Tranzacţie: BERD şi două fonduri de investiţii vor să transforme magazinele La Cocoş, o afacere antreprenorială din comerţul alimentar, într-un „unicorn“ cu vânzări de 1 mld. euro. Cei trei investitori au plătit 30-35 mil. euro pentru 56% din business

Autor: Cristina Roşca Postat la 23 august 2024 40 afişări

Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) şi fondurile de private equity CEECAT Capital Fund şi Morphosis Capital Fund II au investit 30-35 mil. euro pentru a prelua 56% din acţiunile celei mai puternice afaceri antreprenoriale din comerţul alimentar, La Cocoş, arată estimările ZF.

Tranzacţie: BERD şi două fonduri de investiţii vor să transforme magazinele La Cocoş, o afacere antreprenorială din comerţul alimentar, într-un „unicorn“ cu vânzări de 1 mld. euro. Cei trei investitori au plătit 30-35 mil. euro pentru 56% din business

Retailerul are acum o cifră de afaceri de 200 mil. euro, iar ţinta e ca până în 2029 să ajungă la 1 mld. euro Cei trei investitori au plătit 30-35 mil. euro pentru 56% din business.

Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) şi fondurile de private equity CEECAT Capital Fund şi Morphosis Capital Fund II au investit 30-35 mil. euro pentru a prelua 56% din acţiunile celei mai puternice afaceri antreprenoriale din comerţul alimentar, La Cocoş, arată estimările ZF.

Aceste estimări se bazează pe faptul că BERD a anunţat că a investit 10 mil. euro în acest deal, pe când tichetul mediu al Morphosis (din fondul al doilea) variază între 7 şi 12 mil. euro, conform datelor transmise anterior.

Cei trei investitori, împreună cu fondatorii businessului, Iulian şi Gianina Nica, vor să transforme La Cocoş într-un „unicorn“. Mai exact, retailerul are acum o cifră de afaceri de 200 mil. euro, iar ţinta e ca până în 2029 să ajungă la 1 mld. euro. Banii vor fi folosiţi pentru expansiunea reţelei ce numără astăzi trei unităţi. În următorii ani, lanţul ar urma să ajungă la peste 10 hipermarketuri cu preţuri mici.

La Cocoş este o afacere antreprenorială relativ tânără, primul magazin fiind deschis în urmă cu un deceniu la Ploieşti. Apoi, după ce businessul iniţial a ajuns la dimensiunea maximă, Iulian Nica a replicat modelul în Bucureşti, cea mai competitivă piaţă de retail din România, dar şi cea mai mare.

Anul trecut a fost inaugurat al treilea magazin La Cocoş, tot în Ploieşti.

Iar planurile companiei nu se opresc aici, fondatorul dorind o expansiune naţională. Aşadar, banii injectaţi în business de BERD, CEECAT şi Morphosis vor fi folosiţi pentru dezvoltare.

Comerţul alimentar, evaluat la 30-33 mld. euro anual, este dominat de marile nume internaţionale care controlează aproape 70% din vânzări. În acest domeniu însă îşi fac loc şi afaceri antreprenoriale precum La Cocoş.

Retailerul este activ pe formatul de hipermarket şi este cunoscut pentru politica preţurilor mici. De altfel, aceasta a fost şi principala „armă“ a companiei în lupta cu concurenţa.

Retailerul a închis anul trecut cu vânzări de aproape 1 mld. lei (200 mil. euro), plus cu 40%.

Evoluţia vânzărilor a determinat ca mai multe fonduri de investiţii să „dea târcoale“ businessului originar din judeţul Prahova. În final, consorţiul format din BERD, CEECAT şi Morphosis a fost câştigător.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.