Amway, afaceri de peste 35 mil. euro

Postat la 20 noiembrie 2007 1 afişăre

Amway Romania, unul dintre primii trei jucatori de pe piata locala a vanzarilor directe, estimeaza afaceri de 125 de mlilione de lei (35,8 mil. euro) in acest an, cu 22% mai mult decat anul trecut cand cifra de afaceri realizata a atins 102,8 milioane de lei (29,5 mil. euro). "|n primele zece luni ale anului in curs vanzarile au trecut de 28,5 milioane de euro, cu 17,5% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut. Am avut aproape 320.000 de comenzi si am vandut peste trei milioane de produse. Cu cifrele realizate suntem in grafic in ceea ce priveste estimarea pe 2007", spune George Popescu, branch manager al Amway Romania.

Potrivit Euromonitor, piata romaneasca a cosmeticelor si produselor de ingrijire personala ar putea ajunge in acest an la peste 2,4 mld. lei (720 mil. euro), in crestere cu circa 13% fata de 2006.

Produsele companiei sunt distribuite prin intermediul a peste 50.000 de reprezentanti directi, in sistem multi-level-marketing (MLM). Cele mai multe comenzi sunt acoperite de Capitala, insa contribuie semnificativ si clientii din Iasi, Cluj si Constanta. Valoarea medie a unei comenzi ajunge la 100 de euro.

De zece ani pe piata locala, Amway mizeaza si pe sistemul de vanzari prin Internet, care reprezinta 70% din totalul comenzilor catre companie, in conditiile in care in 2001 acopereau doar 15% din vanzari. "Magazinul propriu contribuie cu 20% la totalul vanzarilor, restul de 10% reprezentand comenzi care depasesc 1.400 de euro si care nu pot fi facute online", completeaza George Popescu.

Pentru anul viitor, Popescu spera la afaceri mai mari cu cel putin 20%. "Vom lansa cateva marci care ne vor salta cu siguranta vanzarile. Este vorba de o crema de lux a carei imagine este Sandra Bullock si o serie de produse din gama Nutrilite", explica Popescu.

n prezent, Amway comercializeaza la nivel local, in sistem multi-level-marketing, peste 700 de produse pe diverse segmente, dinre care peste 60.000 au fost aduse pe piata locala anul acesta.

Ponderea cea mai mare din vanzari – aproximativ 60%, o au produsele de sanatate si frumusete.

"Strategia de vanzari a companiei se va axa in continuare pe aceste doua mari categorii", precizeaza branch manager-ul Amway Romania.

Pe acelasi segment de piata cu Amway, care apartine gigantului Alticor, activeaza

si Avon, Oriflame, Zepter sau Forever Living Products. Datorita portofoliului de produse (10 game diferite: cosmetice, suplimente alimentare, produse de ingrijire personala, de ingrijire a locuintei, vase de gatit, sisteme de tratare a apei, precum si o gamă de produse premium constand in parfumuri, lenjerie si bijuterii.), compania intra in competitie si cu Beiersdorf, Procter & Gamble, Henkel sau Unilever.

Amway Corporation a fost infiintata in 1959 de catre Jay Van Andel si Rich DeVos si este astazi una dintre cele mai mari companii de vanzari directe din lume. Amway face parte din familia companiilor Alticor, care a inregistrat vanzari mondiale de retail de 6,3 miliarde de dolari in 2006 prin intermediul a peste 3 milioane de reprezentanti.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cosmetice,
industrie,
fmcg
/actualitate/afaceri/amway-afaceri-de-peste-35-mil-euro-1045325
1045325
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.