Ce înseamnă telehoppingul în era internetului. Câţiva tineri au dezvoltat „Netflixul” cumpărăturilor

Autor: Ioana Nita Postat la 06 februarie 2021 2258 afişări

O echipă de ingineri din România a adaptat la ERA INTERNETULUI soluţiile tradiţionale de teleshopping şi a dezvoltat conceptul de live stream shopping.

Live stream shopping este practic un tip de cumpărătură virtuală online prin intermediul unui stream video. Ne putem imagina că în interiorul unui video ar exista undeva în stânga jos un buton de cumpărături, iar dacă eu aş prezenta un produs, persoana care urmăreşte video-ul ar putea să îl cumpere direct din streamul video fără să mai părăsească video-ul. Ne aşteptăm ca această zonă de comerţ virtual să devină în scurt timp principalul generator de vânzări digitale”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mihai Drăgan, cofondator şi director operaţional în cadrul Oveit.

Astăzi, o mare parte dintre potenţialii clienţi ai brandurilor sunt prezenţi în mediul online, companiile concurând între ele pe atenţia şi portofelul lor în condiţiile în care aceştia îşi petrec ore întregi în faţa ecranelor. Iar într-o lume în care shoppingul online a devenit ceva absolut obişnuit, mai ales de când cu declanşarea pandemiei, companiile au nevoie de diferite canale şi modalităţi inedite de vânzare pentru a performa.

Start-up-ul a lucrat la dezvoltarea soluţiei de live stream shopping în ultimii ani pe baza experienţei acumulate cu soluţia de cashless payment pentru evenimente – Digital Wallet – cu care Oveit a pornit la drum în 2015.

„Partea legată de live streaming a fost dezvoltată în aproximativ un an şi jumătate. Noi începusem să dezvoltăm soluţia dinaintea venirii crizei şi o vedeam ca pe o soluţie adiţională pentru ceea ce făceam noi în evenimentele clasice şi în locaţiile în care eram prezenţi. Dezvoltarea a fost însă accelerată în 2020 pe baza cererii clienţilor”, a precizat el.

Soluţia tehnologică, numită streams.live, care îmbină conceptul de sesiuni video live cu experienţa de shopping offline, a fost lansată anul trecut pe piaţă, iar feedbackul primit a fost foarte bun.

În prezent, start-up-ul are un portofoliu de peste 3.000 de clienţi din întreaga lume, având birouri în Bucureşti şi Austin (Texas, SUA) şi parteneri în diferite ţări cum ar fi Japonia. „Vrem să adăugăm anul acesta încă 1.000 de clienţi în special în zona de live stream shopping. Cea mai mare parte a companiilor care foloseau uneltele noastre înainte de criză erau companii mici şi medii, veneau din industria hotelieră, spaţii de agrement, nu erau companii foarte mari, ci operatorii unor experienţe live. Din momentul lansării streams.live tipologia s-a schimbat radical, iar acum mare parte din companiile care folosesc în special streams.live sunt companii medii şi mari mai ales în zona de digital marketing şi vânzări, e-commerce şi PR events virtuale care implică şi o doză de activităţi de vânzare sau de conversie în lead-uri ulterioare.”

Modelul de business se bazează pe abonamente lunare al căror tarif variază în funcţie de dimensiunea companiei – 99 dolari şi 199 dolari pentru profesionişti şi companii mici, şi minimum 2.000 dolari pentru clienţi enterprise.


Oveit

Proiect: Oveit

Ce face? Dezvoltă soluţii cashless payment pentru evenimente şi soluţii de live stream shopping

Finanţare totală atrasă: 1,3 mil. euro

Evaluare curentă: 7 mil. dolari

Necesar de finanţare: 3-6 mil. dolari

Ţintă de evaluare proiect: 15 mil. dolari

Ţintă de venituri 2021: 900.000 euro

Invitat: Mihai Drăgan, cofondator şi COO Oveit


„În zona de enterprise, unde sunt nevoi mai mari, subscripţia lunară merge de la 2.000 dolari în sus în funcţie de cererea companiei”, a spus cofondatorul Oveit.

