PUTINA ISTORIE

Postat la 31 ianuarie 2006 1 afişăre

Mystery shopping-ul" a fost la inceput o tehnica folosita de detectivii particulari. Companiile apelau la detectivi, cerandu-le sa afle daca angajatii lor erau curtati de firmele rivale.

"Mystery shopping-ul" a fost la inceput o tehnica folosita de detectivii particulari. Companiile apelau la detectivi, cerandu-le sa afle daca angajatii lor erau curtati de firmele rivale.

 

ANII ‘40: Compania americana Wilmark foloseste pentru prima data termenul de "mystery shopping" si incepe sa foloseasca metoda "clientului-spion" pentru a evalua relatiile cu clientii.

ANII ‘70-’80: O alta companie americana, numita Shop ‘n Chek (care avea sa devina ulterior lider al unei industrii care abia se foma), popularizeaza metoda prin campanii sustinute de publicitate.

ANII ‘90: Popularitatea tehnicii de cercetare prin intermediul "clientului-spion" creste multumita Internetului, iar industria de "mystery shopping" creste rapid, devenind o metoda acceptata.

ANII 2000: Apar cateva pachete de software precum SASSIE si Prophet, care revolutioneaza industria.


SURSA: MYSTERY SHOPPING PROVIDERS ASSOCIATION

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
PUTINA ISTORIE
/actualitate/putina-istorie-976992
976992
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.