Vor reduce giganţii FMCG preţurile în întreaga Europă după ce au fost arătaţi cu degetul în Franţa?

Autor: Catalina Apostoiu Postat la 21 septembrie 2023 48 afişări

Firme din sectorul bunurilor de lag consum ca Nestle, Lindt şi Unilever ar putea intra sub presiune crescândă la nivelul întregii Europe pentru a scădea preţurile după ce au fost luaţi în vizor de retailerii şi politicienii din Franţa, susţin experţii din industrie, potrivit Reuters.

Vor reduce giganţii FMCG preţurile în întreaga Europă după ce au fost arătaţi cu degetul în Franţa?

Firme din sectorul bunurilor de lag consum ca Nestle, Lindt şi Unilever ar putea intra sub presiune crescândă la nivelul întregii Europe pentru a scădea preţurile după ce au fost luaţi în vizor de retailerii şi politicienii din Franţa, susţin experţii din industrie, potrivit Reuters.

Înaintea începerii în scurt timp a negocierilor dintre retaileri şi aceste firme, lanţul de supermarketuri Carre­four a introdus avertismente legate de preţuri pe produse pentru a-i împinge pe furnizorii de bunuri de larg consum, printre care Nestle, PepsiCo şi Unilever, să reducă inflaţia.

Franţa este o ţară vitală pentru companiile din sectorul bunurilor de larg consum, devansând de multă vre­me Germania, Italia, Spania şi alte ţări şi devenind cea mai mare piaţă din UE pentru produse ali­mentare după veniturile supermar­ke­tu­rilor, relevă date furnizate de firma de cercetare IBISWorld.

Guvernul francez vrea să de­van­seze negocierile anuale privind pre­ţurile dintre producătorii de alimente şi supermarketuri cu obiectivul de a asigura reduceri de preţuri până la mijlocul lunii ianuarie.

Acţiunile acestuia ar putea încu­raja şi alte ţări din UE să urmeze ace­eaşi cale, spun experţi din industrie. Poziţiile de negociere ale retailerilor sunt de asemenea întărite de alian­ţele pe care aceştia le formează la nivel internaţional pentru a-şi spori influenţa asupra furnizorilor.

Acest lucru înseamnă că grupu­rile din sectorul bunurilor de larg consum vor resimţi presiuni de a-şi scădea preţurile la nivelul întregului bloc european.

„Ceea ce se întâmplă pe piaţa franceză ar putea avea efecte la nivelul întregii pieţe europene“, arată Laurent Thoumine, din cadrul Accenture.

Acesta se aşteaptă ca negocierile privind preţurile din Franţa să fie cele mai dure dintr-un deceniu. „Sunt unele mărci care sunt de nea­tins, nu le poţi elimina de pe rafturi“, indică Thoumine, dând exemplul Nutella sau băuturilor Coca-Cola. Însă dacă un produs nu este „esen­ţial“, negocierile vor fi dificile, adaugă acesta, pentru că acesta poate fi uşor înlocuit cu alternative marcă privată.

Ministrul francez de finanţe Bruno Le Maire a îndemnat în iunie 75 de companii din sectorul bunurilor de larg consum să reducă preţurile. După o nouă rundă de negocieri luna trecută, Le Maire a acuzat Unilever, Nestle şi PepsiCo că nu „coope­rează“. „Nu cred că presiunile sunt limi­tate la Franţa“, arată Richard Sal­danha, de la Aviva Investors.

„Există presiuni şi în alte părţi, guvernele încep să analizeze această situaţie mai îndeaproape“.

Guvernul italian încearcă să încheie un acord cu supermarketurile şi producătorii pentru controlarea preţurilor bunurilor esenţiale de consum. În Grecia, marile supermarketuri vor fi nevoite să împărtăşească autorităţilor listele cu preţuri pentru alimentele de bază. În Ungaria, premierul Viktor Orban a acuzat în mod repetat marile lanţuri alimentare de scumpiri nejustificate.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
preturi,
franta,
fmcg,
consum

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.