Paradoxul ţărilor bogate: scade natalitatea, dar cresc numărul de animale de companie şi cheltuielile cu acestea
1.445 de dolari este nivelul la care ar urma să ajungă cheltuielile estimate pentru fiecare animal de companie din SUA, conform unui raport realizat recent de banca de investiţii Morgan Stanley. Aceste cheltuieli ar urma să ajungă la 1.733 de dolari pe an până în 2030, ceea ce înseamnă o creştere cu 113%, până la valoarea de 261 de miliarde de dolari, faţă de 122 miliarde de dolari în 2019, conform Morgan Stanley. „Chiar dacă încetineşte creşterea numărului de gospodării în care sunt adăugate animale de companie, cel mai probabil va fi tot mai mare cheltuiala medie pentru fiecare dintre acestea”, declară Simeon Gutman, retail analist în cadrul băncii de investiţii. Motorul principal de creştere a industriei dedicate animalelor de companie îl constituie avansul industriei de medicină veterinară şi servicii conexe, dat fiind că în cele şase luni care au precedat realizarea studiului, 80% dintre respondenţi au declarat că au făcut cel puţin o vizită la veterinar, arată informaţiile Morgan Stanley.
În condiţiile în care proprietarii de animale de companie le consideră veritabili membri ai familiei, tendinţa este uşor de înţeles. Este interesant însă că pentru proprietarii de câini, pisici, broaşte ţestoase sau cine mai ştie ce tipuri de animăluţe, importanţa acestora în cadrul familiei creşte, în timp ce natalitatea scade. În SUA, de pildă, pentru care sunt disponibile informaţiile din raportul Morgan Stanley, natalitatea a ajuns în 2021 la o medie de 1,66 copii pentru fiecare femeie, adică mai puţin de jumătate faţă de 1960, când acest indicator era de 3,65 copii născuţi de fiecare femeie.
Fenomenul se manifestă şi în China, conform holdingului bancar Goldman Sachs. Până în 2030, în China ar urma să fie de aproape două ori mai multe animale de companie decât copii mici. Astfel, numărul de animale de companie ar urma să ajungă la 70 de milioane, în mediul urban, faţă de 40 de milioane de copii cu vârsta până în patru ani.
România nu face excepţie de la tendinţele globale nici la acest capitol. Natalitatea a ajuns la un nivel foarte scăzut (în primul trimestru al anului trecut s-au înregistrat puţin peste 73.000 de naşteri, cel mai mic număr din ultimii 145 de ani), în ciuda faptului că nivelul de trai este mai ridicat decât oricând în istoria ţării, cel puţin aşa cum arată tabloul zugrăvit de datele economice. În PIB per capita, în ultimii zece ani, România a recuperat masiv faţă de alte ţări europene, ajungând acum la 78% din media UE, faţă de 55% în 2014, arată datele Eurostat.
Bunăstarea este resimţită şi de animalele de companie din ţara noastră, jumătate dintre locuitorii din mediul urban având în familie câine, pisică sau alte tipuri de companioni, iar numărul acestora este în creştere, arată un studiu realizat de compania de cercetare de piaţă Reveal Marketing Research pentru Mars. Potrivit acestuia, locuitorii din mediul urban au de obicei un singur câine, de cele mai multe ori de talie mare. Conform firmei de cercetare, aproape trei sferturi (73%) dintre posesorii de animale de companie au câine, în vreme ce 57% au pisici. Topul celor mai populare animale de companie este completat de păsări, de regulă papagali sau canari (9%), peşti (7%), broaşte ţestoase şi hamsteri ori porcuşori de Guineea (3%).
România se situează pe locul 3 în Europa în ceea ce priveşte deţinerea de animale de companie, poziţie care reflectă o afecţiune puternică pentru aceşti membri ai familiilor. Iar tendinţa ascendentă în ceea ce priveşte acest fenomen a dus la o creştere semnificativă a pieţei de produse şi servicii veterinare, inclusiv a alimentelor speciale dedicate acestora. Cheltuielile cu serviciile şi produsele medicale sunt tot mai mari nu numai din pricina bugetelor mai generoase, ci şi pentru că este tot mai mare speranţa de viaţă a animalelor de companie. În plus, avansează tot mai mult tehnologia din sfera veterinară, ceea ce face mai facilă diagnosticarea şi tratarea bolilor la animale.
Una peste alta, odată cu creşterea puterii de cumpărare, ne deschidem mai larg baierele pungii pentru animalele de companie, fie că e vorba de achiziţia lor, de cheltuieli la veterinar, cosmetică sau cazări pentru cei care nu au soluţii atunci când pleacă din localitate. Şi până la urmă, dacă scade sau lipseşte presiunea cu cheltuielile dedicate copiilor, există disponibilitate financiară pentru astfel de alocări.
Filme cu animale de companie sunt multe, dar o comedie spumoasă, care reflectă afinitatea pentru animale şi apetitul de a investi în prietenii necuvântători, este „Dr. Doolittle” – serie potrivită pentru concedii sau un weekend relaxant.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro