Sfârşitul unei ere: După 20 de ani, unul dintre cele mai cunoscute branduri iese definitiv din România
Eugen Păturan, antreprenorul care dezvolta pe plan local brandul de încălţăminte Bata în franciză, a închis ultimele trei unităţi sub această marcă. Motivele care au stat în spatele acestei decizii au fost pandemia şi relaţia cu francizorul, mai exact cu compania-mamă.
Eugen Păturan, antreprenorul care dezvolta pe plan local brandul de încălţăminte Bata în franciză, a închis ultimele trei unităţi sub această marcă. Motivele care au stat în spatele acestei decizii au fost pandemia şi relaţia cu francizorul, mai exact cu compania-mamă. „Am închis ultimele trei magazine Bata pe care le mai aveam în România, e vorba de cel din mallurile Băneasa Shopping City şi AFI din Bucureşti şi cel din Iulius din Cluj-Napoca. Eu operam în franciză şi nu mă mai potriveam cu consumatorul. Trebuia să iau ce marfă îmi dădea francizorul şi nu ne mai potriveam ca modele, aşa că nu mă puteam mişca“, spune omul de afaceri.
El a adus brandul în România în 2003, deci în urmă cu aproape două decenii, iar în cel mai bun moment reţeaua ajunsese la 12 unităţi sub numele de Bata. Apoi, treptat, antreprenorul a început să închidă din unităţi, iar pandemia a venit să pună capac situaţiei.
„Mallurile m-au pus să plătesc chirie chiar şi în lockdown. Nu merită să faci sacrificiu dacă nu ai susţinerea francizorului.“
Astfel, în prezent, Eugen Păturan mai are în portofoliu doar brandul AW Lab, operat tot în franciză, conform celor mai recente date ale ZF. Acum circa doi ani el avea trei francize -Bata, New Balance şi AW Lab. Magazinele New Balance au fost însă închise şi ele.
Eugen Păturan conduce operaţiunile businessului din 2009 după ce anterior oferea consultanţă pentru compania de încălţăminte şi accesorii Bata pe care a adus-o în România în franciză în 2003 împreună cu soţia sa. Din 1998 el a ocupat timp de 11 ani poziţia de contry manager al Indesit România (cumpărat de Whirlpool între timp la nivel internaţional şi integrat deja). Anterior, timp de doi ani a fost director de vânzări pentru Colgate România, iar din 1992 până în 1996 a lucrat pentru compania de distribuţie Interbrands ca director regional de vânzări.
A absolvit Universitatea Politehnică Bucureşti.
Acum, el mizează pe dezvoltarea brandului AW Lab, despre care spune că are rezultate bune local.
„Mizez în continuare pe brandul AW Lab, pe care l-am adus pe piaţă în 2018. Avem acum două magazine, dar vom mai deschise, ne uităm către provincie, către Cluj-Napoca, Timişoara şi Iaşi“, spune antreprenorul. AW Lab – prescurtare de la Athletes World - este un brand italian care vinde pantofi şi haine pentru sport şi care a fost lansat pe piaţă în urmă cu mai bine de două decenii. În România este adus în franciză de Eugen Păturan.
Compania Evoline Impex opera toate operaţiunile pentru toate brandurile - Bata, New Balance şi AW Lab - şi ajunsese în cel mai bun moment, 2018, la afaceri de 30 mil. lei. Apoi a început declinul până la 13 mil. lei în 2020, primul an de pandemie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro