multi cititori. Cu peste 21 de milioane de afisari si aproape 900.000 de vizitatori unici, site-ul cotidanului Libertatea este cel mai citit la categoria mass-media. Este urmat de o publicatie sportiva - Gazeta Sporturilor, si apoi de inca un tabloid - Click. Abia apoi vin ziarele quality - Jurnalul National, Cotidianul, Gandul si Adevarul.
Cele mai citite editii online ale publicatiilor economice sunt Ziarul Financiar si Capital, urmate de Business Standard, Saptamana Financiara si BUSINESS Magazin. O comparatie cu clasamentul general din Trafic.ro arata o ierarhie apropiata in ceea ce priveste natura continutului editorial preferat de cititorii online, dar cu anumite diferente in ceea ce priveste titlurile care ocupa primele locuri. Aici, pe primul loc se situeaza site-ul ziarului Cancan, cu aproape 2 milioane de vizitatori si peste 9,4 milioane de afisari, urmat de Libertatea, Evenimentul Zilei, Click si Adevarul.
Daca in Romania avem de-a face, asadar, cu o aplecare a cititorilor catre ziarele si revistele care prezinta subiecte mondene, in Statele Unite lucrurile stau diferit. In decembrie 2008, cand editiile online ale principalelor zece ziare americane au inregistrat cu 16% mai multi vizitatori decat in aceeasi luna a lui 2007, potrivit unui studiu al companiei de cercetare Nielsen Online, site-ul ziarului New York Times era pe primul loc in preferintele internautilor americani. Nytimes.com a fost favoritul cititorilor americani de presa online in ultima luna a anului trecut, inregistrand 18,2 milioane de vizitatori unici, cu 6% mai multi fata de aceeasi perioada a anului 2007, conform raportului Nielsen.
Pe locul secund in topul celor mai citite publicatii online s-a plasat site-ul USA Today, cu 11,4 milioane de vizitatori unici, cu 15% mai mult fata de 2007, urmat de editia online a ziarului The Washington Post (in crestere cu 12% fata de anul precedent). Pe pozitiile patru si cinci in top se situeaza Latimes.com, site-ul publicatiei Los Angeles Times (cu o crestere de 74%), respectiv cel al The Wall Street Journal.
Trebuie remarcat insa ca, dupa cum arata studiul Nielsen Online, cea mai spectaculoasa crestere a numarului de vizitatori a avut-o tabloidul newyorkez Daily News, care a reusit sa atraga 5,9 milioane de internauti in decembrie 2008, cu 99% mai multi decat la sfarsitul lui 2007. Semnificativa a fost si cresterea de 60% inregistrata de tabloidul New York Post. Singura scadere, de 6%, a avut-o The Boston Globe (Boston.com). Editiile digitale ale principalelor zece ziare americane au atras in luna decembrie 40,1 milioane de cititori, cu 16% mai multi fata de anul precedent.
Cele mai recente date de monitorizare a activitatii online indica faptul ca un internaut american s-a inregistrat in luna decembrie de 59 de ori, a vizitat 108 domenii diferite si a vizualizat 2.353 de pagini, petrecand in medie 55 de secunde pe fiecare pagina online.