Povestea unei tinere care a transformat o pasiune şi nişte lumânări rămase de la nunta ei într-o afacere
Pentru Sorina Mihalache, crearea de lumânări a reprezentat mai întâi o pasiune care mergea mână în mână cu deconectarea. A savurat fiecare moment petrecut în laborator, iar treptat a trecut de la simpl activitate relaxantă la un mic business. Lu’Minos Candles înseamnă astăzi lumânări artizanale în căni din ceramică realizate manual de artişti locali. Mai departe, ea îşi doreşte să atragă în business fie o finanţare, fie un business angel. Cum a început totul şi cum se diferenţiază Lu’Minos Candles de alte branduri din domeniu?
„Primele mele încercări de a turna lumânări parfumate au avut loc în urmă cu 4 sau 5 ani când am încercat să transform lumânările rămase de la nunta noastră în ceva util. În general încerc să refolosesc tot ce pot în creaţiile mele handmade şi cred că obiectele refolosite/transformate au o valoare mai mare, cel puţin sentimentală, decât un obiect nou”, povesteşte Sorina Mihalache. Bineînţeles că primele lumânări nu au ieşit perfect, însă acest lucru nu a descurajat-o, ci a continuat, schimbând tipul de ceară, fitiluri, arome şi recipiente. Astfel că primele teste cu ceara naturală de ceară de soia au avut loc undeva la începutul anului 2021, iar în aprilie 2023 a creat Luminos Candles SRL din judeţul Mureş.
Dincolo de lumânări, Sorinei îi plac foarte mult obiectele din ceramică. „Ideea de a susţine ceramica realizată manual prin businessul nostru a venit în urma unui documentar despre Daniel Leş în care am rămas copleşită de pasiunea cu care vorbea despre arta de a lucra cu lutul şi de uşurinţa aparentă cu care din nimic/pământ oamenii aceştia reuşesc să creeze obiecte încântătoare”, povesteşte Sorina. În zona ei, cel mai apropiat centru de ceramică este satul Corund (jud. Harghita), în care locuitorii se ocupă aproape integral doar cu activităţi legate de ceramică, astfel că astăzi şapte dintre artizanii care îi furnizează recipiente sunt de aici.
„Surpriza pentru mine a fost că din păcate online nu se găsesc prea multe informaţii legate de meşterii ceramişti din zonă, astfel că au fost câteva zile bune în care am luat Corundul la pas şi am intrat din atelier în atelier, am mers din recomandare în recomandare pentru a găsi furnizori cu care să putem creea modelele pe care le aveam noi în minte”, a mai povestit antreprenoarea, care mai lucrează şi cu alţi artizani.
Materialele pentru lumânări le achiziţionează în mare parte de la furnizori din ţară şi se asigură că sunt materiale de înaltă calitate. Iar uleiurile de parfum pe care le importă sunt de la producători consacraţi din afară cu tradiţie în industria parfumurilor, a menţionat ea.
16 arome include portofoliul de lumânări al Lu’Minos Candles
„Lu’Minos Candles se diferenţiază de alte branduri de lumânări prin calitatea produselor obţinute în urma unui proces riguros de testare şi bineînţeles prin vasele din ceramică realizate manual în modele gândite de noi”, a spus Sorina. De asemenea, de câteva luni a început chiar ea să picteze o parte dintre recipiente, cu diverse motive vesele în funcţie de inspiraţia de moment şi consider„ că şi asta este un element diferenţiator – posibilitatea de a oferi clientului final un obiect cu adevărat unic.
Produsele pot fi comandate online pe site-ul propriu, luminoscandles.com, sau pot fi achiziţionate fizic din Măiastra Concept Store (Bucureşti) şi ocazional de la târgurile handmade la care participă.
„Momentan suntem în căutarea mai multor parteneri şi locaţii fizice în care clienţii noştri să găsească în permanenţă produsele Lu’Minos Candles.” O altă direcţie de diferenţiere este şi cea prin care clienţii pot trimite recipientele pentru a fi reumplute.
„Această idee a venit tocmai din dragostea mea pentru ceramică şi din dorinţa de a oferi o cale prin care recipientele realizate cu atât de multă muncă de către ceramişti să poată fi utilizate şi apreciate cât mai mult timp. De asemenea, o consider şi o variantă bună pentru fidelizarea clienţilor deoarece clienţii care solicită reumplerea pot încerca mai multe arome din gama noastră la un preţ mai mic decât preţul produselor achiziţionate ca fiind noi”, a punctat Sorina. În prezent, în portofoliul Lu’Minos Candles sunt 16 arome, dar numărul acestora diferă în funcţie de sezon. Urmează de exemplu să adauge în portofoliu din nou aroma Pumpkin Spice care a fost bestseller toamna trecută şi probabil va elimina aromele de primăvară - Bujori de exemplu.
„Aroma noastră bestseller este Piersică şi Frangipani care este foarte solicitată şi apreciată de majoritatea clienţilor.” Cu toate că Lu’Minos Candles a evoluat frumos în ultimii ani, Sorina are încă jobul din corporaţie. Însă, ea spune că încearcă să îşi planifice marea majoritate a activităţilor care ţin de Lu’Minos Candles, astfel încât să poată să ţină pasul cu toate ideile si planurile. „Îmi doresc să fac cât mai cunoscut acest brand şi să ajungă lumânările noastre în cât mai multe case din România şi de ce nu din afara ţării. Până acum, cel mai îndepărtat loc în care ştiu că au ajuns sub formă de cadou este California şi mă simt foarte mândră că o fărâmă din ceea ce am creat eu a ajuns peste ocean”, a adăugat ea.
În plus, îşi doreşte să creeze parteneriate cu marii jucători din piaţa de design interior pentru ca lumânările ei să poată fi testate şi achiziţionate din cât mai multe locaţii fizice din ţară. „Statistic vorbind, 25% dintre clienţii noştri se întorc deoarece faptul că pot simţi şi aroma lumânării îi fidelizează şi de asta eu cred că, cu cât vom fi prezenţi în mai multe locaţii fizice cu atât va fi şi expansiunea Lu’Minos Candles mai mare.” De asemenea, ea îşi doreşte şi să îşi dezvolte capacitatea de producţie şi ia în calcul inclusiv varianta de solicitări de finanţare şi business angels.
„Statistic vorbind, 25% dintre clienţii noştri se întorc deoarece faptul că pot simţi şi aroma lumânării îi fidelizează.“ - Sorina Mihalache, fondatoare, Lu’Minos Candles
Cinci idei de afaceri de la zero
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platformawww.zf.ro/afaceri-de-la-zero.
RusticArt - atelier de mobilier
Fondatori: Barna Gabor şi Daan de Groot
Cifră de afaceri 2023: 1,6 mil. lei
Livrare: România, Italia, Spania, Germania
MarilynSoap - săpunuri handmade
Fondatoare: Ariana Hileagă
Anul înfiinţării: 2020
Prezenţă: Bucureşti, Constanţa, Viscri
Maya şi prietenii - Grădiniţă
Fondatoare: Mădălina Măicănescu
Număr locaţii: 3
Număr copii: 140
Prezenţă: Otopeni, Bucureşti
LimeStudio - birou de arhitectură
Fondatoare: Silvia Olteanu şi Roxana Niţescu
Cifră de afaceri 2023: 200.000 de lei
Număr clienţi: peste 100
TWASE - magazin online de decoraţiuni interioare
Cofondator: Alex Drăgulinescu
Investiţie iniţială: 1.000 de euro
Prezenţă: online
ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro