Vânzările de pastile au crescut de două ori şi jumătate în opt ani
Preţul mediu al medicamentelor s-a triplat în aceeaşi perioadă.
Vânzările de medicamente au crescut de două ori şi jumătate în ultimii opt ani, ajungând de la 960 mil. euro în 2004 la 2,6 mld. euro anul trecut, arată o analiză a ZF pe baza datelor din arhiva proprie şi a informaţiilor companiei de analiză şi studii de piaţă Cegedim România.
În acelaşi interval de timp, preţul mediu al unei cutii de pastile (calculate ca raport între vânzările totale şi numărul de cutii vândute) s-a triplat, de la 8 lei în 2004 la 23 de lei anul trecut. În intervalul de timp analizat, la conducerea Ministerului Sănătăţii s-au aflat 10 miniştri, iar fondurile alocate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) pentru medicamente gratuite şi compensate s-au triplat.
Companiile din industria de medicamente privesc această evoluţie cu reticenţă şi spun că în acest interval banii au mers către acoperirea unei nevoi de medicamente care nu era satisfăcută şi că în continuare diferenţa de consum dintre România şi ţările din jur este mare.
„Dacă până în 2009 s-au luat măsuri care au dus la un anumit grad de descentralizare şi la creşterea pieţei, în ultimii ani au fost introduse reglementări care limitează oarecum creşterea pieţei farmaceutice (o regândire a modului cum sunt decontate produsele, taxa clawback – n.red.)“, a spus Dan Zamonea, directorul general al Roche România.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro