Elmec si-a facut planurile pentru urmatorii cinci ani

Postat la 08 decembrie 2009 737 afişări

Un department store, galerii multibrand, accesorii, outlet si multe branduri noi. Este strategia Elmec Sport pentru Romania, in contextul in care compania tocmai si-a prelungit pana in mai 2012 exclusivitatea asupra Nike, cel mai profitabil brand din portofoliul.

Cristian Beznoska conduce afacerile Elmec Romania de un an si jumatate. Este insa la primul interviu si evita cu mare atentie sa vorbeasca despre cifre. Foloseste cuvantul "diferit" cand este intrebat despre cum au mers vanzarile in 2009. Nu ii plac termenii gen criza sau dificil. In viziunea sa, unul dintre cele mai importante lucruri anul acesta a fost capacitatea de adaptare a businessului la noua realitate economica: "Anul acesta a fost unul in care firmele ori au putut sa se adapteze altor conditii si sa mearga mai departe, ori au intampinat dificultati si mai mari, deoarece a fost un an diferit fata de tot ce am experimentat pana acum in Romania".

Experimentele au inceput odata cu debutul Elmec in Romania, insasi deschiderea primului magazin Nike fiind un experiment. Beznoska isi aminteste ca in decembrie 1999, in fata primului magazin Nike de pe Magheru, erau doua cozi: una formata din oameni care voiau sa intre in magazin si alta formata din cei care se uitau la vitrine, insa nu aveau curajul sa intre. Privind in urma, Cristian Beznoska crede ca transformarile au fost mari pentru ambele categorii, iar atat cei care intrau in magazin in 1999, cat si cei care se uitau au devenit intre timp din ce in ce mai pretentiosi si s-au transformat in consumatori avizati.

Schimbarea consumatorului s-a produs destul de repede, iar in prima parte a anilor 2000 grupul a vrut sa aduca in Roma-nia mai multe branduri simultan si in acest sens a infiintat magazinele Famous Brands, primul concept multibrand de pe piata din Romania. Famous Brands a fost "un pas natural", crede Beznoska, care considera ca in acest fel au putut extinde portofoliul de branduri si au anticipat un nou profil de consumator. "A fost un concept revolutionar pentru piata de retail din Romania, care era dominata de magazine monobrand. Consumatorul vrea sa aiba cat mai multe optiuni si nu cred ca mai este cazul ca cineva sa se imbrace din cap pana in picioare de la o singura firma, ca o uniforma."

Ulterior, Famous Brands s-a dezvoltat dintr-un magazin cu o suprafata de aproximativ 180 mp la un nou nivel, pe suprafata mai mare, Famous Brands Gallery. Compania are in prezent doua astfel de magazine, care urmeaza sa fie extinse cu aproximativ 200 de metri patrati fiecare in primele luni ale lui 2010. Si Famous Brands a fost un experiment. De fapt, Famous Brands a fost gandit ca un department store mai mic, iar rezultatele galeriilor au fost urmarite cu atentie pentru a vedea cum reactioneaza consumatorul cand sunt aduse mai multe branduri la un loc. Iar consumatorul a reactionat bine, dupa cum spune Beznoska, asa ca grecii s-au putut gandi la nivelul urmator.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/elmec-si-a-facut-planurile-pentru-urmatorii-cinci-ani-5154766
5154766
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.