Povestea unei tinere din România care şi-a transformat pasiunea avută de mică într-o afacere profitabilă

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 18 octombrie 2023 1927 afişări

Diana Grigore este ilustrator şi designer grafic freelancer. Îşi descrie jobul de zi cu zi spunând că „desenează idei” pentru alte branduri şi pentru propriul magazin pe care îl gestionează, DAIA Shop, cu produse gândite şi ilustrate chiar de ea. De asemenea, creează logouri şi alte materiale grafice care ţin de identitatea vizuală a altor companii sau a altor întreprinzători. Cum a ajuns aici?

Pasiunea mea pentru ilustraţii a luat naştere printr-un proces gradual, alimentat de o creştere constantă a aprecierii mele pentru arta vizuală, în general. Această pasiune şi-a făcut apariţia pe parcursul anilor de gimnaziu şi de liceu, perioadă în care am explorat diverse tehnici artistice, în special prin fotografie şi prin colajele digitale. Cu toate acestea, plăcerea de a desena a fost cea care m-a ghidat către lumea ilustraţiei. Iar posibilitatea de a reda orice imagine, idee, atmosferă doar prin desen, fără a fi limitată în mod direct de realitatea din jur, a fost ceea ce m-a făcut să vreau rămân în această lume”, povesteşte Diana Grigore.

După terminarea studiilor la liceul cu profil teoretic B. P. Haşdeu din Buzău, a ales să-şi dezvolte mai departe latura creativă, care, după cum spune, a fost dintotdeauna o prioritate pentru ea. Şapte ani mai târziu, astăzi, este licenţiată în Design Grafic şi Comunicaţii Vizuale în cadrul Universităţii Naţionale de Arte din Bucureşti, unde a absolvit şi masterul pe acelaşi profil. În ilustraţiile ei, Diana surprinde un stil viu, visător şi cu mult violet. Îi place să exploreze tema conexiunii sub toate formele sale – cea pe care o formăm cu natura, cu cei din jurul nostru şi cu noi înşine.

Când vine vorba despre proiectele de identitate vizuală, acolo îşi propune să se muleze pe nevoile brandului, punându-i în valoare particularităţile într-un mod creativ, distinctiv, cu un puternic impact vizual. „De-a lungul timpului am colaborat cu mai multe branduri şi companii, precum Wacom, Samsung, PatriaBank, Parodontax, Heidi, Starbucks, McDonald’s. Proiectele au constat în realizarea de ilustraţii pentru diverse campanii, activări sau materiale promoţionale. Printre cele mai recente proiecte de branding/ identitate vizuală se numără cele pentru Braveskin, Random Space, Pulsar.”

Deşi pentru orice proiect nou lucrează cu mult entuziasm şi cu multă implicare, cel mai ataşată a fost de lucrarea ei de master: o carte scrisă de copii cu scopul de a-i învăţa pe adulţi despre propriile frici. „Este intitulată «Frica nu are păr». Am creat un exerciţiu de imaginaţie prin care am rugat mai mulţi copii să-şi imagineze fricile lor sub formă de personaje şi să îmi povestească în scris despre ele.

Am ilustrat compunerile lor dând formă fricilor-personaje şi am inclus şase exerciţii realizate de psihoterapeutul Oana Şerbu, utile pentru gestionarea senzaţiilor de teamă.” Diana se inspiră din tot ce o înconjoară: din natură, din lucrurile mici de zi cu zi, din ce îi atrage atenţia atât într-un mod plăcut, cât şi într-unul neplăcut. Orice idee, oricât de nesemnificativă poate părea la început, atunci când este privită din unghiul potrivit poate să spună o poveste care să ne inspire.

Acesta este crezul ilustratoarei Diana Grigore. În cea mai mare parte, lucrările ei prind viaţă în format digital, folosind softuri precum suita Adobe (Photoshop, Illustrator), iar ilustraţiile le creează pe tableta Pro, în iPad programul Procreate. „Partea de execuţie poate dura între câteva ore şi câteva zile, iar partea de concept poate să dureze şi până la câteva săptămâni.

Depinde foarte mult de cât de clară e ideea pentru mine în momentul în care încep să o desenez. Uneori lucrurile decurg foarte lin şi intuitiv, alteori simt că e ceva ce nu se leagă aşa cum mi-aş dori, aşa că îmi dau timp până realizez ce nu îmi place, ce lipseşte şi cum aş putea schimba asta.” Diana nu se vede făcând vreodată altceva decât un job creativ. Iar dacă n-ar fi fost să fie ilustrator, ar fi cu siguranţă doar designer grafic, ceea ce este în paralel şi în momentul actual. „Nu mă văd lucrând niciodată într-un mediu care nu îmi stimulează creativitatea”, mărturiseşte Diana Grigore.   

Deşi pentru orice proiect nou lucrează cu mult entuziasm şi cu multă implicare, cel mai ataşată a fost de lucrarea ei de master: o carte scrisă de copii cu scopul de a-i învăţa pe adulţi despre propriile frici.

Diana Grigore, fondatoarea DAIA Shop: Partea de execuţie poate dura între câteva ore şi câteva zile, iar partea de concept poate să dureze şi până la câteva săptămâni.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platformawww.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Rafia – magazin cu produse de la antreprenori locali (Constanţa)

Fondatoare: Cristina Stîngă şi Bianca Florea

Investiţie iniţială: 8.000-9.000 de euro

Prezenţă: Constanţa


Corria – atelier de bijuterii (Bucureşti)

Fondatoare: Coralia Mihăescu

Investiţii: 15.000 de euro

Prezenţă: online


PrinosConsulting - firmă de fundraising, training, consultanţă şi coaching (Bucureşti)

Fondator: Matei Iosipescu

Prezenţă: naţională


Alura – brand de încălţăminte pentru femei (Bucureşti)

Fondatoare: Raluca Hăulică

Investiţie iniţială: 10.000 de euro

Cifră de afaceri: 80.000 de euro pe lună

Prezenţă: online


Woodatree – atelier de decoraţiuni din lemn (Iaşi)

Fondatoare: Mihaela Balica

Investiţie iniţială: 5.000 de euro

Cifră de afaceri în 2022: 10.000 de euro

Prezenţă: online, pe site-ul propriu al businessului, pe reţelele de socializare şi pe platforma Etsy



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.