Anul trecut, start-up-ul a avut o cifră de afaceri de 200.000 de euro, în condiţiile în care businessul a fost afectat de pandemie. Pentru anul acesta, ţinta este de a ajunge la o cifră de patru ori mai mare faţă de 2020.

„Cifra de afaceri a anului trecut a fost în scădere faţă de 2019 pe fondul pandemiei şi s-a plasat la 200.000 euro, sumă care efectiv a fost realizată în ultimele trei luni ale anului. Restul anului a fost aproape gol pentru că ne-am concentrat pe dezvoltarea tehnologiei şi pe teste alături de clienţi corporate. Anul acesta ne aşteptăm să avem aceeaşi rată de venit sau mai mare, şi estimăm că vom ajunge la circa 890.000 de euro, deci practic de patru ori mai mult faţă de 2020”, a subliniat Mihai Drăgan.

Până în prezent, investiţia totală în dezvoltarea tehnologiilor Oveit se ridică la circa 800.000 de euro, sumă obţinută de la business angels şi fonduri de investiţii.

„Până acum, am mai avut finanţări care ne-au permis construirea soluţiilor de cashless payments şi practic toată această infrastructură de interacţiune între cumpărător şi vânzător. Pentru noi, runda derulată prin SeedBlink este a doua rundă de seed investment în companie“, a punctat el.

Recent, start-up-ul a obţinut o finanţare de 500.000 euro, din care 400.000 prin intermediul platformei SeedBlink, iar restul de la business angels. „Noi ne plănuisem dinainte o rundă de finanţare de tip serie A – circa 3-6 mil. dolari – pentru finalul acestui an, dar am simţit nevoia unei finanţări intermediare între prima rundă de seed şi runda de serie A astfel încât să facem faţă cererii din momentul de faţă având în vedere că sunt în continuare restricţii şi retailul este în continuare afectat, în special cel din magazinele fizice”, a precizat Mihai Drăgan. El a adăugat că pentru runda de investiţii vizată pentru finalul acestui an, echipa Oveit ţinteşte o evaluare de peste 15 milioane de dolari, mai mult decât dublu faţă de evaluarea curentă.

„Evaluarea pe care mergem în momentul acesta şi anume «valuation cap», pentru că este o tipologie de investiţie de tip SAFE (Simple Agreement for Future Equity – n. red.), este la 7 mil. dolari. Ne aşteptăm ca în momentul în care vom primi investiţia de tip seria A la final de an, evaluarea să ajungă la peste 15 mil. dolari”, a menţionat Mihai Drăgan.

Echipa Oveit este formată din 12 persoane, din care 60% este localizată în biroul din Bucureşti, iar ceilalţi angajaţi care lucrează în principal pe zona de vânzări şi marketing sunt în biroul din SUA, în Austin, Texas.



ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreuna cu Banca Transilvania, casa de avocatura Stratulat & Albulescu şi Telekom, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. În cadrul emisiunii sunt invitaţi şi antreprenori sau investitori care îşi povestesc experienţa în business şi dau sfaturi start-up-urilor.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de mail zfitgeneration@zf.ro.

Oraroo

Proiect: Oraroo

Ce face? Platformă integrată de administrare a forţei de muncă şi de management al  proiectelor

Ţintă venituri lunare recurente 2021:

> 5.000 de euro

Invitat: Cristian Mîndricelu şi Bogdan Marin, fondatori Oraroo


Beesers

Proiect: Beesers

Ce face? Platformă software ce ajută utilizatorii să găsească personal medical specializat pentru îngrijiri la domiciliu prin intermediul aplicaţiei mobile sau web dedicate

Investiţie iniţială: 40.000 de euro

Finanţare atrasă: 80.000 de euro

Buget de investiţii 2021: 300.000 de euro

Invitat: Ovidiu Tuduruţă, partener Beesers, aplicaţie mobilă pentru îngrijiri medicale la domiciliu


Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19,00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.