Dintr-o nevoie personală, aşa cum încep cele mai multe afaceri de la zero, s-a născut şi proiectul familiei Hapiuc, doi părinţi aflaţi în căutare de activităţi educative pentru copiii lor

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 12 august 2022 172 afişări

Dintr-o nevoie personală, aşa cum încep cele mai multe afaceri de la zero, s-a născut şi proiectul familiei Hapiuc, doi părinţi aflaţi în căutare de activităţi educative pentru copiii lor. Cum oferta din piaţă nu i-a mulţumit, au început să meşterească singuri la o alternativă, iar treptat, când ideile au devenit tot mai multe, au transformat totul într-un business, pe numele lui – Joyeli.

Toată ideea jucăriilor şi a firmei Joyeli a pornit atât de la soţul meu, cât şi de la mine, din dorinţa de a ne regăsi fiecare pe noi şi pasiunile noastre, dar şi din dorinţa, în calitate de părinţi, de a găsi pe piaţa românească mai multe jucării premium din lemn, nedăunătoare şi sustenabile”, povesteşte Daiana Hapiuc. Robert, soţul ei, avea încă din copilărie plăcerea de a produce diverse lucruri manual, iar ei, Daianei, i-a plăcut dintotdeauna designul, în toate formele sale, fiind, de altfel, absolventă a unui liceu de arte. „Prima dorinţă a venit cumva de la mine, eram în situaţia în care îmi doream un panou de activităţi – busy board – pentru fata noastră mare şi am fost foarte dezamăgită de aproape tot ce am găsit pe piaţa românească.”

Au descoperit că nu există pe piaţa locală o gamă variată de jucării educative din lemn şi au mai realizat că, de multe ori, termenul de „Montessori” asociat jucăriilor este mai mult o strategie de marketing decât un atribut real al acestora. Cu backgroundul din IT al lui Robert şi cu studiile Daianei la Liceul de Arte Plastice Hans Mattis-Teutsch din Braşov, dar şi la Facultatea de Medicină din Sibiu, au pornit o aventură într-un domeniu complet străin, al meşteşugirii lemnului. „Investiţia până în momentul de faţă a ajuns la o sumă aproximativă de 20.000 de euro. Având în vedere că firma este înfiinţată abia de un an şi câteva luni, cu începutul vânzărilor undeva spre sfârşitul lunii decembrie 2021, nu se poate vorbi despre o cifră de afaceri sau profit momentan, iar numărul de angajaţi în prezent este zero. La firmă, momentan, mergem şi lucrăm doar eu şi soţul meu.”

Clienţii Joyeli sunt, bineînţeles, cu precădere părinţii şi mai ales mamele, pentru că ele sunt cele care îşi permit mai mult să se ocupe de copii. În targetul familiei Hapiuc se înscrie însă şi segmentul educaţional – atât cel de stat, cât şi cel privat. Toată activitatea de producţie are loc în comuna Hărman din judeţul Braşov, unde piesele Joyeli sunt fabricate de la zero. Familia Hapiuc nu importă sau revinde jucării, ci aduce doar câteva componente de jucării importate de la furnizori din Uniunea Europeană.

Preţurile de pe site pornesc de la circa 60 de lei şi depăşesc 200 de lei, în funcţie de produs. „Vânzarea se face preponderent online în momentul de faţă. Vânzările noastre au început la finalul pandemiei, în consecinţă nu avem date clare legate de modul în care ne-a afectat pandemia la intrarea businessului nostru pe piaţa din România.” Lista de obiective de bifat pentru restul anului 2022 pe care o au fondatorii Joyeli cuprinde mai multe planuri, iar printre ele se numără completarea gamelor de produse deja existente pe site, plasarea produselor în magazine fizice, eficientizarea şi dezvoltarea proceselor de fabricare.

„Aici ar fi multe de discutat pentru că noi avem o producţie hibrid. Cu puţină perseverenţă, poate reuşim, tot în acest an, să intrăm şi pe pieţele internaţionale”, spune Daiana Hapiuc.

Familia Hapiuc nu importă sau revinde jucării, ci aduce doar câteva componente de jucării importate de la furnizori din Uniunea Europeană.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

On Leaf – ceaiuri şi sosuri (Iaşi)

Fondator: Constantin Straton

Cifră de afaceri: 300.000 de lei

(60.000 de euro)

Prezenţă: în circa 100 de magazine din ţară


Dibăceşti – obiecte handmade (Bacău)

Fondatoare: Oana Pătraşcu

Cifră de afaceri lunară: 5.000 de lei (1.000 de euro)

Prezenţă: online


Arsenic Production – casă de producţie (Bucureşti)

Fondator: Tiberiu Arsene

Cifră de afaceri în 2021: peste 460.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti


Glamount – glamping (jud. Neamţ)

Fondator: Luca Ştefan

Investiţii: 40.000 de euro

Prezenţă: jud. Neamţ, la 30 km de staţiunea Durău


MiniAlbum – albume foto pentru copii (Braşov)

Fondatoare: Daniela Gruia

Cifră de afaceri în 2021: 15.000 de euro

Prezenţă: online


ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.