Bucataria dintr-o bucata

Postat la 18 decembrie 2007 2 afişări

Moda bucatariilor deschise, in stil american, a urcat pana acum piata de echipamente casnice incorporabile la 50 de milioane de euro. Valoarea s-ar putea dubla in urmatorii cinci ani, ritmul de crestere anual fiind de 10-15%.

Hotele cu display de Internet sau echipamentele incorporabile de bucatarie decorate cu cristale Swarowski sunt cele mai noi note de rafinament in moda bucatariilor romanesti.

Chiar daca produsele incorporabile reprezinta acum doar 6% din totalul pietei de echipamente, ponderea lor a crescut continuu in ultimii noua ani si are o evolutie stabila, spune Valeriu Cobaschi, general manager al Franke Romania. Totusi, vanzarile echipamentelor incorporabile in Romania sunt departe de cele realizate in tarile din Vest, unde incorporabilele reprezinta de zece ori mai mult, depasind o cota de 60% din piata.

Conform estimarilor, valoarea anuala a pietei de echipamente, ce include si aparatura electrocasnica independenta, ajunge anul acesta in Romania la 600 de milioane de euro. Felia detinuta de echipamentele incorporabile creste insa de la an la an, estimarile pentru anul in curs fiind plasate la nivelul de 50 de milioane de euro, valoare ce include si vanzarile de chiuvete. Evolutia segmentului de incorporabile este insa mai rapida decat piata, mai cu seama datorita faptului ca tot mai multi clienti prefera bucatariile deschise. Acestea impun insa, in opinia lui Cobaschi, „un mobilier frumos si hote puternice, care sa asigure un aer curat in bucatarie“.

In portofoliul Whirlpool, vanzarile de produse incastrabile „sunt cele ce au avut cresterea cea mai accentuata“, declara directorul de marketing al companiei, Mioara Bolozan. Motivul, explica ea, tine de faptul ca s-a schimbat radical felul in care clientii privesc bucataria si echipamentele electrocasnice in general. Amenajarea apartamentelor vechi, dar si stilul de organizare a apartamentelor din blocurile noi transforma bucataria dintr-un fel de atelier de lucru care trebuia izolat, in trecut, intr-o parte integranta a locuintei. Bucataria vine acum in continuarea spatiului de servire a mesei sau a livingului sau ocupa locul vechilor balcoane. Din acest motiv, spune Bolozan, „bucataria are nevoie de echipamente incastrabile si estetice care sa asigure atat functiile practice, cat si sa pastreze ambianta locuintei intacta“. Gratie acestei tendinte, Whirlpool Romania previzioneaza pentru anul in curs vanzari cu 20-25% mai mari decat cele de anul trecut, in segmentul de echipamente incorporabile. Pe acelasi ritm de crestere mizeaza si Indesit Romania, companie ce a avut in prima parte a acestui an vanzari cu 20% mai mari fata de aceeasi perioada a lui 2006, declara Rodica Stere, marketing manager la Indesit Company. Compania se asteapta la o crestere de 18-20% a cifrei de afaceri in acest an, pana la 65 de milioane de euro, dupa ce a inregistrat anul trecut vanzari de 54 de milioane de euro. „Desi nu realizam statistici diferentiate pe segmente, consideram ca aceasta crestere se incadreaza in ritmul pietei, iar in cazul unor categorii chiar il depaseste“, spune Stere. Iar cererea in crestere este echilibrata de o oferta tot mai mare.

Daca pana nu demult marile schimbari in peisajul bucatariei erau date de aparitia blatului de lucru, ce permite instalarea unei plite si a unui cuptor in locul aragazului, acum gama incastrabilelor s-a extins. „Este evident nevoie de hote de capacitate buna pentru toate bucatariile deschise“, spune Mioara Bolozan. Si cresc si vanzarile la masinile de spalat vase ori frigidere incastrabile. Mai nou, mobilierul de bucatarie este intregit de masinile de spalat rufe, „deci e nevoie de o gama tot mai larga de echipamente, cu dimensiuni standard, potrivite in toate tipurile de bucatarii“, completeaza reprezentanta Whirlpool.

Exigentele cumparatorului de incorporabile sunt mai ridicate decat cele ale unui client de aparate electrocasnice independente, spune Rodica Stere. Cerintele sunt adesea foarte clare in ceea ce priveste aspectul estetic, functiile si caracteristicile aparatelor si ajung chiar pana la modele unicat sau de ultima generatie in ce priveste performantele. Desi „cusurgii“, clientii de produse incorporabile compenseaza prin faptul ca pentru ei „factorul pret nu este important“, adauga Stere. Tocmai din acest motiv, „produsele built-in (incorporabile) nu prea se vand pe credit, pentru ca cine vine sa cumpere are finantarea necesara“, spune Cobaschi.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
echipamente,
bucatarii,
incorporabile
/analize/comert/bucataria-dintr-o-bucata-2310628
2310628
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.