Gabriel Voicilă, Partener Technology PwC: Automatizarea poate reduce costurile la jumătate pentru anumite procese, precum facturarea
Multe companii se află deja la a doua sau a treia generaţie de optimizare a costurilor şi de creştere a productivităţii, în condiţiile în care automatizarea poate reduce la jumătate costurile anumitor procese, precum facturarea, raportarea de gestiune, contabilitatea şi bugetarea, spune Gabriel Voicilă, Partener Technology PwC.
Multe companii se află deja la a doua sau a treia generaţie de optimizare a costurilor şi de creştere a productivităţii, în condiţiile în care automatizarea poate reduce la jumătate costurile anumitor procese, precum facturarea, raportarea de gestiune, contabilitatea şi bugetarea, spune Gabriel Voicilă, Partener Technology PwC.
Pârghii precum externalizarea unor procese, raţionalizarea portofoliului sau implementarea de soluţii ERP au fost utilizate la maximum, aşa că pentru a atinge un nou nivel de eficientizare a activităţilor au nevoie de o abordare nouă, bazată pe tehnologiile de ultimă generaţie, precum Robotic Process Automation (RPA), Machine Learning sau Inteligenţa Artificială (AI).
Potrivit unui studiu realizat de PwC şi Grupul Brunswick la nivel global, 70% dintre manageri folosesc automatizarea şi AI pentru a identifica modalităţi de a îmbunătăţi afacerile, făcându-şi operaţiunile mai inteligente. Însă cu atât de multe opţiuni în cloud computing, securitate cibernetică, software specializat şi alte servicii operaţionale, precum şi tehnologii emergente precum machine learning, blockchain şi drone, companiile trebuie să facă alegerile cele mai potrivite pentru afacerile în care să concentreze investiţiile în tehnologie.
Astfel, tehnologiile inteligente, cum ar fi RPA, machine learning şi chatbot oferă companiilor noi oportunităţi de a îmbunătăţi performanţa proceselor operaţionale şi de a realiza economii semnificative. Pot fi implementate rapid, având costuri reduse, care permit noi niveluri de productivitate. Impactul poate fi semnificativ: automatizarea poate îmbunătăţi productivitatea proceselor individuale cu 80% până la 100% şi cu 20% sau mai mult a funcţiilor generale.
Automatizarea ar putea reduce cu până la 46% timpul şi costul proceselor cheie precum facturarea, raportarea de gestiune, contabilitatea şi bugetarea, arată raportul menţionat.
În acelaşi timp, profesioniştii din domeniul financiar s-ar putea concentra pe activităţi cu valoare mai mare, cum ar fi analizele financiare complexe, previziuni şi proiecte de buget pe mai mulţi ani. Un nivel similar de îmbunătăţire este posibil şi în alte funcţii, cum ar fi serviciul pentru clienţi, gestionarea lanţului de aprovizionare şi vânzări. Transformarea digitală este de fapt o călătorie pentru care e nevoie de o strategie dinamică şi, în acelaşi timp, de o abordare holistică însemnând: oameni şi departamente, procese şi tehnologie.
Soluţiile de automatizare trebuie să fie fundamentate în mod clar pe strategia generală de business a unei organizaţii, pentru ca acestea să obţină maximum de avantaje. Este vorba despre înţelegerea nevoilor şi de a vedea dincolo de optimizări şi îmbunătăţiri. Cartografierea tuturor departamentelor şi proceselor din companie este în acest caz foarte importantă.
Totodată, trebuie identificaţi şi pregătiţi oamenii potriviţi. Angajaţii se simt ameninţaţi de noile tehnologii, dar cu ajutorul unor programe de upskilling bine structurate şi targetate, se pot adapta şi învăţa cum să lucreze cu inteligenţa artificială, să analizeze date, să descopere şi să aplice soluţii din mers şi să preia roluri noi care presupun utilizarea celor mai noi tehnologii.
Nu în cele din urmă, strategia este cea care va face diferenţa. Companiile trebuie să-şi cunoască propriile puncte forte şi să aibă o privire de ansamblu a tuturor proceselor, oameniilor şi tehnologiilor pentru a anticipa schimbările şi a lua decizii în consecinţă.
Transformarea digitală nu este nici simplă şi nici ieftină, după cum arată cifrele, - la nivel global, investiţiile în acest domeniu fiind de aproape de 3,8 trilioane de dolari în acest an -, însă este inevitabilă, iar companiile care o abordează strategic au şanse mai mari să fie lideri în domeniul lor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro