Radu Savopol, fondator şi CEO al lanţului de cafenele 5 to Go:Suntem un business meteo sensibil, un 20 de grade versus vreme urâtă îţi poate influenţa vânzările foarte mult, când ninge sau plouă ai scădere minus 30% în prima zi

Autor: Mirabela Tiron Postat la 26 aprilie 2023 98 afişări

Radu Savopol, fondator şi CEO al lanţului de cafenele 5 to Go:Suntem un business meteo sensibil, un 20 de grade versus vreme urâtă îţi poate influenţa vânzările foarte mult, când ninge sau plouă ai scădere minus 30% în prima zi

Radu Savopol, fondator şi CEO al lanţului de cafenele 5 to Go, spune că în primul trimestru din acest an lanţul este la peste 10% faţă de ceea ce s-a bugetat pe martie şi a închis cu vânzări de 3,5 milioane de euro.

"Suntem peste 10% pe buget la ce am estimat la martie, am estimat undeva la 3,1 milioane vânzare, închidem cu 3,5 milioane de euro. La preţuri din octombrie nu am mai umblat. Este foarte uşor de previzionat ce se întâmplă până la sfârşitul anului, suntem în deschiderile targetate de 150 de locaţii anul acesta, am mai schimbat din francizaţi, care aveau bad management (management defectuos-n.red) şi acolo imediat se simte, am adus produse un pic mai scumpe, am început să vindem la 13 lei un sandwich, cel mai scump pe care îl avem la ora asta. Am deschis o locaţie la Hanul lui Manuc şi era plină de turişti italieni, ceea ce m-a surprins", a declarat Radu Savopol, fondator şi CEO al 5 to Go la emisiunea Meeting Office.

Business-ul 5 to go a luat naştere în 2015 iar în prezent se apropie de praguld e 500 de unităţi, fiind cel mai mare lanţ de cafenele din Europa de Est şi cea mai accesată franciză din România. În perioada ianuarie-martie afacerile la nivelul grupului  au atins 11,5 milioane de euro iar planurile de expansiune continuă, potrivit oficialilor companiei.

"Ne interesează meniul de vară care are un impact major în ultimii ani, la începutul business-ului nu mi-am dat seama de asta iar în primii trei ani nu am pus accent, dar uşor uşor am dezvoltat meniul. Anul trecut acesta a contribuit foarte bine pentru că de obicei vara scădeau vânzările dar anul trecut am reuşit cu produsele pe care le-am lansat să păstrăm un trend destul de constant pe tot anul, ceea ce a fost extraordinar”.

El a mai spus că provocarea principală este creşterea mediei de bon de la an la an, valoare care acum se apropie de 12 lei. Mai mult, dezvoltarea în zona de retail dar şi dezvoltarea internaţională sunt alte două preocupări constante.

„Ne uităm şi la media de bon, pe care vrem să o creştem de la an la an, asta este provocarea cea mai mare, să vedem cât suportă lanţul de cafenele produse mai scumpe, acum ne apropiem de 12 lei media de bon, în 2000 când am început era până în 7 lei media de bon. Era preponderent atunci produsul de 5 lei.  Locul trei ca preocupare pentru trimestrul doi  este zona de retail, am făcut pasul de la brand HoReCa în zona de retail şi încep să se vadă rezultatele, ne apropiem de 40 de produse pentru zona dedicată retailului şi dezvoltarea internaţională".

Lanţul de cafenele 5 to go, cel mai extins jucător de pe piaţa locală a cafenenelor, a deschis aproape 50 de unităţi de la începutul anului  şi urmează să atingă pragul de 500 de cafenele, din care jumătate se găsesc în Bucureşti, potrivit datelor transmise de oficialii companiei.

"Foarte mulţi am avut aceiaşi problemă în  momentele de criză, nu a mai sunat telefonul, business-urile au fost pe pauză. La vânzarea de francize la noi vorbim de 20.000 de euro investiţie într-un business. Raportul acela săptămânal de câte accesări de franciză am avut în săptămâna precedentă este un barometru foarte bun, avem un proent de conversie, suntem la 7% concretizări din câţi aplică. Avem apetit foarte  mare, suntem business meteo sensibil, le-am cerut dezvoltatorilor de soft să facă o corelare cu vrema, cu site-uri de vreme, să pot analiza de ce anul trecut în 15 martie a fost un vârf de vânzări de 2-3 zile. Un 20 de grade vesus vreme urâtă îţi poate influenţa vânzările foarte mult, când ninge sau plouă ai scădere  minus 30% în prima zi.  Acum în piaţă este un trend bun dar oamenii se uită la bani, nu că nu mai beau cafea, se duc probabil la o categorie mai ieftină, nu te mai răsfeti cu 15-20 de lei zilnic cafea, vin în zona de 7 -10 lei. Suntem atenţi la retail, probabil unii vor mai migra înapoi la 3 lei o cafea", a spus el.

Anul trecut, afacerile la nivelul grupului au depăşit 30 de milioane de euro, o creştere de două ori mai mare faţă de anul 2021, potrivit oficialilor companiei.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.