AVIATIE: Politica schimba politica la TAROM - se zboara din nou peste Atlantic
Dupa trei ani de liniste pe piata zborurilor transatlantice directe din Romania, vom avea chiar concurenta: Delta Air Lines revine, iar TAROM s-a decis sa stearga praful de pe Airbus-uri si priveste din nou spre New York.
Dupa trei ani de liniste pe piata zborurilor transatlantice directe din Romania, vom avea chiar concurenta: Delta Air Lines revine, iar TAROM s-a decis sa stearga praful de pe Airbus-uri si priveste din nou spre New York.
Delta Air Lines revine oficial in
Anul acesta - dupa operare in code share cu mai multe companii est-europene si dupa un proces de restructurare lung si greoi -, Delta Air Lines a decis sa mai dea inca o sansa Europei de Est si a redeschis, din luna mai, zborurile spre Budapesta. "Cei de la Delta Air Lines vor zbura abia de anul viitor, dar deja am inceput sa lucram impreuna pentru diverse studii comerciale", spune Valentin Iordache, director de relatii externe al Aeroportului Henri Coanda.
Si TAROM analizeaza reluarea curselor catre New York, Bangkok sau Lisabona, iar daca, pana la sfarsitul acestei luni, oficialii companiei vor conchide ca merita sa redeschida aceste curse, in 2007 Delta Air Lines ii va avea concurenti pe aceeasi piata pe care au impartit-o si in anii 90. Primul anunt despre planurile TAROM l-a facut saptamana trecuta ministrul transporturilor, Radu Berceanu, care a spus ca "TAROM pregateste o strategie noua pentru operarea curselor externe, potrivit careia ar putea fi introduse, la 1 ianuarie, noi destinatii, printre care
Dupa trei ani in care a functionat cu statut de companie regionala, TAROM a trecut pe un usor profit: anul trecut a avut o cifra de afaceri de 250 mil. $ si un profit de 3 mil. $ "Profitul inregistrat de TAROM nu plaseaza compania in pozitia de «partener interesant» de preluat, dar ne putem permite investitii pe care altadata nu ni le permiteam", dupa cum declara pentru Mediafax acum doua saptamani directorul general al operatorului, Gabriel Dumitrescu.
Investitii inseamna, in cazul in care se va decide reluarea curselor curier, redeschiderea unui birou in SUA, cel mai probabil la New York (biroul de la New York, inchis in 2003, "inghitea" lunar 12.000 $), si reconditionarea celor doua aparate Airbus 310 oprite de la zboruri in 2003 si pastrate in conservare, dupa cum spun oficiali ai Ministerului Transporturilor (MT). Inainte de a se ajunge la varianta ca cele doua avioane sa isi reia traseul, existase un proiect prin care acestea sa treaca in administrarea Romavia (responsabila de organizarea zborurilor oficiale ale Romaniei). Dar s-a renuntat.
In intervalul mentionat, directorul Romavia, Nicolae Goleanu, a realizat o analiza a investitiilor necesare pentru ca cele doua aeronave sa reintre in circuit. Directorul Romavia este de parere ca modernizarea aeronavelor ar costa 20-48 mil. euro, in functie de dotari: "Imediat dupa luarea deciziei, cele doua Airbus-uri vor zbura la
Cursele de lung curier de pe Otopeni erau absolut necesare, in conditiile in care MT vrea sa transforme in curand aeroportul in hub regional. Intrarea celor doi operatori pe cursele transatlantice ar putea afecta insa profiturile operatorilor aerieni internationali prezenti in
Mai multe destinatii, mai multa vizibilitate. Dar dincolo de asta trebuie tinut cont de faptul ca adesea zborurile transatlantice ale TAROM s-au transformat dintr-o chestiune de business in una politica, iar deciziile de mentinere ori de oprire a acestora au fost luate de guverne.
Sustinute de PNL-PD, cursele transatlantice ale TAROM au fost inchise in timpul guvernarii PSD intr-un moment care a coincis cu schimbarile de strategie ale unor operatori aerieni dupa 11 septembrie. "Renuntarea la cursele lung-curier este pentru TAROM o economie de 20 mil. $ pe an. Daca nu exista 11 septembrie, poate reuseam sa mentinem cursele pe distante lungi, dar din pacate trebuie sa iesim de pe aceasta piata. Cele doua aeronave Airbus 310 care zburau spre
Dar schimbarea de regim a adus si o schimbare de optica. In una din primele emisiuni televizate de dupa alegeri, presedintele Basescu califica decizia de a face din TAROM o companie regionala drept "o mare eroare". Seful statului spunea atunci ca o companie de aviatie este o emblema nationala si ca ar trebui ca TAROM sa inceapa sa zboare peste Atlantic si in
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro