Vrem să ducem brânza românească în China, dar pierdem lupta cu importurile
Importurile de produse lactate s-au ridicat anul trecut la 920 mil. euro şi deşi din punctul de vedere al valorii importurile au mai făcut un pas în spate, deficitul comercial în acest domeniu rămâne foarte mare şi se ridică la peste 700 mil. euro, conform calculelor făcute de ZF pe baza datelor de la Institutul Naţional de Statistică (INS).
Importurile de produse lactate s-au ridicat anul trecut la 920 mil. euro şi deşi din punctul de vedere al valorii importurile au mai făcut un pas în spate, deficitul comercial în acest domeniu rămâne foarte mare şi se ridică la peste 700 mil. euro, conform calculelor făcute de ZF pe baza datelor de la Institutul Naţional de Statistică (INS).
Ba mai mult, importurile s-au dublat în 2023 faţă de 2018, în timp ce exporturile au avut o evoluţie mai mică, de doar 63% în aceeaşi perioadă.
Deşi avem fabrici cu tradiţie, forţa producătorilor locali este mică mai ales în contextul în care produsele lactate sunt perisabile şi cu o valoare mică, astfel că pentru mulţi producători livrările peste hotare nu sunt o opţiune.
Recent, reprezentanţi ai principalilor producători de lactate s-au întâlnit astăzi cu conducerea ANSVSA pentru a discuta condiţiile generale de export pe piaţa chineză. Întâlnirea vine după ce la începutul acestei luni preşedintele ANSVSA a semnat Protocolul pentru exporturile de produse lactate din România către China.
Însă, se pune întrebarea dacă procesatorii locali au puterea de a avea constanţă pe o piaţă atât de mare cum este China şi care va fi strategia lor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro