CEO Awards 2023. Podcastul succesului în afaceri: ideile care creează legături între lideri
Inteligenţa, dorinţa de a progresa şi modestia sunt calităţi esenţiale pentru un manager, iar empatia, inovaţia şi colaborarea reprezintă, de asemenea, elemente cheie ale succesului, indiferent de industrie. În mediul de afaceri românesc este nevoie de mai multă tenacitate şi profunzime şi, mai ales în contextul actual, adaptabilitatea şi agilitatea sunt necesare pentru a aduce economia României la nivelul următor. Oamenii de afaceri trebuie să apere şi să protejeze ceea ce au construit. Acestea sunt câteva dintre mesajele care au primit aplauzele celor peste 200 de invitaţi ai galei CEO Awards, ediţia 2023. Cu subtitlul metaforă „Podcast leaders”, am premiat în cadrul acesteia voci din mediul afaceri românesc care merită auzite. Sperăm ca dincolo de aplauze, mesajele lor să nu rămână fără ecou.
Costin Tudor, fondator şi CEO al Undelucram.ro, platforma prin intermediul căreia am centralizat voturile din mediul de afaceri în baza cărora vom lansa anuarul 100 CEI MAI ADMIRAŢI CEO DIN ROMÂNIA:
► Anul acesta ne bucurăm că am crescut treptat toate cifrele legate de votarea pentru topul 100 CEI MAI ADMIRAŢI CEO DIN ROMÂNIA - şi numărul de votanţi, şi numărul de participanţi. Sunt peste 650 de persoane care au votat la nivel de executivi de top şi le mulţumesc tuturor. Am observat că predomină în domeniile votate partea masculină şi, de asemenea, sunt multe industrii, precum retailul şi farma, aflate într-o zonă foarte dinamică. Au existat, de asemenea, fluctuaţii, nume care au intrat în top şi altele care au rămas şi îi felicităm pe toţi.
► Pentru Undelucram.ro, care este un brand românesc prezent deja în 14 ţări, urmează lucruri foarte interesante, despre care îmi permit să nu ofer foarte multe detalii deoarece vom comunica intens ulterior – dar vom avea o amprentă internaţională, inclusiv în afara Europei.
Dan Şucu, fondator şi CEO al grupului Mobexpert, a oferit primul premiu al serii:
► Este o listă lungă a oamenilor din mediul de afaceri pe care eu îi admir, printre care se află Dragoş de la Dedeman, Mihai de la FAN Courier liderii Sanador, MedLife, Transavia şi mulţi alţii, pot să spun 100 de nume…
► Atunci când porneşti o afacere, te gândeşti la familia ta şi la tine, te gândeşti la prosperitate. Dar dacă faci lucrurile bine şi ai şi puţin noroc, la un moment dat vine timpul în care te poţi gândi şi la societatea în care trăieşti, în care poţi face bine şi mai multor oameni, aşa cum şi societatea ţi-a făcut ţie bine.
► În mediul de afaceri din România ar fi nevoie de puţin mai multă tenacitate, puţin mai multă dorinţă de a face lucrurile mai aproape de versiunea ta de perfect. Adică posibilitatea de a intra mai în amănunt, de a merge acolo unde este cu adevărat esenţa. Poate ar fi nevoie de mai puţină superficialitate.
► Noi suntem în această sală în primul rând pentru că ştim să construim şi am reuşit să construim ceva în viaţă. Am avut tenacitate, am avut competenţă, probabil am avut dorinţa de a reuşi şi ce ne-am propus am realizat. Adică suntem oameni care construim, dar de 30 de ani, poate unii dintre noi, unii de mai puţini ani, facem şi o greşeală majoră: uităm că tot ce am construit trebuie să fim în stare să şi apărăm. Nimeni nu ne apără. Nu poate pixul unui politician să fie viitorul sau existenţa firmei tale. Tu trebuie să lupţi pentru ea. Tu ai creat-o şi tu ai obligaţia să lupţi pentru ea.
► Există două instituţii care cred eu că sunt esenţiale pentru ca noi să putem să ne simţim cu adevărat în siguranţă, să ne dezvoltăm afacerile şi să construim viitor. Una se numeşte Concordia. Este o confederaţie patronală reprezentativă. Este una din cele două care mai sunt în clipa de faţă repezentative în România. A doua dintre aceste instituţii - Ziarul Financiar şi Business Magazin. Acestea sunt cele două lucruri de care avem nevoie ca să mergem înainte. Da, să construim şi să ne apărăm ceea ce am construit deja.
Harry Meintassis, partener al companiei de consultanţă Meintassis Partner speakerul serii:
„Dacă ar trebui să aleg una dintre calităţile liderilor români, aceea ar fi agilitatea în învăţare. Deci abilitatea de a învăţa şi de a se adapta, de a îmbrăţişa schimbarea, fără să ne temem de ea. Nivelul a ceea ce aş numi „dexteritatea globală” a românilor este fără egal.
► Cred că ceea ce facem, şi o facem foarte bine, este să încercăm să avem succes. Acest lucru este minunat. Dar trebuie să ne asigurăm întotdeauna că îi avem alături pe oameni, echipele noastre. Din experienţa mea de lucru cu manageri, echipe şi directori executivi, prima chestiune care apare întotdeauna în discuţie este cum putem cimenta şi mai mult încrederea şi conexiunea cu oamenii noştri. Dar cred că este o oportunitate fantastică pe care o avem cu toţii de a duce ţara la următorul nivel.
► Dacă ar trebui să aleg una dintre calităţile liderilor români, aceea ar fi agilitatea în învăţare. Deci abilitatea de a învăţa şi de a se adapta, de a îmbrăţişa schimbarea, fără să ne temem de ea. Nivelul a ceea ce aş numi „dexteritatea globală” a românilor este fără egal. Am văzut mulţi români care lucrează şi în afara României şi au succes foarte mare. Deci avem multe de apreciat, iar noi, ca lideri, trebuie să continuăm să construim.
► Imaginea este foarte importantă. De fapt, imaginea este totul, dar trebuie să fie credibilă. Aşa cum ştiţi foarte bine, imaginea se bazează într-adevăr pe autenticitate. Este despre realitate. Este despre veridicitatea din spatele imaginii.
► Aş mai spune că este foarte important să nu uităm niciodată că lucrăm cu oameni, fiecare dintre ei fiind indivizi unici. Îmi amintesc că, în calitate de director general al unei firme de consultanţă, ritualul zilnic cu echipa mea era următorul. Adresam echipei mele două, trei întrebări. Prima: ce a fost interesant pentru tine astăzi? Numărul doi, ce ai învăţat astăzi? Numărul trei, cum te pot ajuta? Cum vă putem ajuta să fiţi cei mai buni?
16
premii pentru voci puternice în businessul românesc
Premiul pentru leadership contracronometru – investiţii oportune în momente potrivite
Adrian Mihai, CEO, Fan Courier
► Sunt mulţi oameni pe care îi admir pentru calităţile lor, spre exemplu, pe Steve Jobs pentru inovaţie, pentru puterea de a-şi impune ceea ce a dorit şi pentru faptul că prin forţa lui a reuşit să schimbe un domeniu, fiind prima companie care a venit cu telefonul fără butoane.
► Am două pălării, pe cea de acţionar şi pe cea de CEO, şi mi-e foarte greu să ştiu ce pălărie am pe cap. De multe ori colegii mei îmi spun: „Cred că sunteţi cu pălăria de acţionar. Avem nevoie de banii aceştia pentru investiţii. Transformaţi-vă în CEO”.Cred că sunt trei lucruri esenţiale pentru un manager, nu neapărat pentru un CEO: smart, hunger şi humbleness. Smart cu empatie, relaţionare; hunger - cu dorinţa de a mişca lucrurile, de a construi, şi humble - smerit, adică să nu creadă că este buricul pământului. Nu crede că ştii totul, tot timpul ai de învăţat şi tot timpul ai de trecut peste anumite obstacole şi ai nevoie să te pregăteşti pentru acestea. Cred că acestea sunt calităţi esenţiale pentru orice manager, nu neapărat pentru un CEO.
► La început, noi luam clienţi fără să ne uităm dacă vom câştiga bani după urma acelui client sau dacă noi pierdem. Dorinţa noastră era să oferim calitate, să avem clienţi mulţumiţi. Şi era aşa o euforie în companie până ne-a chemat contabilul nostru pe care-l aveam atunci şi ne-a zis: „Văd că sunteţi foarte vesel. De ce sunteţi vesel?” „Păi, uite, clientul acesta ne-a recomandat.” „Voi ştiţi că acest client nu v-a plătit de patru luni?” Am sunat acel client, care ne-a spus că avea de gând să nu mai lucreze cu noi, fiind o companie tânără, care nu ştie să-şi aducă bani în companie, care ar putea să dispară mai devreme sau mai târziu. Şi atunci mi-am dat seama că pe lângă faptul că e important să ai clienţi mulţumiţi, trebuie să te uiţi şi la partea financiară şi dacă mai continuăm vreo două trei luni, nu cred că mai auzea nimeni de FAN Courier.
► Un al doilea moment greu din viaţa companiei a fost în 2007, când piaţa era explozivă, creştea, era o nebunie şi noi nu ştiam să spunem nu. Pe toţi clienţii care veneau noi îi luam, îi băgam în curte şi, la un moment dat, înainte de Crăciun, depozitul nostru era full, nu mai eram în stare să cărăm nimic. Pur şi simplu ne-am blocat. Am supărat foarte mulţi clienţi atunci şi a fost o lecţie. Iar în ianuarie, în urma acestei lecţii, am hotărât să investim în actualul sediu din Ştefăneşti, unde am spus că dacă vrem să facem ceva, trebuie să ne dotăm la acelaşi nivel cum sunt companiile din afară şi am venit cu o bandă de sortare. Când am făcut socoteala, toată investiţia era de vreo 18,5 milioane de euro. Nu ne venea să credem de câţi bani avem nevoie, dar am avut curajul şi nebunia să zic să continuăm şi ne-a prins foarte bine.
Premiul pentru explorarea de noi teritorii ale frumuseţii
Lavinia Ivas, CEO, Douglas România
► Alba Iulia (locul unde Douglas a inaugurat cel mai recent magazin - n.red.) este un pol important. Ştim foarte bine ce rol joacă acest oraş în istoria ţării noastre, dar este şi un pol important care pare că a cam fost uitat cumva de marii investitori din retail şi de marii proprietari de malluri în special. Dar uite că s-a găsit un investitor care a avut curajul să vină şi la Alba Iulia şi ne bucurăm foarte tare că facem parte din acest proiect care s-a lansat cu un mare succes şi sperăm că va fi la fel şi în continuare. De altfel, Alba Iulia reprezintă şi altceva pentru noi. Noi am început parcursul în România, în centru, în Târgu-Mureş. Alba Iulia nu este foarte departe şi vestul ţării a fost pentru mult timp motorul dezvoltării noastre, intrând mai greu şi mai târziu în Bucureşti.
Premiul pentru leadership şi performanţă durabilă în retailul alimentar
Adrian Ariciu, CEO, METRO România
► În retail înveţi foarte mult atât timp cât ai alături un manager care poate să-ţi fie şi mentor. Şi cred că am avut privilegiul de-a lungul întregii cariere să pot să fur meserie, ca să zic aşa, de la foarte mulţi manageri, şi români, şi expatriaţi. De asemenea, sfătuiesc un tânăr, dacă are posibilitatea într-o companie cu vizibilitate sau chiar cu operaţiuni la nivel internaţional, să încerce să aibă o experienţă şi în afara ţării. Şi vorbesc din propria experienţă. Poate toţi avem câte un bias din acesta, subconştient - nu mă duc să lucrez în altă parte, pe alt job, similar cu ce fac acum sau chiar pe jobul actual. Eu am încercat asta şi m-a ajutat foarte mult, pentru că vorbeşti de o altă piaţă, vorbeşti de un alt stadiu în viaţa companiei, vorbeşti despre o experienţă de leadership nouă, de o provocare de a forma o echipă nouă, nu mai vorbesc de cultura unei alte ţări - sunt dimensiuni noi la care poate câteodată nici nu te gândeşti şi te fac să fii mai bun sau te forţează să fii mai bun.
► Cred că impactul pe care clienţii noştri îl au în comunităţile locale este fantastic şi am o admiraţie pentru antreprenorii români pentru că sunt responsabili nu doar de familie şi de angajaţi, dar şi de acele microcomunităţi. Cred că asta ne şi motivează. În momentul de faţă, businessul nostru deserveşte aproximativ 60.000 de traderi independenţi. Vreo 40.000 sunt recurenţi săptămână de săptămână, iar în HoReCa vorbim de peste 30.000 de clienţi, din nou recurenţi - cred că avem o răspundere foarte mare vizavi de cum putem să-i ajutăm. Cred că învăţăm împreună. Am trecut de mult de modelul tranzacţional, cred că trebuie să facem paşi împreună pentru a crea un impact pozitiv în societate şi s-a vorbit anterior şi de sustenabilitate, despre impactul în micro-comunităţile respective. Îi ajutăm inclusiv în zona de digitalizare şi am trecut din businessul de cash and carry spre un business multicanal, cu peste 12% din cifra de afaceri care vine din zona de livrare.
Premiul pentru reinventare perpetuă în businessul românesc
Adelina Badea, CEO, Mobexpert
► Ultimii ani ne-au învăţat să fim mai uniţi, ne-au învăţat să fim mai apropiaţi, ne-au învăţat să ne apreciem mai mult unul pe celălalt. Şi cred în continuare că fabricat în România reprezintă calitate. Cel puţin asta ne defineşte pe noi.
► Împreună cu echipa călătorim foarte mult şi asta ne-a învăţat dl Şucu de la început pe fiecare dintre noi: să ieşim, să învăţăm să vedem cât mai multe de la cei mai mari sau cei mai mici. Călătorim la foarte multe târguri din toată lumea şi ne inspirăm şi de la alţi retaileri şi din alte părţi ale lumii. Sfatul meu pentru antreprenorii mai tineri este să nu rămână în România, să nu se limiteze, ci să exploreze teritorii noi pentru a-şi găsi inspiraţia.
Premiul pentru excelenţă în investiţii şi inovaţii în industria românească
Murat Büyükerk, general manager, Arctic România
► Iubesc România. Când am ajuns aici, lucram pentru una dintre cele mai mari companii din Turcia şi călătorisem în mai mult de 100 de ţări din lume. Mi-am dat seama că este locul ideal în care să investeşti ca om de afaceri. Cred din toată inima că România are un potenţial imens de a atrage investiţii şi de a deveni lider în toate sectoarele. Sunt recunoscător că mi s-a oferit ocazia de a contribui la transpunerea acestei viziuni în realitate. Din 2018, după ce am preluat funcţia de CEO, am pus accent pe modernizare şi inovare, direcţionând resurse semnificative în această direcţie
► Integrarea Arctic în grupul nostru a reprezentat cea mai mare realizare. Arctic face parte din grupul Arçelik din 2002, perioadă în care atât cifra de afaceri, cât şi capacitatea de producţie au crescut semnificativ. Totodată, am integrat sustenabilitatea ca parte centrală a modelului de afaceri
► Am investit într-o nouă fabrică smart manufacturing la Ulmi, prima fabrică Industry 4.0 din România, dotată cu tehnologie de ultimă oră şi unde am produs deja peste 3 milioane de maşini de spălat. Continuăm să investim, focusaţi pe sustenabilitate, un angajament ferm pe care ni l-am asumat. Împreună cu colegii mei din Arctic, suntem mândri să exportăm produse fabricate în România în peste 84 de ţări din întreaga lume.
► În timpul problemelor cauzate de pandemia de COVID, am vrut să fim alături de români, ajutând medicii şi pacienţii aflaţi în dificultate. Peste 1.600 de electrocasnice au ajuns la aproximativ 100 de spitale, servicii de ambulanţă, precum şi organizaţii non-guvernamentale sau şcoli.
Premiul pentru cea mai rapidă expansiune în Europa
Radu Savopol, cofondator şi CEO, 5 to go
► Cred că după ce am deschis prima cafenea a apărut un mic articol, o pastilă în Ziarul Financiar, iar acel ziar a ajuns la o doamnă care se întorsese în ţară şi voia să facă un business; i-a plăcut foarte mult acel business despre care scria în ziar. Şi a sunat şi mi-a zis: „Uite, aş vrea să fac o franciză”. I-am spus: „Nu se poate. Noi nu avem sistemul acesta de franciză”. Aşa a apărut totuşi prima noastră locaţie într-un astfel de sistem, la sfârşit de mai 2015, când Nicoleta a fost prima francizată, după ce a citit în Ziarul Financiar despre noi. La început foarte mulţi credeau că 5 to go este doar o promoţie. Ani de zile, la deschideri ne întrebau dacă e vorba despre o promoţie – pentru o perioadă foarte lungă preţurile au rămas la 5 lei, după care am trecut la un multiplu de 5, iar în prezent 5 to go nu este neapărat despre preţ, este de despre mult mai multe lucruri, însă 33% dintre produse costă tot 5 lei.
► Mă simt foarte bine când deschidem cafenele în obiectivele turistice, de exemplu, am deschis la Bran, am deschis în Sinaia, am deschis în Piaţa Sfatului, la Curtea de Argeş, la Râşnov. Ne simţim foarte bine acolo şi cred că acolo îmi doresc să fiu. Dacă aş putea, mi-ar plăcea ca şi pe plan internaţional să am aceeaşi surpriză: când mergi la castelul din Budapesta să vezi şi o cafenea 5 to go, de exemplu.
► Cred că validarea cea mai importantă este parteneriatul pe care îl avem astăzi, pentru că eu reprezint peste 270 de antreprenori, oameni care au semnat pentru această franciză. Cred că aceasta este validarea, faptul că avem francizaţi care au şi 10, 12, 15 locaţii, faptul că Nicoleta este astăzi încă în franciză şi are două locaţii, cred că iarăşi este o validare foarte importantă pentru mine.
► Îmi beau prima cafea între 6 şi 7, la ibric, iar apoi beau o American Coffee jos, la parterul blocului. Primul blend de cafea pe care l-am scos a fost acela la ibric, făcut după gustul meu, şi acela are un succes foarte mare. Şi mă bucur că am reuşit să readuc ibricul în faţa consumatorului pentru că este un produs destul de iubit în România şi revine, este o metodă cu care se participă chiar şi la concursuri mondiale.
Premiul pentru agilitate managerială într-un an de transformare economică
Andrei Cionca, fondator şi CEO, Impetum Group
► Eu cred că unul dintre cele mai importante atribute pe care trebuie să le aibă un manager român din generaţia noastră ţine exact de agilitate şi adaptabilitate. Pentru că misiunea generaţiei noastre de manageri este să ducem economia României la nivelul următor. Şi problema noastră este că noi nu avem timp să urmăm toate căile bătătorite, aşa cum s-a întâmplat în economiile mai civilizate la care ne uităm cu atâta admiraţie şi invidie. Misiunea noastră este să înţelegem foarte bine ce se întâmplă afară, în pieţele civilizate şi să importăm, bineînţeles, pe model românesc, acele instrumente care să ne permită să ducem economia României la nivelul următor. Cu alte cuvinte, avem nevoie de toate scurtăturile pe care le putem lua, iar pentru asta, adaptabilitatea şi agilitatea sunt atribute extrem de importante pentru orice manager român astăzi.
► Contextul acestui moment este unul destul de delicat. Avem datele din Confidex, din ediţia numărul 9, care măsoară exact nivelul de încredere al managerilor români în economia României. Pot să vă spun că încă o dată se confirmă faptul că trebuie să fim extrem de adaptabili şi trebuie să comunicăm foarte mult şi trebuie să fim foarte agili în companiile noastre în perioada următoare pentru a o depăşi cu bine. Şi poate că am avut foarte multă inspiraţie atunci când am numit unul dintre cele trei fonduri ale noastre, Agista. Am fost inspiraţi de agilitate pentru că am crezut că agilitatea este una dintre caracteristicile extrem de importante ale companiilor tinere româneşti, care vor să dezvolte, să se dezvolte foarte repede şi vreau să mulţumesc prietenului meu care conduce acest fond, lui Nick Kovacs, care este alături de voi în seara asta şi care va ridica premiul în numele meu.
Nick Kovacs, CEO, Agista (care a ridicat premiul pentru Andrei Cionca)
► Trăim vremuri transformaţionale, aş putea spune, şi cred că agilitatea şi capabilitatea de adaptabilitate în vremurile acestea este foarte importantă. Avem în jurul nostru o echipă extraordinară alături de care navigăm prin toate aceste necunoscute. De foarte multe ori ne întrebăm ce nu ştim că nu ştim şi încercăm să anticipăm lebedele negre care există în orice - aş spune că în fiecare aspect al vieţii poate să fie una. Şi suntem mai atenţi, avem mai multă experienţă. Am trecut prin câteva momente grele în urmă cu 15 ani, am învăţat din acelea. Încercăm să vedem semnele şi să ne adaptăm ca atare. Iar antreprenorii fac acelaşi lucru. Noi încercăm să ne parteneriem cu ei.
► Credem în continuare că parteneriatele sunt baza unei economii mai puternice şi mai robuste pe anii care urmează, deoarece vom avea nevoie de foarte multe companii reziliente în această economie.
► Aş spune că suntem într-o economie care se răceşte încet şi în care este nevoie de capital ca unele companii să crească mai mult şi este nevoie de capital ca să oprim exodul de talente şi să începem să exportăm valoarea adăugată. Consider că ţine numai de noi cum ne administrăm economia astfel încât să fim sau să nu fim în criză. Avem o şansă unică, din punctul meu de vedere. Am mai avut-o şi în 2008, unde, pe modelul Polonia, am putut să facem paşi foarte mari înainte. Trebuie să ne unim cu toţii şi să luptăm, cum a spus şi dl Şucu, ca să ne apărăm şi pentru acest deziderat, de a avea o economie mai puternică.
Premiul pentru menţinerea relevanţei unui brand istoric pentru noi generaţii
Mircea Turdean, CEO al Farmec
► Foarte important pentru noi, directorii generali, este brandul, iar noi reprezentăm Gerovital. Acesta este brandul cu care ne lăudăm de peste 50 de ani. Suntem în industria de produse de înfrumuseţare pentru femei şi cred că foarte multe femei din România folosesc produsele noastre. La nivel de export suntem printre firmele care reprezintă România de peste 50 de ani, cu succes în peste 50 de ţări, de prin anii ‘70 şi am reuşit să ne menţinem acolo, să reprezentăm cu succes România.
► Dacă acum vreo 20 de ani eram foarte renumiţi pentru produsele anti-ageing, în momentul de faţă facem produse cosmetice pentru toate categoriile de vârstă - cred că nu există în prezent segment de vârstă la femei şi şi la bărbaţi pe care să nu le acoperim. Şi care este secretul? Inovaţia. Inovăm continuu şi nu copiem. Inovăm şi înregistrăm ca brevete de invenţie peste 100 de produse cosmetice în fiecare an. Suntem pe multe segmente de piaţă pe segmente de produse, tipuri de produse. Suntem peste produsele multinaţionale - le batem cu succes, suntem mai buni, suntem firmă românească cu angajaţi români, cu o conducere de români şi reuşim să batem cu succes pe multe segmente produsele multinaţionale şi în România şi în afara ei.
► Suntem unde suntem datorită oamenilor din firmă, acei peste 900 de oameni care lucrează alături de mine şi pe care îi reprezint cu mândrie şi succes şi cărora le cunosc fiecăruia în parte numele de familie şi familia.
► Tatăl meu a fost peste 45 de ani director general. El a bătut palma cu dna Ana Aslan când a scos primele produse Gerovital, iar eu alături de fratele meu am vrea să mergem mai departe. Deja mergem la a treia generaţie - copiii noştri vor moşteni această afacere de succes şi împreună cu colegii noştri, cu angajaţii noştri, o vom duce mai departe.
Premiul pentru pasiune, cunoaştere şi inovaţie în industria auto
Andrei Iacob, CEO al Trust Motors
► Pe parcursul carierei mele m-am concentrat pe dezvoltarea personală a echipelor, a creşterii capacităţii de lucru şi a promovării talentelor din interior şi astfel am reuşit să obţinem performanţă.
► Îl admir pe Gheorghe Dolofan, cel care a înfiinţat acest business ca antreprenor român şi de asemenea ca un jucător important din industrie. De asemenea, îl admir pe dl Elon Musk.
► Este o industrie plină de provocări, o industrie care implică pasiune. Este o industrie care te forţează să-ţi depăşeşti limitele şi să inovezi în continuu. Deci este o industrie care poate asigura dezvoltarea garantată a unui om care vine şi pune suflet în acest în acest domeniu.
Premiul pentru excelenţă în navigarea vieţii de expat şi ghidarea afacerii spre meleaguri premium - Julia Kim, CEO, Samsung România
Premiul a fost ridicat de Simona Panait, head of marketing la Samsung România şi Bulgaria.
Premiul pentru eleganţă în afaceri
Cristina Bâtlan, CEO şi cofondatoare, Musette România
► Eu sunt un antreprenor care gândeşte în afara cutiei pentru că lucrez în modă de la 18 ani şi înţeleg şi lucrez cu trenduri de când mă ştiu, astfel că nu mă mai surprinde nimic din ceea ce se întâmplă pentru că atunci când cunoşti trendurile, începi să trăieşti cu ele şi să te obişnuieşti cu ele. Şi noi, ca voi toţi, am trecut prin crize, iar dacă vorbim despre calităţi, mi se pare că am dobândit foarte mult calitatea de a empatiza cu oamenii şi de a înţelege că succesul nostru li se datorează. Adică avem succes doar când ceilalţi recunosc asta. Şi eu vă mulţumesc pentru asta foarte mult.
► Businessul adevărat nu te plictiseşte niciodată. Am acceptat şi provocarea să descopăr afaceri noi, pentru că ele devin sursa noastră de energie şi antevorbitorii mei chiar mi-au oferit o imagine extinsă a ceea ce putem face la nivel colaborativ în această industrie.
► Ori de câte ori aleg să colaborez cu cineva, aleg omul din spatele afacerilor şi mă uit la om ca şi cum nu are niciun ban. Niciodată nu analizez cifrele. Mă interesează mai mult care este fondul lui uman, cu asta lucrăm, asta înseamnă rezilienţă, doar cu asta rezistăm; cu bagajul pe care îl avem - cunoştinţe, experienţă, empatie, onestitate morală etică ş.a.m.d. Şi toţi de aici ştiţi că acestea sunt valorile noastre.
► Am ajuns în această situaţie de a reprezenta 600 de oameni, de a putea să vorbesc în faţa voastră pentru că am intenţii mai mari decât mine. Adică ori de câte ori vine un tânăr antreprenor cu o idee inovatoare care are şansă 1% îi ofer acea şansă, mă duc lângă el şi cred împreună cu el că putem ajunge la 100%.
Premiul pentru excelenţă în evoluţia sistemului medical şi contribuţie la întoarcerea specialiştilor în România
Mihai Marcu, CEO şi preşedinte, MedLife
► Am plecat din sistemul bancar. Am reuşit să devin vicepreşedinte la 29 de ani şi eram mândru de asta şi acum 20 de ani m-am alăturat firmei mamei mele. Erau 30 de angajaţi. Astăzi suntem 13.000 şi am renunţat la banking – chiar având o ofertă de preşedinte de la acel moment, pot să spun asta după mulţi ani. Ceea ce mi se pare interesant este că am mai fost pe scenă. Asta e patra oară când mă onoraţi cu acest premiu - indiferent că am fost votat cu o cifră sau cu două cifre în topul admiraţiei.
► MedLife va ajunge la 500 de milioane de euro anul următor la final şi în momentul de faţă 1 din 20 de medici din România ne angajăm să fie parte din echipa noastră, ceea ce ne face foarte mândri.
► În 2007, după ce renunţasem la banking, am primit o invitaţie să fiu parte din cei 100 tineri manageri de top – şi mi se pare extraordinară această sârguinţă cu care urmăriţi aceşti antreprenori şi sper ca noua generaţie să fie la fel de mândră ca şi mine, să-i ajutaţi să ajungă aici, pentru că sunt atât de mulţi tineri minunaţi care fac business. Fac parte dintr-un grup care mentorează tineri. Sunt acolo câţiva tineri, cu afaceri de cinci, trei, două, milioane de euro, care sunt extraordinari.
► În domeniul medical s-au întors foarte mulţi medici în ultimii ani şi vorbim despre medici excepţionali. Probabil că sunt câteva specialităţi de chirurgie medicală în lume unde avem din top 10 câte unu sau doi. Nu e vorba doar despre MedLife, ci şi şi de alţi operatori, chiar şi din spitalele publice, pentru că spitalele publice au mărit foarte mult salariile – astfel că medicii români sunt mai bine plătiţi decât la Viena sau în Budapesta. Uitaţi-vă la Europa, ce este în Europa, când circulaţi în Europa, în oraşele mari, uitaţi-vă ce se întâmplă şi uitaţi-vă şi la Bucureşti când vă întoarceţi, la linişte.
► Avem o problemă că România pare că are două viteze. Sunt săraci, bogaţi, dar sunt şi estul, şi vestul. Deci e Ardealul care merge excepţional. Mai e Bucureştiul, Piteştiul, poate Constanţa. O altă problemă pe care o are România este că în maternităţile noastre se nasc poate aproape jumătate din numărul copiilor ce se năşteau acum 4-5 ani. Asta este o problemă într-adevăr gravă şi dacă aş fi ministrul sănătăţii aş face ceva în acest sens fiindcă din punctul de vedere al depopulării vom suferi.
Premiul pentru soluţii inteligente destinate angajaţilor români - Manuel Fernandez Amezaga, Country CEO, Pluxee România şi Bulgaria
► Doresc să menţionez că probabil numele Pluxee nu este foarte familiar pentru toţi dintre voi în acest moment; ne-am rebranduit global şi am trecut de la Sodexo la Pluxee. Noi credem că după 25 de ani în România (şi am avut această aniversare acum o săptămână, de când am înfiinţat compania aici) am devenit complet digitali în toate operaţiunile noastre. Astfel, am înţeles şi nevoile clienţilor noştri, cei 2 milioane de angajaţi care folosesc serviciile noastre în fiecare zi, şi am realizat că trebuie să trecem la un nou nivel, pentru a deschide o nouă lume de oportunităţi. De aceea am decis să facem acest pas la nivel global.
► Sunt în cel de-al patrulea an al meu în România. Am venit în mijlocul pandemiei de COVID, aşa că nu am putut să văd aproape pe nimeni timp de un an. În ceea ce priveşte mediul de afaceri din România, cred că această ţară are un potenţial incredibil. Chiar dacă nu este o ţară mare din punctul de vedere al populaţiei, are angajaţi incredibil de competenţi, care execută cu succes. Pot să spun că echipa din România este cea mai bună echipă pe care am avut-o vreodată în viaţa mea, aşa că, având această echipă la îndemână, este foarte uşor să ai succes.
► Consider că, dacă am avea un pic mai multă predictibilitate şi am lucra cu toţii împreună pentru a merge înainte, România ar putea deveni cu adevărat o ţară şi mai de succes.
Premiul pentru performanţă în reinventarea conceptului de shopping
Tudor Manea, CEO, eMAG
► Cred foarte mult în în educaţie. Educaţia în business ajută mult, pentru că noi, românii, avem tendinţa să vedem finalul şi alergăm foarte repede ca să atingem acel ţel. Ajungem mai repede decât ajung acolo mulţi colegi din Europa, dar după aceea mai trebuie să reparăm un pic şi ca să nu mai reparăm, să facem lucrurile bine din prima, cred că educaţia ajută foarte mult, educaţia de business.
► Lucrez alături de Iulian Stanciu de prin 2010, iar de prin 2015 am lucrat foarte aproape de el şi am lucrat în echipă. Am învăţat enorm de multe lucruri de la el şi lucrând în echipă cumva ne completam. Adică eu eram partea mai raţională care spune: „Hai să calculăm lucrurile, hai să punem coletele de Black Friday pe hârtie, să vedem câte sunt, câte zile ne ocupă”. Această echipă era foarte expansivă, venea tot timpul cu idei noi, crea, venea cu strategii noi şi aş spune că şi în poziţia actuală lucrăm la fel, doar că grupul s-a dezvoltat destul de mult şi are acum mult mai multă nevoie de structură.
► Cred că cel mai mult la Iulian Stanciu am apreciat o poveste care mi-a spus-o la un moment dat legată de modul în care lucrez cu oamenii. Adică el lucra foarte bine cu oamenii şi aş spune că partea aceasta am încercat să o învăţ de la el.
Premiul pentru Cel mai admirat CEO din România Dragoş Pavăl, cofondator şi CEO, Dedeman
BUSINESS Magazin va publica în luna noiembrie ediţia printată a anuarului 100 CEI MAI ADMIRAŢI CEO DIN ROMÂNIA, în baza voturilor acordate prin intermediul platformei Undelucram.ro şefilor de companii şi antreprenorilor din mediul românesc de afaceri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro