Au emigrat din Germania în SUA şi au creat una dintre cele mai importante companii de băuturi din lume
Eberhard Anheuser şi Adolphus Busch au fost imigranţi de origine germană, care au fondat, în America, Anheuser-Busch InBev, şi în momentul de faţă este cea mai mare companie de băuturi din lume, cu o cotă de piaţă de 46% în SUA şi venituri de 47 miliarde de dolari în 2015.
Eberhard Anheuser (27 septembrie 1806 – 2 mai 1880) a emigrat în SUA în 1842 alături de cei doi fraţi ai săi. Era un creditor important al Bavarian Brewery Company, o fabrică fondată în 1853 care avea probleme financiare, astfel în 1860 a cumpărat restul acţiunilor şi a devenit CEO şi preşedinte al companiei redenumite Eberhard Anheuser and Company. Cele două fiice ale lui, Lilly şi Anna, s-au căsătorit cu Adolphus şi Ulrich Busch în 1861. În 1880 Eberhard Anheuser a murit, iar compania a fost redenumită Anheuser-Busch.
Adolphus Busch s-a născut pe 10 iulie 1839 în oraşul german Kastel, fiind al 21-lea membru al familiei. Familia lui a fost înstărită, iar el şi fraţii săi au primit o educaţie aleasă. La vârsta de 18 ani Busch a emigrat în SUA alături de trei dintre fraţii lui. A lucrat ca recepţioner, apoi la o companie de vânzări şi a luptat în războiul civil american. Între timp tatăl lui a murit şi a primit o parte din avere. În 1865 Busch a achiziţionat fabrica de bere Anheuser Brewery şi a început să lucreze acolo. În anii 1870 el a călătorit de mai multe ori în Europa pentru a studia diferitele metode de fabricaţie ale berii. Astfel în 1876 Busch a introdus pentru prima dată berea Budweiser, care avea să devină una dintre cele mai bine vândute din Statele Unite.
Mai departe s-a concentrat pe promovarea unui singur brand, şi astfel a transformat brandul Budweiser într-o bere naţională.
De asemenea, Busch a implementat o reţea de „gheţării“ pentru a menţine berea rece, a lansat prima flotă de vagoane frigorifice din industrie şi a fost primul care implementat procesul de pasteurizare a berii pentru a menţine băutura proaspătă un timp mai îndelungat. În 1901 compania a depăşit pragul de 1 milion de butoaie de bere vândute.
De-a lungul anilor 1880-1900 Bush a apelat la diferite tactici de marketing şi advertising. A oferit deschizătoare de bere, calendare, cărţi poştale etc. La un moment dat, a oferit gratis şi un tablou intitulat „Custeris Last Fight“ realizat de Cassilly Adams. Peste 1 milion de copii au fost produse, devenind astfel „unul dintre cele mai populare opere de artă din istoria americană“.
De-a lungul anilor a fost implicat în mai multe afaceri, dar s-a remarcat şi datorită mărinimiei dovedite. A donat 100.000 de dolari oraşului San Francisco, după cutremurul din 1906, şi a contribuit cu 350.000 de dolari la Universitatea Harvard pentru crearea unui muzeu germanic care a primit numele Adolphus Busch Hall.
A murit în 1913 în timp ce era în vacanţă. Suferea de mai mulţi ani de edem. Compania Anheuser-Busch a rămas de-a lungul mai multor generaţii în familia Busch (în 1957 a devenit cel mai mare producător de bere din Statele Unite), până în 2008, când a fost achiziţionată de InBev pentru 52 de miliarde de dolari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro