Sfârşitul unei ere: După 20 de ani, unul dintre cele mai cunoscute branduri iese definitiv din România

Autor: Cristina Roşca Postat la 13 ianuarie 2022 14565 afişări

Sfârşitul unei ere: După 20 de ani, unul dintre cele mai cunoscute branduri iese definitiv din România

Eugen Păturan, antreprenorul care dezvolta pe plan local brandul de în­­călţăminte Bata în franciză, a închis ultimele trei unităţi sub această marcă. Motivele care au stat în spa­tele acestei decizii au fost pandemia şi relaţia cu fran­cizorul, mai exact cu com­­pania-mamă.

Eugen Păturan, antreprenorul care dezvolta pe plan local brandul de în­­călţăminte Bata în franciză, a închis ultimele trei unităţi sub această marcă. Motivele care au stat în spa­tele acestei decizii au fost pandemia şi relaţia cu fran­cizorul, mai exact cu com­­pania-mamă. „Am închis ultime­le trei maga­zi­ne Bata pe care le mai aveam în Ro­mâ­nia, e vorba de cel din mallurile Bănea­sa Shopping City şi AFI din Bucureşti şi cel din Iulius din Cluj-Napoca. Eu ope­­ram în franciză şi nu mă mai potri­veam cu consuma­torul. Trebuia să iau ce marfă îmi dădea francizorul şi nu ne mai potri­veam ca modele, aşa că nu mă puteam mişca“, spune omul de afaceri.

El a adus brandul în România în 2003, deci în urmă cu aproape două de­cenii, iar în cel mai bun moment re­ţea­ua ajunsese la 12 unităţi sub nu­me­­le de Bata. Apoi, treptat, antre­pre­­­norul a început să închidă din uni­tăţi, iar pandemia a venit să pună capac situaţiei.

„Mallurile m-au pus să plătesc chi­rie chiar şi în lockdown. Nu merită să faci sacrificiu dacă nu ai susţinerea francizorului.“

Astfel, în prezent, Eugen Păturan mai are în portofoliu doar brandul AW Lab, operat tot în franciză, con­form celor mai recente date ale ZF. Acum circa doi ani el avea trei francize -Bata, New Balance şi AW Lab. Maga­zi­nele New Balance au fost însă închise şi ele.

Eugen Păturan conduce opera­ţiu­nile businessului din 2009 după ce an­te­rior oferea consultanţă pentru com­pa­nia de încălţăminte şi accesorii Bata pe care a adus-o în România în franci­ză în 2003 împreună cu soţia sa. Din 1998 el a ocupat timp de 11 ani poziţia de contry manager al Indesit România (cum­părat de Whirlpool în­tre timp la nivel internaţional şi in­te­grat deja).  Anterior, timp de doi ani a fost di­rec­tor de vânzări pentru Colgate Ro­mâ­nia, iar din 1992 până în 1996 a lu­crat pentru compania de distribuţie Inter­brands ca director regional de vânzări.

A absolvit Universitatea Politehnică Bucureşti.

Acum, el mizează pe dezvoltarea brandului AW Lab, despre care spune că are rezultate bune local.

„Mizez în continuare pe brandul AW Lab, pe care l-am adus pe piaţă în 2018. Avem acum două magazine, dar vom mai deschise, ne uităm către provincie, către Cluj-Napoca, Timişoara şi Iaşi“, spune antreprenorul. AW Lab – prescurtare de la Athletes World - este un brand italian care vinde pantofi şi haine pentru sport şi care a fost lansat pe piaţă în urmă cu mai bine de două decenii. În România este adus în franciză de Eugen Păturan.

Compania Evoline Impex opera toate operaţiunile pentru toate brandurile - Bata, New Balance şi AW Lab - şi ajunsese în cel mai bun moment, 2018, la afaceri de 30 mil. lei. Apoi a început declinul până la 13 mil. lei în 2020, primul an de pandemie.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
brand,
romania,
magazine,
incaltaminte,
franciza

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.