Antreprenoarea care a mizat pe un brand „Ca la bunica acasă”. Cum a evoluat businessul construit în pandemie
„Ca la mama/ bunica acasă” este un slogan care face dintr-odată multe businessuri mai atrăgătoare pentru public, indiferent că este vorba despre mâncare, obiceiuri sau stare de spirit. Pe asta a pariat şi Aura Popian când a început să croiască articole pentru casă sub un nume menit să declanşeze un sentiment aparte – Lenjeria Bunicii.
Ideea proiectului a luat naştere în mai 2020, în contextul pandemiei, când încheiam concediul de creştere a celui de-al doilea copil şi mă aflam la o răscruce de drumuri, cu grădiniţele închise, un job care urma să înceapă online şi doi copii de doi, respectiv şase ani acasă. Atunci am decis că renunţ la confortul jobului pe care îl aveam şi am hotărât că o voi lua de la zero şi voi crea ceva de acasă”, povesteşte Aura Popian.
De atunci creează zi de zi Lenjeria Bunicii, o pasiune care capătă, treptat, aspect de business. Prin piesele pe care le croieşte, vrea să le ofere şi altora o parte din copilăria ei, în casa bunicii sale, dar şi un fragment din pasiunea ei pentru designul interior.
„Cum mi-am descoperit pasiunea? Cu mulţi ani în urmă, fără să îmi dau seama, copil fiind în odaia bunicii mele, unde vara dormeam într-un pat cu saltea de paie şi aşternuturi de cânepă ţesute la război, musai cu o bordură din dantelă albă imaculată. Pentru că mi-a rămas întipărit în minte acel miros de prospeţime a naturii, eleganţa dantelei şi a broderiilor florale pe care bunica mea le făcea pentru a decora frumos pernele, am început să creez în atelierul meu de acasă aşternuturi de pat şi alte decoraţiuni textile realizate din materiale atent selecţionate şi testate, 100% naturale, prietenoase cu mediul şi cu corpul nostru.”
Aura Popian a absolvit un liceu de limbi străine, apoi Facultatea de Litere Babeş Bolyai şi un program de master în Managementul Dezvoltării Afacerilor la Facultatea de Ştiinţe Economice din Cluj-Napoca. Spune despre ea că este o fire conservatoare, statornică, aşa că înainte de Lenjeria Bunicii a avut un singur loc de muncă timp de 13 ani, lucrând ca specialist pe zona de achiziţii, logistică şi, în ultima parte, ca director de vânzări în domeniul aparaturii medicale pentru sistemul medical de urgenţă. Când a început să se gândească serios să facă lenjerii, a început investiţiile, care au ajuns, până în acest moment, la 10.000 de euro, bani cu care a achiziţionat maşini de cusut şi materiale textile naturale. „Dat fiind că sunt abia la început, nu mă pot lăuda cu cifra de afaceri sau profit, dar mă pot lăuda cu un număr destul de mare de clienţi fericiţi cu care ţin legătura şi cu care am legat relaţii frumoase de colaborare şi prietenie.”
Angajată este doar ea şi, pe cont propriu, vrea să transmită mai departe ideea de sustenabilitate, de minimalizare a consumului, obiceiul achiziţiilor mai rare.
„Majoritatea clienţilor sunt femei, pentru că în general ele sunt responsabile de aspectul casei, de decoraţiunile care transformă o casă într-un cămin. Clienţii mei sunt designeri, medici, astrologi, arhitecţi şi majoritatea mame care au un stil de viaţă sănătos şi care aleg pentru familia lor, produse naturale, ecologice, începând de la ceea ce mănâncă, ceea ce îmbracă şi tot ceea ce pun pe piele.”
Lenjeriile sunt fabricate la ea acasă, în Bucureşti, şi vândute în mediul online. Aura Popian visează însă la un spaţiu al ei, la un atelier şi un showroom unde clienţii să poată veni, să atingă şi să simtă textura materialelor, să îşi poată alege singuri materialele în care doresc să doarmă.
Piesele de rezistenţă sunt lenjeria din pânză topită verde olive cu broderie şi dantelă, lenjeria din pânză topită cu volane şi lenjeria cu flori de bumbac. Preţurile sunt cuprinse între 300 şi 1.000 lei şi depind de materialul ales, de numărul de piese pe care îl conţine o lenjerie de pat, de tipul de broderii şi accesorii personalizate pe care clientul le poate alege.
„Folosesc doar materiale naturale de cea mai bună calitate - pânze naturale de bumbac produse în sate româneşti, bumbac satinat premium produs în Italia, in pur produs în Europa, percale produs în România”, spune Aura Popian.
Sursele ei de inspiraţie vin din amprenta pe care şi-au lăsat-o anumite lenjerii în care a dormit cândva sau pe care le-a văzut în anumite călătorii. Desenează ziua ce visează noaptea sau pur şi simplu achiziţionează materiale de care se îndrăgosteşte la prima vedere şi apoi se joacă cu ele şi face diferite combinaţii, le accesorizează cu dantele, cu broderii, le personalizează cum simte pentru a le face unice şi deosebite.
Ce a remarcat Aura Popian este că, deoarece trăim într-un secol al vitezei, oamenii caută lenjerii care să nu se şifoneze prea tare, pentru a nu pierde timp preţios cu această îndeletnicire, lenjerii naturale în care să nu transpire, lenjerii trainice pe care să le folosească cât mai mult timp şi în care să aibă un somn de calitate, odihnitor. „Nu ştiu dacă există un trend, dar la Lenjeria Bunicii, lenjeriile de pat sunt create în funcţie de nevoile fiecărei familii, de stilul decorativ al casei, de numărul şi vârsta copiilor, de bugetul disponibil, de preferinţa avută în materie de ţesături textile şi de starea pe care şi-o doresc o dată cu achiziţia acelui produs”, spune Aura Popian.
Aura Popian, fondatoare Lenjeria Bunicii:„Folosesc doar materiale naturale de cea mai bună calitate - pânze naturale de bumbac produse în sate româneşti, bumbac satinat premium produs în Italia, in pur produs în Europa, percale produs în România.”
Cinci idei de afaceri de la zero
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.
Artissana – brand de cosmetice (Braşov)
Fondatoare: Ana Posea
Investiţii: 70.000 de euro
Cifră de afaceri în 2020: 15.000 de euro
Prezenţă: online şi la târguri
Gruni – atelier de ceramică (Timişoara)
Fondatoare: Livia Coloji
Investiţie iniţială: 45.000 de euro
Cifră de afaceri în 2020: 300.000 de lei (62.500 de euro)
Prezenţă: în showroomul din Timişoara şi online
Bright Goals – cursuri de dezvoltare (Bucureşti)
Fondatoare: Anca Al Kebsi
Investiţie iniţială: 5.000 de euro
Cifră de afaceri estimată pentru 2021: 10.000 de euro
Prezenţă: online şi offline
My Romanian Store – magazin cu produse tradiţionale româneşti (Bucureşti)
Fondatoare: Andreea Cremenescu
Investiţii: peste 50.000 de euro
Cifră de afaceri în 2020: peste
500.000 de lei (peste 100.000 de euro)
Prezenţă: zona Ateneului Român din Capitală
Paco Paletas – brand de îngheţată pe băţ (Bucureşti)
Fondatori: Ştefania şi Iulian Matei
Investiţii: 300.000 de euro
Prezenţă: Centrul Vechi din Bucureşti, mall-urile ParkLake şi Plaza România
ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro