Vânzările de maşini hibride le-au depăşit pe cele de maşini pe benzină în Europa, în septembrie
Piaţa automobilelor îşi continuă tranziţia energetică. Vânzările de maşini hibride au atins 32,8% din piaţă în septembrie în Europa şi au depăşit pentru prima dată maşinile pe benzină, potrivit cifrelor publicate de lobby-ul producătorilor (ACEA) marţi, citate de AFP.
Vânzările de maşini hibride (cu un motor pe benzină şi o mică baterie electrică care nu este conectată la priză) au atins 32,8% din piaţă în septembrie în Europa şi au depăşit pentru prima dată maşinile pe benzină (29,8% din piaţă, -17,9%), conform datelor furnizate de ACEA.
Vânzările (în creştere cu 12,5%) acestor modele, care poluează ceva mai puţin decât motoarele cu combustie internă 100%, dar care sunt totuşi mult mai ieftine decât maşinile electrice, au explodat în special în Franţa şi Spania. Toyota, un pionier al tehnologiei hibride, a fost principalul beneficiar al acestei creşteri. Vânzările de automobile diesel au continuat să scadă vertiginos (-23,5%), fostul rege al carburanţilor reprezentând în prezent doar 10,4% din piaţă.
O altă veste bună pentru tranziţia verde a economiei auto europene este că vânzările de maşini electrice au crescut şi ele în septembrie, după luni de declin. Acestea au reprezentat 17,3% din vânzările de maşini noi în Europa (+9,8% faţă de anul precedent), comparativ cu 14,8% în septembrie 2023, dar sunt încă departe de nivelurile sperate. Vânzările au crescut mai ales în Germania, dar şi în Belgia, Italia şi Spania.
Cu toate acestea, câteva luni slabe au încetinit această tranziţie electrică, aşteptată cu nerăbdare de industrie: vânzările de maşini electrice de la începutul anului sunt cu 5,8% mai mici decât în primele 9 luni din 2023. „Cifrele de astăzi arată că suntem încă departe de piaţa electrică înfloritoare de care Europa are nevoie”, a comentat directorul general al ACEA, Sigrid de Vries, într-un comunicat de presă.
„Ar trebui să asistăm la o creştere lunară constantă şi substanţială, mai ales în acest moment crucial al dezvoltării acestei tehnologii”, a continuat Sigrid de Vries. „În schimb, cota de piaţă a automobilelor electrice de la începutul anului este cu aproape 1% mai mică decât anul trecut, în timp ce volumele sunt încă cu aproape 6% mai mici.”
Mulţi producători au avertizat în septembrie că rezultatele lor anuale vor fi mai mici decât se aşteptau, din cauza unei pieţe europene foarte slabe, într-un context economic complicat şi cu cumpărători reticenţi în a trece la modelele electrice, care sunt încă prea scumpe.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro