Cel mai luxos mall din Bucuresti, aproape de deschidere (GALERIE FOTO)
E de lux. Ba nu, e departe de asa ceva! Isi va gasi locul sau pe piata. Ba nu, este un proiect gresit, trebuia facut altfel. Este maximul de calitate pe care si-l permite piata. Dar nu poti pune langa lux un magazin pentru mase. Ce se va intampla pana la urma cu magazinul Cocor, in jurul caruia se poarta aceste discutii?
O dupa-amiaza obisnuita de marti, cartierul Baneasa din Bucuresti, o zona cu locuitori bogati. Aici s-a deschis in 2004 Jolie Ville, un centru comercial destinat cumparatorilor cu venituri mari, ridicat de grupul israelian HKS cu o investitie de 10 milioane de euro. Un mall mai mic si de lux - aceasta a fost la vremea respectiva descrierea de baza a centrului. Acum, inauntru nu sunt nici zece cumparatori, adica nu ajung nici la numarul vanzatorilor.
"Cateodata intra una-doua persoane, alteori nimeni. Nu prea vine lumea, iar in weekend e chiar mai rau", spune vanzatoarea unuia dintre magazinele din galeria comerciala a proiectului, unde functioneaza un multibrand, un magazin de bijuterii si ceasuri, o parfumerie, restaurante si un centru de fitness. Accesul dificil nu i-a facut niciodata bine micului proiect comercial din zona Baneasa. Plus ca in zona comertului de lux, competitia este incomparabil mai mare, de la Baneasa Shopping City pana la magazinele deschise pe Calea Victoriei.
Un alt concurent in aceeasi arie a comertului de lux ar fi trebuit sa fie noul Cocor, aproape de kilometrul 0 al Capitalei. Lucrarile de renovare sunt pe ultima suta de metri, iar centrul comercial ar trebui deschis in luna septembrie, potrivit ultimului termen anuntat, dupa o intarziere de aproximativ un an. Magazinul se numeste insa acum Cocor Department Store (magazin universal cu raioane specializate), in loc de Cocor Luxury Store, cum fusese anuntat initial.
"Am mai semnat cu cateva branduri, va trimit lista pe e-mail?", raspunde repede Dan Barbulescu, presedinte al Cocor SA, compania care detine proiectul. Explicatia lui pentru schimbarea denumirii e ca "termenul de <luxury> a speriat multi chiriasi de trei stele, care au considerat ca traficul va scadea sub nivelul din 2007". Schimbarea denumirii este emblematica pentru disputele care au insotit renovarea vechiului magazin universal Cocor. Actualul concept a fost adoptat prin sustinerea actionarilor care detin majoritatea actiunilor, adica Daniel Stoica, Liviu Ursan si fondul de investitii Broadhurst Investment, in timp ce de cealalta parte a baricadei s-a situat Aurel Besliu, care detine direct si indirect circa 16% din actiunile companiei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro