Biscuitii turcesti de Popesti Leordeni vor ajunge in America, la Wal-Mart
Compania turceasca Ülker, care detine o fabrica in Romania din 2004, se afla in negocieri cu reteaua Wal-Mart pentru a exporta pe piata din Statele Unite biscuitii Petit Beurre produsi in Romania.
Grupul Ülker, care detine mai mult de jumatate din piata turceasca de biscuiti si ciocolata, isi concentreaza strategia pe exporturi. Are 53 de fabrici, dintre care 7 in afara granitelor, iar Romania este singura tara din Uniunea Europeana unde turcii au o fabrica. Unitatea din Popesti-Leordeni exporta deja pe piata comunitara, in tari precum Cehia, Ungaria, Bulgaria si Germania, dar si in Macedonia si Kosovo. Urmatoarea tinta vor fi Statele Unite ale Americii, unde oficialii grupului se afla in negocieri cu reprezentantii retailerului Wal-Mart. "Suntem foarte aproape de a ajunge la o intelegere", declara Ali Tolga Zaim, directorul de vanzari si marketing al grupului.
"Romania este o prioritate pentru Ülker, deoarece este o piata cu un potential mare de crestere pentru noi si un punct de plecare bun pentru export", spune Zaim.
In fabrica de la Popesti-Leordeni se produc momentan trei marci de biscuiti: Tempo, Biskrem si Petit Beurre. "Am extins gama de biscuiti cu Petit Beurre cu cocos si miere, doua retete dezvoltate in Romania, care au avut atat de mult succes, incat conducerea grupului se gandeste sa incepem exporturile sortimentului cu miere catre Arabia Saudita", a spus Ender Bolat, directorul general al fabricii din Romania.
In fabrica exista trei linii de productie, dar se mai pot adauga inca cinci, cel putin, astfel incat unitatea sa fie folosita la potential maxim. Avand experienta din Turcia, unde intentiile de extindere a productiei s-au lovit de lipsa de spatiu, au cumparat 10 hectare de teren langa Bucuresti, pentru a preintampina probleme similare. Pe langa extinderea capacitatii de fabricatie, conducerea Ülker intentioneaza sa extinda gama de produse si sa introduca si marci noi. Momentan insa, prioritatea ramane sa devanseze liderul pietei de biscuiti dulci, RoStar, in urmatorii doi ani. In afara de RoStar, turcii au de infruntat concurenta Kraft Foods, prin divizia de biscuiti dulci Lu, respectiv a unor companii ca Alka sau Romdil.
Desi vanzarile in Romania au crescut in volum cu 9% in primele noua luni ale anului, compania care reprezinta Ülker (Eurex Alimentare) are de recuperat la capitolul financiar: anul trecut, Eurex a avut o pierdere de circa 11 milioane de lei (3 milioane de euro), aproape dubla fata de anul precedent, la o cifra de afaceri de 31,4 milioane de lei. "Ni s-au dat trei ani de catre conducerea grupului pentru a ajunge numarul unu pe piata din Romania - mai avem doi", spune zambind Ali Zaim. Pentru a-si atinge obiectivul, sustine el, compania va investi mai mult in marketing si in sistemul de distributie. De altfel, strategia de crestere a grupului se bazeaza pe dezvoltarea afacerilor in tarile unde are fabrici. "Suntem prezenti in tarile in curs de dezvoltare, Kazahstan, Arabia Saudita, Ucraina, Romania sau Pakistan, pentru ca aici avem posibilitatea sa ajungem un jucator semnificativ", explica Zaim. In schimb, este dificil pentru o noua marca sa patrunda pe pietele dezvoltate, deoarece competitia este acolo mult mai acerba.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro