Publicitatea care sta pe piloni

Postat la 19 decembrie 2006 2 afişări

Interesul companiilor de asigurari pentru pensiile private - o piata de 4 milioane de clienti, cu un potential de sute de milioane de euro - ar putea aduce de anul viitor o crestere puternica a investitiilor in publicitate.

Interesul companiilor de asigurari pentru pensiile private - o piata de 4 milioane de clienti, cu un potential de sute de milioane de euro - ar putea aduce de anul viitor o crestere puternica a investitiilor in publicitate.

 

Buturuga mica nu rastoarna, ci mai degraba trage dupa ea carul mare, ar fi un proverb mai potrivit pentru ceea ce se va intampla de la anul in materie de publicitate. Bugetele alocate de companiile de asigurari si nu numai de ele pentru promovarea afacerii cu pensii private - o piata mica, dar cu perspective impresionante - anunta un an bun pentru piata publicitatii.

 

Volumul cheltuielilor cu publicitatea pentru anul ce tocmai se incheie este estimat de specialisti la 27 mil. de euro (rate card - valori brute fara discounturi), cu 30% peste nivelul de anul trecut. "Pentru anul 2007 estimam ca rata de crestere a investitiilor in publicitate pe segmentul asigurarilor este de 35-40%", puncteaza Mircea Ionescu, director de marketing si cercetare la ArboMedia. In calculul pe care il face, Ionescu ia in considerare majorarea cheltuielilor facute de asiguratori pentru a se pozitiona confortabil pe piata pensiilor.

 

"Anual cheltuim milioane de euro pe promovare, iar de anul viitor vom cheltui mai mult odata cu publicitatea facuta produselor de pensii", confirma si Bram Boon, CEO al ING Asigurari. Luand in calcul un termen ceva mai indelungat, si vicepresedintele companiei Interamerican, Emilia Bunea, estimeaza ca efortul investitional al companiei pentru dezvoltarea activitatii de pensii private va fi considerabil. Mai precis, explica ea, Interamerican ar putea cheltui undeva intre 20-30 de milioane de euro pentru a-si dezvolta acest nou business, din care o parte "importanta" a cheltuielilor aferente dezvoltarii societatii specializate pe pensii vor fi alocate pentru publicitate.

 

Castigarea unei cote semnificative pe piata pensiilor private implica investitii mult mai ample in publicitate decat cele efectuate pana acum de companiile de asigurari. Astfel ca, daca pana acum valoarea medie a bugetului anual alocat promovarii se cifra la 2 mil. euro (rate card), atat in cazul Allianz Tiriac, cat si al Generali Asigurari, dupa cum au declarat reprezentantii companiilor pentru BUSINESS Magazin, de la anul sumele ce vor fi cheltuite vor creste considerabil.

 

Intentii de intrare pe piata si-au anuntat insa si alti jucatori din piata asigurarilor. Pana acum, sustine Mircea Oancea, presedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP), firme mari de asigurari si-au manifestat interesul de a intra pe piata de la anul. Oancea pune pe aceasta lista, alaturi de numele romanesti din industria asigurarilor si societati de administrare a investitiilor, si fonduri de pensii private din Olanda (Aegon) si din Germania (Deutscher Ring). Insa nici unul nu a depus inca documentele pentru autorizare.

 

Interesul pentru pensiile private nu vine neaparat din ceea ce se va intampla la anul, respectiv lansarea pensiilor facultative (asa-numitul pilon III al sistemului de pensii), ci din speranta ca in 2008 vor aparea si cele private obligatorii (pilonul II). Motivul e limpede: facultative fiind, produsele de pensie din pilonul III nu promit sa stranga prea multi adepti. Pe de alta parte, pensiile obligatorii ofera din start un portofoliu de 4 milioane de clienti. Practic, participarea la pilonul II de pensii presupune doar alegerea de catre client a fondului de pensii. Or, promovarea outdoor sau indoor, inca din 2007, a numelor companiilor "fixeaza" atentia clientului catre un nume deja existent in piata. Si tocmai de aceea, armele se pregatesc inca de acum.

 

Prajitura pensiilor private e mare - o piata care ar putea ajunge la 400 de milioane de euro in 2008, calculeaza Tudor Moldovan, presedintele Asociatiei pentru Pensiile Administrate Privat din Romania. Contributia cea mai semnificativa, de circa 250 de milioane de euro, ar urma sa vina din pensiile private obligatorii, subliniaza el. Pe termen mai lung, potentialul e cu mult mai mare: piata de pensii ar putea ajunge intr-un orizont de timp de zece ani pana la 1,3 miliarde de euro, potrivit lui Moldovan.

 

Incet si dupa intarzieri repetate, primul pas pe piata pensiilor private se va face la inceputul lui 2007. Procesul de colectare a fondurilor pentru pilonul III va demara la inceputul lunii februarie, spun reprezentantii CSSPP, iar numarul operatorilor activi ar putea sa ajunga la zece pana la jumatatea lui 2007. Si chiar daca legea se afla inca pe masa deputatilor, operatorii isi creeaza deja societati specializate. "Speram ca pana in luna martie sa primim autorizatia de functionare din partea Comisiei de Supraveghere, pentru a putea incepe procesul de colectare" comenteaza Bram Boon.

 

Alaturi de firmele ce vor intra pe piata, Guvernul va da si el o mana de ajutor, cu o campanie de informare care sa-i invete pe oameni ce avantaje au de pe urma pensiilor private, avand in plan o ampla campanie de informare. Necesara, de altfel, data fiind lipsa de apetit al publicului pentru economisire si previziunile analistilor: in viziunea analistilor de la UniCredit Group, romanii ar fi dispusi sa investeasca in astfel de produse cam 17,5 euro/persoana. O suma ce, comparata chiar si numai cu cea pe care sunt dispusi sa o investeasca vecinii nostri central si est-europeni, pentru a nu ne uita la piete mai evoluate, e cu mai bine de 25% mai mica.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Publicitatea care sta pe piloni
/actualitate/publicitatea-care-sta-pe-piloni-1007830
1007830
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.