Bătălia pentru Europa: Chinezii de la JD.com atacă supremaţia Amazon şi îşi propun să devină un brand omniprezent în următorii ani
Gigantul comerţului online din China, JD.com îşi propune să atace supremaţia Amazon în Europa şi să devină un brand omniprezent la nivelul continentului în „doar câţiva ani”, transmite CEO-ul companiei, potrivit Financial Times.
Richard Liu, fondatorul şi executivul grupului, a transmis pentru publicaţia americană că firma sa va lansa prima dată platforma de comerţ online şi de livrare servicii în Franţa, apoi în Marea Britanie şi Germania, scrie Ziarul Financiar.
JD va cheltui cel puţin un miliard de euro în următorii doi ani pentru a-şi construi reţeaua logistică în Franţa. Prin contrast, Amazon spune că a investit 15 miliarde de euro în Europa în ultimii şase ani.
JD a anunţat că plănuieşte să se lanseze şi în Statele Unite în a doua jumătate a anului în curs.
Liu a spus că plănuieşte ca jumătate din profiturile companiei să vină din afara Chinei în următorii 10 ani, deşi majoritatea vânzărilor ar rămâne în China – ceea ce sugerează că JD îşi va extinde serviciile dincolo de operaţiunile de comerţ online. Anul trecut, grupul şi-a separat divizia de creditare, JD Finance, aceasta devenind o companie separată.
JD a anunţat că va deschide primul centru european de cercetare în Cambridge, Marea Britanie, în prima jumătate a anului 2019. Acesta va fi al doilea centru al companiei situat în afara Chinei, iar eforturile acestuia vor fi îndreătate preponderent către inteligenţă artificială şi big data.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro