AC Nielsen: Romanii nu fac economie la mancare
Atunci cand sunt obligati sa reduca cheltuielile, cei mai multi romani sunt dispusi renunte la haine noi, vacante, aparatura electronica si electrocasnica sau distractii in oras. La mancare insa foarte putini fac concesii: nu numai ca nu mancam mai putin, dar nici macar mai ieftin.
Din totalul cheltuielilor pentru gospodarie, romanii dau cei mai multi bani pe mancare. Nu este, deci, deloc surpinzator ca aceasta este si ultima categorie la care ar face ajustari atunci cand se pune problema reducerii bugetului.
Astfel, in conditii de criza, 56% dintre romani aleg, in primul rand, sa cheltuie mai putini bani pe haine noi, 55% amana upgradarea aparaturii tehonologice pe care o detin, iar 43% amana inlocuirea articolelor casnice si aleg sa faca economie la gaz si electricitate.
Ierarhia continua cu reducerea cheltuielolor alocate distractiilor in oras (41%), in timp ce 38% ar renunta sa mai manance in oras. Pe ultimul loc, se afla cheltuielile pentru mancare. Astfel, doar 16% dintre romani ar fi dispusi sa treaca pe marci alimentare mai ieftine, intr-o situatie de criza.
Potrivit studiului Shopper Trends 2008, realizat de AC Nielsen, romanii fac parte dintre consumatorii care au o frecventa ridicata de vizitare a hiper si supermarketurilor (cinci-sase vizite pe luna), desi media numarului de astfel de magazine pe cap de locuitor este comparabil mai mica decat in alte tari din regiune.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro