Cum îşi face loc pe o piaţă de un miliard de euro Căşăria Dunar, un brand de brânzeturi din câmpia Bărăganului pornit în 2018

Autor: Florentina Niţu Postat la 03 aprilie 2025 34 afişări

Emanuel Tudose şi-a propus în 2018 să transforme laptele vacilor care pasc pe păşunile din câmpia Bărăga­nului în brânzeturi cu un gust aparte. Aşa a luat naştere Căşăria Dunar din Vâlcele, judeţul Călăraşi, care astăzi li­vrează telemea, chefir şi cremă de brân­ză în unele dintre cele mai cu­noscute băcănii din Bucureşti, precum Băcănia Gramador, Băcănia Fermie­ru­lui, Bă­că­nia Urbană şi Băcănia Veche.

Cum îşi face loc pe o piaţă de un miliard de euro Căşăria Dunar, un brand de brânzeturi din câmpia Bărăganului pornit în 2018

♦ „Vânzările cresc încet, băcăniile se deschid în număr mai mare, am început să avem cereri şi de la magazine alimentare. Nu este foarte greu să ajungi pe un raft“.

Emanuel Tudose şi-a propus în 2018 să transforme laptele vacilor care pasc pe păşunile din câmpia Bărăga­nului în brânzeturi cu un gust aparte. Aşa a luat naştere Căşăria Dunar din Vâlcele, judeţul Călăraşi, care astăzi li­vrează telemea, chefir şi cremă de brân­ză în unele dintre cele mai cu­noscute băcănii din Bucureşti, precum Băcănia Gramador, Băcănia Fermie­ru­lui, Bă­că­nia Urbană şi Băcănia Veche.

„Povestea a început simplu, fără prea multă tevatură sau speranţe. O primă brânză care a ajuns pe tavan, o vană de 100 de litri, o crintă, un răci­tor, foarte multă răbdare şi perseve­renţă. Apoi, o brânză a reuşit să rămâ­nă în crintă, altă brânză a devenit o ten­ta­tivă de telemea, o telemea mai moale mai târziu şi tot aşa până la pri­ma tele­mea cum trebuie. Ulterior, au venit reţetele pentru crema de brânză, un chefir şi tot aşa până am ajuns unde suntem azi“, spune Emanuel Tudose, fondatorul Căşăriei Dunar, brand deţinut de compania Agrovit Solis.

Acum, produce telemea, chefir, cremă de brânză, iaurt scurs şi unt, ca fie­care client să găsească ceva pe pla­cul lui. Cine preferă un gust mai înţe­pă­tor, cumpără chefirul, cine doreşte un produs mai fin, cumpără iaurtul scurs, iar pentru copii este crema de brânză, explică antreprenorul.

Acesta spune că se diferenţiază pe piaţa puternic concurenţială a brânze­tu­rilor şi lactatelor, dominată de mul­ti­naţionale, prin produse naturale, mi­nim procesate, fără conservanţi chi­mici, grăsimi vegetale, proteine adău­gate sau lapte praf. El foloseşte doar lapte românesc, iar produsele sunt realizate în cantităţi mici şi dese, ceea ce asigură prospeţimea specifică unui produs artizanal. În plus, a ales să evite supermarketurile, să nu lupte pentru acelaşi raft cu marile branduri, prefe­rând băcăniile.

„Acolo sunt clienţii noştri, clienţi care vor produse de calitate şi care în­ţe­leg ce înseamnă un procesator local şi care sunt beneficiile unui produs curat. Observăm o creştere a intere­sului pentru produse artizanale, iar asta ne dă putere să perseverăm chiar dacă drumul este dificil. Vânzările cresc încet şi sigur, băcăniile se deschid în număr mai mare, am început să a­vem cereri şi de la magazine alimen­tare. Putem spune că suntem opti­mişti“, a menţionat Tudose.

Produsele se găsesc în Băcănia Gramador, Bă­cănia Fermierului, Băcănia Urbană, Băcănia Veche, Real Foods şi Yama.

Antreprenorul a explicat că a lu­cra natural înseamnă un profit mai mic dacă vrei să fii cât de cât competitiv pe piaţă, iar marketingul este costisitor. Nu este foarte greu să ajungi pe un raft, însă este dificil să rămâi acolo. Pentru asta, este nevoie de publicitate în toate formele, de la cea tradiţională la cea modernă. De asemenea, educa­rea clienţilor este importantă, pentru a înţelege modul de funcţionare al pie­ţei, sacrificiile necesare pentru a ob­ţine preţuri mici de producţie, scurtă­turile utilizate şi efectele acestora pe termen lung.

Tudose a mai spus că, în prezent, lucrează la o reţetă de caşcaval, de iaurt şi încă un produs surpriză. „În 2025 ne dorim să ajungem la cât mai mulţi oameni. Anul acesta ne vom concentra pe extinderea în mai multe magazine şi pe promovare. Vrem să avem mai mulţi colaboratori – atât băcănii şi magazine alimentare, cât şi fermieri şi surse de materie primă de calitate. Pe scurt, să creştem împreună.“

Compania Agrovit Solis a avut o cifră de afaceri de circa 250.000 de lei în 2023, dar cel mai bun an a fost 2022 cu venituri de 330.000 lei, potrivit datelor publice.

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
brânzeturi,
lapte,
crema,
calarasi,
vaci,
iaurt
0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori