Miliardul de pe terasa

Postat la 25 august 2009 168 afişări

Halbele de bere, cestile de ceai sau sticlele de suc golite de consumatori in cafenele, baruri, restaurante si terase inseamna o piata anuala de peste un miliard de euro, conform calculelor BUSINESS Magazin.

In lunile de vara, in conditii de temperaturi foarte ridicate, consumul scade, dar variatia nu trece de 10%, sustine Valentiu Craescu, director comercial al Alexandrion Group. Vanzarile din HoReCa se plaseaza la 30% din totalul cifrei de afaceri, pondere ce variaza usor in functie de sezon. In ultima perioada, compania a remarcat un usor declin al produselor scumpe si o crestere a vanzarilor pentru cele mai ieftine, “lucru datorat unei contractari a pietei”, adauga reprezentantul Alexandrion.

Pentru vanzatorii de bauturi tari, segmentul cluburilor si al discotecilor reprezinta cea mai consistenta felie din cifra de afaceri. Cu un portofoliu ce se adreseaza in special barurilor, pentru Prodvinalcool HoReCa inseamna 29% din volumul si 36% din valoarea vanzarilor totale. Diferenta vine din adaos si din mixul de produse, explica Andi Dascal, director general al Prodvinalcool. Astfel, daca se ia ca referinta pretul mediu pe suta de grame, cea mai mica diferenta se observa la bauturile spirtoase albe (cu numai 12% mai scumpe in HoReCa fata de retail), in timp ce la vodca plusul e mai mare cu 55%, iar la vermut cu 92%. Compania, care produce marci ca Senator (locul 1 la categoria bitter), R26, V33 sau Iancu (locul 5 la categoria brandy), a realizat anul trecut o cifra de afaceri (fara acciza) de 13,5 milioane de euro, in crestere cu 29% fata de rezultatele obtinute in anul anterior.



Atat in retail, cat si in HoReCa, declara Dascalu, vanzarile incep sa creasca toamna si coboara primavara, dar spre deosebire de retail, sezonalitatea este mai redusa in cazul spatiilor de consum in oras. De exemplu, “nu exista un varf in luna decembrie, lucru tipic pentru vanzarile din retail in sezonul cadourilor”, puncteaza directorul Prodvinalcool. Indiferent de tipul de local HoReCa sau de felul bauturilor vandute, un lucru este cert: Capitala, ca in aproape toate celelalte domenii ale economiei, este zona unde se fac cele mai mari vanzari.

“Diferente apar in gamele premium si superpremium in favoarea Bucurestiului, ca efect al puterii de cumparare mai mari, dar si al pregatirii personalului din localuri”, explica Rindasu. In orasele mari (ca Brasov, Constanta, Timisoara) sau in statiunile de pe Valea Prahovei, diferentele sunt mai mici, pentru ca sectorul HoReCa are o evolutie mai dinamica decat in alte zone. O imagine similara se reflecta si cazul vanzarilor de spirtoase, pentru care Capitala este zona unde se vand mai bine produsele mai scumpe, spune reprezentantul Alexandrion. Pusa indeobste pe seama puterii de cumparare mai scazute, diferenta de consum nu este insa legata doar de veniturile mai mari ale clientului.

In Bucuresti si zona de vest a tarii se bea mai multa bere in HoReCa decat in alte regiuni ale tarii, dar consumul difera de la o zona la alta, mai ales datorita traditiilor si obiceiurilor specifice. “In Capitala, ponderea vanzarilor din HoReCa ajunge la 30% fata de 25%, cat e media pe tara”, spune Shachar Shaine de la URBB.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bere,
terase,
restaurante,
baruri,
cafenele
/special/miliardul-de-pe-terasa-4791049
4791049
comments powered by Disqus
0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori