Evenimentul spectaculos unde se vinde cel mai scump peşte din lume
La începutul fiecărui an, Japonia găzduieşte un eveniment devenit tradiţie pentru comunitatea globală a pescarilor. Acesta a debutat în anul 2008 şi se desfăşoară în prima sâmbătă a lunii ianuarie.
Piaţa Tsukiji din Tokyo a ajuns faimoasă datorită licitaţiilor pe care le organizează anual pentru „capul” primului ton roşu pescuit în anul respectiv. Evenimentul este foarte important pentru comunitatea globală a pescarilor. Acesta ilustrează nivelul de consum al tonului roşu, cât de exploatate sunt resursele naturale, tendinţele de supravieţurie sau de dispariţie a unei specii şi este o formă de publicitate.
Conform publicaţiei The Atlantic, cel mai important aspect al acestui eveniement este preţul cu care se vinde primul ton roşu. În 2012, Kiyoshi Kimura, proprietarul unui lanţ de restaurante sushi, a plătit pentru un ton de 593de kilograme, suma de 736.000 de dolari, iar în 2013 a scos din buzunar 1.76 de milioane de dolari pentru un exemplar de 489 de kilograme.
Deşi toată lumea a crezut că în anul 2014 preţul va urca şi că va trece de două milioane de dolari, depăşind astfel recordul din anul precedent, nu s-a întâmplat acest lucru. Kimura a cumpărat primul ton pescuit în 2014 cu doar 70.000 de dolari.
Evenimentul a ajuns în atenţia întregului mapamond şi în 2013 a înregistrat un record mondial, însă nu toată lumea priveşte cu ochi buni această manifestare. Consumatorii susţin că dacă tendinţa rămâne în creştere, atunci se va ajunge şi la scumpirea preţurilor din restaurant. Mai mult decât atât, ei atrag atenţia şi asupra faptului că tonul se pescuieşte în mod excesiv şi că specia este afectată.
Potrivit rapoartelor media, tonul roşu este foarte popular în Japonia, unde se consumă 80% din tonul capturat în întreaga lume, în special sub formă de sushi.
În anul 1960 puţini oameni mâncau acest tip de peşte. În Statele Unite ale Americii era un peşte vândut la preţul de un dolar pe kilogram şi ajungea hrană pentru pisici. După 1975 a început să fie apreciat în Japonia, ţară în care a început să se pescuiască în cantităţi mari. Apoi a devenit o specialitate în restaurantele sushi şi astfel a ajuns pe mesele tuturor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro