Angajaţii trebuie să se mulţumească cu promovări fără creşteri salariale sau cu munca pe proiecte dacă vor să avanseze
În urmă cu un deceniu, a ajunge manager în doar unu sau doi ani de la angajare era o ţintă relativ uşor de atins pentru mulţi salariaţi din România, întrucât mediul de business abia începea să îşi creeze o structură, iar posturi vacante de funcţii de conducere existau în permanenţă. În prezent, companiile au ajuns la maturitate, iar poziţiile noi de management au devenit o „pasăre rară“.
Prin urmare, cei care vor să avanseze în carieră ar trebui să accepte să lucreze pe proiecte, oferte în industrii diferite sau promovări fără creşteri de salariu – aceasta a fost una dintre concluziile celei de-a XI-a ediţii a dezbaterii HR Insider, organizată de ZF Corporate, serviciul de ştiri online cu plată al Ziarului Financiar.
„Tinerii, zona unde există acum cea mai mare pondere a angajaţilor frustraţi că nu pot promova, ar trebui să înţeleagă că în urmă cu zece ani mediul de business din România avea o dinamică fantastică. Atunci structurile nu erau create şi cum companiile se află acum în faza de consolidare, lucrurile vin altfel. Foarte mulţi spun că ar vrea să fie promovaţi pentru că se gândesc că primesc şi un salariu mai mare, dar nu toţi sunt pregătiţi să facă faţă responsabilităţilor“, este de părere Mihaela Damian, managing partner al firmei de consultanţă în resurse umane Saga HR Advisory. Ea a mai precizat că, în final, în condiţiile în care un angajat vrea să facă o schimbare în carieră, angajatorii care oferă o promovare fără o creştere a salariului nu ar trebui să fie blamaţi pentru că dezvoltarea profesională este o sursă de motivare mai mare şi pe termen lung faţă de alternativa banilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro