Noul Boss

Postat la 15 decembrie 2009 190 afişări

Ce au in comun cel mai mare distribuitor din tara, cel mai mare lant de restaurante si unul dintre primii cinci importatori de bauturi alcoolice? Indiciu: raspunsul nu are legatura cu industria bunurilor de larg consum.

"Eram pe o lista de asteptare si ne-au ales pe noi. Ne-am prezentat cu cifre, cu un profil de firma, cu o strategie si Hugo Boss a decis sa colaboreze cu noi." Explicatia lui Adrian Matei, un tanar de 21 de ani aflat la prima sa afacere, pare foarte usor de inteles daca nu ar fi vorba de unul dintre cele mai cunoscute branduri de lux din lume, Hugo Boss. Alaturi de Andrei Alecu, un alt tanar de 23 de ani aflat la prima sa afacere, Matei crede ca va reusi in acelasi domeniu si cu acelasi brand cu care altii au esuat. La inceputul anului, singurul magazin Hugo Boss din tara, deschis in 2003 in apropierea hotelului Radisson, devenea cea mai importanta victima a crizei care se profila in retailul de fashion romanesc. Magazinul operat de Papilon Beauty Fashion, o companie controlata de unul dintre investitorii aflati in spatele celei mai mari firme de distributie de pe piata, Interbrands, se inchidea, dupa cum recunosc chiar oficialii, din lipsa de bani.

Mai exact, contractul de franciza expirase, iar germanii de la Hugo Boss conditionau prelungirea lui de reamenajarea magazinului conform noului concept al brandului, lucru ce ar fi necesitat o investitie suplimentara de aproximativ 100.000 de euro.

"Nu mai aveam acesti bani, pentru ca nu mai vindeam", explica Miruna Moscu, economist in cadrul companiei. Mai exact, spune Moscu, decizia de inchidere a magazinului a fost luata in contextual scaderii drastice a vanzarilor cu 40-50% inca din octombrie 2008, in conditiile in care costurile cu chiria (printre cele mai importante in structura costurilor unui retailer) nu puteau fi reduse cu mai mult de 10-15%.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/noul-boss-5182580
5182580
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.