De ce ar putea renunta Turcia la Formula 1?
Dupa etapa a saptea a sezonului de Formula 1, organizata in weekend la Istanbul, presa insista tot mai mult pe zvonul ca s-ar putea renunta la organizarea etapei din campionatul mondial. Asadar, 2010 ar putea fi ultimul an in care Turcia gazduieste evenimentul.
Spre deosebire de orasele in care sfarsitul de saptamana cand se organizeaza o etapa din campionatul de intreceri pe patru roti devine un fenomen national, turcii par sa atraga cu mare greu sponsori, dar chiar si fani ai curselor de masini.
Istanbul Park este situat la cativa zeci de kilometri de faimosul oras turcesc Istanbul. Construit sub indrumarea renumitului arhitect german Herman Tilke, circuitul de 5,5 kilometri a fost inaugurat in august 2005 tocmai prin Marele Premiu al Turciei din Formula 1. Cu 14 viraje provocatoare si un sens de rulare invers acelor de ceasornic, este considerat un test cu valoare de referinta in randul competitorilor. Faimosul "viraj opt" a intrat deja in folclorul Formulei 1, fiind considerat de catre marile nume ale sportului drept unul dintre cele mai dificile din lume. Pe bucatile drepte, bolizii ating viteze de peste 330 de km/h, astfel ca, dincolo de zonele de viraje, exista suficient spatiu pentru depasiri, deci si pentru spectacol.
Pentru spectatori, facilitatile puse la dispozitie de catre organizatori sunt la inaltime. Circuitul are o capacitate de 130.000 de locuri dintre care 25.000 sunt situate in tribuna principala din zona boxelor. Costul proiectului s-a ridicat la peste 80 de milioane de euro, insa potentialul turistic al organizarii unei etape a competitiei mondiale s-a situat mai presus de orice cheltuieli. Invitatii de onoare beneficiaza de doua turnuri VIP si de o tribuna in zona liniei de start, ambele oferind o vedere de ansamblu asupra intrecerii monoposturilor.
Daca preturile biletelor pornesc de la 35 de euro in zonele cu vizibilitate mai redusa, acestea pot sa coste peste 350 in zona grilei de start si chiar mai mult in loja VIP. Totusi, se pare ca turcii se obisnuiesc mai putin cu sportul pe patru roti, iar lumea nu s-a inghesuit la competitia de la finele lui mai. Tribunele nu au fost nicidecum pline, cum se intampla la etapele regulate din alte orase organizatoare ale turneului mondial.
Concurentii au facut totusi spectacol, iar dubla celor de la McLaren Mercedes in fata lui Vettel si Webber de la Red Bull Racing a fost punctul culminant al unei curse ce parea extrem de facila pentru cei din urma.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro