Ministerul Turismului apelează la ANAF pentru a-i identifica pe partenerii din ţară ai Omnia Turism
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va începe „într-un termen foarte scurt” un control pentru identificarea companiilor de bună credinţă din ţară care au contracte cu Omnia Turism, a anunţat sâmbătă ministrul Turismului, Mircea Dobre.
„Mulţumesc pentru implicare şi ANAF pentru că, la un moment dat, într-un termen foarte scurt, va începe un control în aşa fel încât să scoatem la iveală toate companiile ce au avut contract cu Omnia Turism şi au fost de bună credinţă”, a spus ministrul Turismului, după o şedinţă operativă organizată în vederea identificării soluţiilor pentru prevenirea şi evitarea situaţiilor similare cu cea generată de agenţia Omnia Turism.
Mircea Dobre a menţionat că ANAF va desfăşura acel control „la nivel naţional” şi că speră să fie finalizat „într-o lună, maximum două”.
Dobre a mai spus că a discutat şi cu ANPC „pentru a vedea ce paşi trebuie să facem”, urmând ca întâlniri în acest sens să aibă loc şi săptămâna viitoare.
La şedinţa operativă de sâmbătă, condusă de ministrul Turismului, au fost invitaţi să participe reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Cele 8.500 de pachete turistice de 7,5 milioane de euro vândute de Omnia Turism, care nu se vor mai putea pune în practică după moartea patronului agenţiei, reprezintă cea mai mare pagubă consemnată în acest domeniu după Revoluţie, a declarat miercuri ministrul Turismului, Mircea Dobre.
„Pierderea totală este de 7 milioane şi jumătate de euro, bani încasaţi deja de agenţia Omnia Turism din vânzarea unui număr de 8.500 de pachete vândute pentru anul 2018. Este cea mai mare pagubă de după Revoluţie, iar poliţa de asigurare acoperă doar atât: 50.000 de euro. Acum sunt 244 de persoane aflate în sejururi în diverse destinaţii din străinătate, cumpărate prin Omnia Turism, din care 158 sunt pe cont propriu, în sensul că trebuie să-şi plătească singuri cazarea”, a spus ministrul.
Tot miercuri, Omniasig Vienna Insurance Group a confirmat că „agenţia Omnia Turism este asigurată la societatea noastră pentru riscul privind rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turist în cazul insolvabilităţii sau falimentului agenţiei de turism”.
„Suma asigurată este de 50.000 USD/poliţa de asigurare, în conformitate cu prevederile legale”, a precizat Omniasig.
Obiectul poliţei de asigurare constă în „acoperirea de către asigurător a riscului de neplată a debitului pe care îl are asiguratul faţă de turişti (beneficiarii asigurării), cauzat de neexecutarea integrală sau parţială a contractelor de comercializare a pachetului de servicii turistice încheiate cu aceştia, în cazul insolvabilităţii sau falimentului asiguratului”, a menţionat compania de asigurări.
Persoanele păgubite pot să contacteze Omniasig Vienna Insurance Group la numărul de call-center 021-9669 pentru avizarea daunelor şi pentru întocmirea dosarelor de daună şi completarea acestora cu documentele justificative necesare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro