Noua ambiţie a PSG, după ce a fost preluată de grupul de investiţii american Arctos Partners: Să construiască un brand global. În numai 12 ani, echipa a ajuns de la 70 mil. dolari la o evaluare de peste 4 miliarde dolari, atrăgând jucători vedetă precum Backham, Messi sau Mbappe şi dominând fotbalul francez şi european
Înaintea meciurilor importante de pe terenul de acasă al lui Paris Saint-Germain, mulţimea formată din ultras înrăiţi, elitele franceze cu bani şi celebrităţi internaţionale au parte de un spectacol pirotehnic, în timp ce o voce puternică le reaminteşte: "Ici, c'est Paris", scrie FT.
În ultimul an, campionii francezi au găzduit, de asemenea, directori ai grupului de investiţii american Arctos Partners, care a negociat un acord pentru a cumpăra până la 12,5% din clubul de fotbal de la proprietarii săi din Qatar.
Tranzacţia din această lună a evaluat clubul la peste 4 miliarde de euro, în ciuda faptului că clubul a pierdut sute de milioane de euro de la începutul pandemiei, joacă pe un stadion închiriat cu mai puţin de 50.000 de locuri şi concurează într-un campionat care nu are atractivitatea globală a unora dintre rivalii săi europeni.
De când Qatar Sports Investments, finanţată de Doha, a preluat controlul în urmă cu 12 ani, printr-o tranzacţie de 70 de milioane de dolari, PSG s-a transformat într-o forţă fotbalistică care a atras jucători vedetă precum David Beckham, Lionel Messi şi Kylian Mbappé, a dominat fotbalul francez şi a luptat pentru primele locuri în Europa.
Sosirea Arctos, condusă de finanţatorul Ian Charles şi David "Doc" O'Connor, fost director la Madison Square Garden şi la Creative Artists Agency, este menită să marcheze un alt nou capitol.
Mesajul este că PSG este pregătită să adopte o nouă cultură şi o sustenabilitate financiară în urma ciocnirilor cu organismul european de conducere a fotbalului şi, poate cel mai important, potrivit unor persoane apropiate clubului, că nu mai este un proiect exclusiv qatarez.
Supranumit în mod derizoriu Qatar Saint-Germain de către fanii rivali care se plâng că puterea sa de foc financiară a schimbat în rău campionatul francez, PSG a câştigat titlul în nouă din ultimele 11 sezoane.
Dar, în ciuda faptului că QSI a investit aproximativ 1,5 miliarde de euro în club, PSG nu a reuşit să se impună în Uefa Champions League, cea mai prestigioasă competiţie europeană a cluburilor. Joi, echipa a reuşit să se califice în faza eliminatorie a competiţiei din acest sezon cu o remiză de 1-1 împotriva echipei germane Borussia Dortmund. Câştigarea turneului "nu este deloc o obsesie", potrivit lui Al-Khelaïfi.
Clubul vrea să acorde prioritate jucătorilor din regiunea Île-de-France, din jurul Parisului, un focar de dezvoltare a tinerelor talente, după ce a renunţat la marii jucători în vârstă Messi şi Neymar în cadrul unei remanieri de vară care va spori importanţa noului său campus de antrenament de 350 de milioane de euro.
"Construim o echipă care joacă cu adevărat ca o echipă", a declarat Al-Khelaïfi. "Vrem ca jucătorilor noştri să le facă plăcere să joace, staff-ului nostru să îi placă să antreneze, iar fanilor noştri să se bucure atunci când se uită".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană