Când nişa te găseşte pe tine
Cu o creştere de 130% în 2020, magazinul online Neakaisa.ro a ajuns la afaceri de 15 milioane de lei, rezultate dictate în mod direct de noile stiluri de viaţă pe care le-a impus pandemia. Care a fost traseul companiei şi încotro se îndreaptă platforma de comercializare?
Ca în multe alte domenii, trendul pieţei produselor de amenajare a casei este definit prin tehnologizare şi, chiar dacă nu putem vorbi momentan de o multitudine de produse smart în ceea ce priveşte amenajarea băilor, putem aduce în discuţie o tehnică inovatoare de producţie, funcţiile inteligentele ale obiectelor şi, nu în ultimul rând, reconfigurarea aşteptărilor.
Astfel, clienţii devin tot mai atenţi la condiţiile de garanţie, calitate şi rezistenţa în timp a produselor, iar având în vedere că baia se renovează destul de greu, stilul minimalist a devenit din ce în ce mai popular.
„În această perioadă orice business trece prin transformări profunde. În primul rând, datorită clienţilor care se aşteaptă să primească tot mai mult, dar şi din cauza contextului pandemic. Şi atunci trebuie să fii aproape în fiecare zi pregătit să răspunzi unei noi provocări”, spune Laura Sardescu, cofondatoare a magazinului online Neakaisa.ro, specializat în comercializarea de obiecte sanitare pentru baie şi bucătărie.
Antreprenoarea spune că lucrurile se schimbă rapid, iar tot ceea ce ţine de digital trece prin metamorfoze repetate. Ceea ce funcţionează astăzi s-ar putea să nu mai fie aplicabil mâine şi provocarea cea mai mare este să rămâi actual.
„Trebuie să răspunzi rapid noilor provocări logistice, operaţionale, de comunicare şi de lucru.”
Cu doar opt angajaţi, platforma şi-a crescut afacerile cu 130% la 15 milioane de lei în 2020 şi intenţionează să depăşească anul acesta pragul de 20 de milioane de lei.
Lansat în 2014 de soţii Laura şi Vlad Sardescu printr-o investiţie de 18.000 de euro, businessul a combinat backgroundul în vânzări şi afinitatea pentru digital a celor doi cofondatori, venind ca o alternativă pentru magazinele offline de bricolaj, în ideea ca unul dintre cele mai importante aspecte ale brandului să fie în procesele de consultanţă.
„Tineri, entuziasmaţi, poate şi puţin inconştienţi, am pus pe masă (puţina) experienţă pe care o aveam şi am decis să pornim la drum. Putem spune că mai mult nişa ne-a ales pe noi. Am pivotat oarecum natural de la scule şi unelte, categoriile cu care am început în 2014, către produse pentru amenajarea băii. În timp, ne-am dat seama că ni s-a şi potrivit, fiind una dintre camerele în care raportul dintre design şi aspectele practice ne reprezintă foarte mult. Am căutat să abordăm estetica şi prin prisma funcţionalităţii, astfel încât gama de produse, consultanţa ataşată, cât şi conţinutul pe care îl creăm, să aibă ca rezultat un ambient care creează o stare de bine”, spune Laura Sardescu.
Compania şi-a început firav drumul, mărind echipa abia în al treilea an de activitate. Perioada de atunci a fost marcată de externalizarea serviciilor şi încheierea unor noi parteneriate, constituind un punct de cotitură la care nu s-a ajuns tocmai cu uşurinţă.
În timp, cofondatorii au ajuns la concluzia că viaţa de antreprenor scoate la iveală vulnerabilităţi şi superputeri de care nu erai neapărat conştient şi, deşi resursele nu s-au dovedit a fi nelimitate, entuziasmul a ajuns să constituie, în timp, un motor pe combustibil regenerabil.
„În primii doi ani, nici nu ştiu sigur dacă se potrivea termenul de companie. Eram doar noi doi, multe planuri şi resurse financiare firave. Ceea ce ne-a ajutat să creştem şi să nu închidem, deşi de câteva ori eram pe punctul de a renunţa, a fost o etică a muncii de care nu credeam că suntem capabili”, adaugă cofondatoarea Neakaisa.ro.
Pandemia a prins compania cu garda jos, atât în zona operaţională, cât şi în cazul modelului de lucru în regim remote. În consecinţă, noţiunea de acasă a devenit mai importantă ca oricând, întrucât era pe de-o parte spaţiu de relaxare, odihnă şi joacă pentru copii, iar pe de altă parte a devenit spaţiul în care vei fi nevoit să îţi canalizezi întreaga productivitate.
Iar presiunea pentru comercianţi a fost cât se poate de pronunţată, întrucât lanţul logistic nu se aştepta la o schimbare atât de bruscă, în condiţiile în care provocările s-au extins de la producători la depozite partenere şi curieri. Drept răspuns, firma a stabilizat pe rând fluxurile operaţionale, a consolidat echipa şi a investit puternic în digitalizare. Acum, compania ia în calcul şi dezvoltarea unui proiect offline, deţinând un portofoliu de circa 11.000 de produse.
Înregistrând creşteri de la an la an, valoarea medie a coşului de cumpărături a ajuns în 2020 la 1.800 de lei şi numărul de comenzi s-a majorat cu 80% faţă de 2019. Anul acesta, Neakaisa.ro estimează un avans de aproximativ 10%, în contextul în care piaţa locală de e-commerce a crescut cu 36% la 7 miliarde de euro în 2020.
„De când am început, am încercat să punem nevoile clientului mai presus de dorinţa de a vinde. Prioritatea numărul 1 a fost şi este în continuare găsirea celor mai potrivite soluţii pentru fiecare client în parte. Acestea au fost valorile pe baza cărora am construit. Şi cred că la clienţi ajunge şi energia aceea pozitivă conform căreia facem totul cu drag.”
Laura Sardescu spune că întreaga echipă de suport este specializată şi are cunoştinţe avansate în domeniu pentru a putea răspunde oricăror întrebări. „În acelaşi spirit am activat de anul trecut şi campania de retur 120 zile. Pentru că, în amenajările interioare, momentul livrării nu coincide uneori cu momentul în care verifici dacă produsul se potriveşte, iar 14 zile sunt, uneori, prea puţine. Sunt nişte termeni şi condiţii, dar ai posibilitatea să schimbi produsele pe care le primeşti timp de patru luni de la livrare.”
Brandul este în sine o poveste. Nea Caisă este o expresie dedicată meşterilor, celor pe care îi chemi rapid să rezolve o problemă pe care nu o poţi aborda de unul singur. Şi, la 23 şi, respectiv, 24 de ani părea o idee fantastică, continuă Laura Sardescu.
„În timp, ne-am dat seama cât este de important să asociezi lângă un produs şi un brand. Dacă se poate un brand care să aducă şi un zâmbet pe buzele celor cu care interacţionează, cu atât mai bine. Fiind uşor de ţinut minte, ne-a ajutat destul de mult şi atunci când un client ne recomanda mai departe. Nu puteai uita uşor ce obiecte sanitare poţi lua de la Neakaisa.ro”, a declarat cofondatoarea companiei pentru BM.
Laura Sardescu este absolventă a Facultăţii de Studii Culturale Europene şi a Facultăţii de Jurnalism, ambele în cadrul Universităţii din Bucureşti, fondând Neakaisa.ro la 23 de ani, având la momentul respectiv experienţă în marketing şi vânzări consultative. Vlad Sardescu este absolvent al Academiei de Studii Economice, Administrarea afacerilor în limbi străine, cu un master în comerţ.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro